annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372063
Et andet syn 1980567
Jesu ord 1518192
Åndelig Føde 1464805
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
1 registreret ABC 147 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 89 af 117 < 1 2 ... 87 88 89 90 91 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28348 - 16/10/2019 12:52 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
HansKrist:
Citat:
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud.
Det kan den således troende jo være glad og taknemmelig for - ja, man kan vel ligefrem prale med det - og det kan jeg så ønske den troende til lykke med - men det siger jo intet om, hvordan man bliver troende.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28350 - 16/10/2019 13:00 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
HansKrist:
Citat:
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud.
Det kan den således troende jo være glad og taknemmelig for - ja, man kan vel ligefrem prale med det - og det kan jeg så ønske den troende til lykke med - men det siger jo intet om, hvordan man bliver troende.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart


Den gode Paulus skriver i Romerne 10:17

Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord.

***
Top Svar Citer
#28351 - 16/10/2019 13:05 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
ha ha lol,,,

et sted, det samme sted,,,,

og det er ikke bibelen paulus taler om, for den fandtes ikke Tikka,,,

men iøvrigt skal hvad paulus skriver ses i sammenhæng med alt andet han skriver,,, så jeg har jo sagt at du kunne læse

1 Kor 2 og 2 Kor 3, men nøjagtig de 2 kapitler, sværvægts kapitler i corpus Paulus, nægter I Jehovas Vidner at kigge på og forstå,,,

og jeg forstår det godt, fordi der bliver hele jeres trosfundament, byggende på bibelkonkordantiske mentale overtrosforestillinger gennemhullet en gang for alle

ha ha,, stakkels dig


jeg har sagt til Jehovas Vidner for mange år siden at jeg ikke gider deres bibelkonkordantiske ævle bævlen, der dræber Ånden, helligånden, som Paulus siger,,, og placerer os selv fejlagtig i menneskets sind/ånd,,, og det er ikke der vi skal være,,,

du/I havner i sindet,, stakkels jer,, og I har kun jeres bibelkonkordantiske mentale overtrosforestillinger,,, men dette er netop som Paulus siger dødens ånd,,, det fratager jer livet

iøvrigt også derfor du er ateist,, fordi du opdagede at noget ikke var som det skulle være

du fører folk bag lyset og lyver om kristendom der ikke er at tro noget, men er at stille sig på gud livets ånds side (Rom 8)

derfor ikke så mærkeligt at simon elsker dig for dette, da en ateist selvfølgelig elsker at kristendommen fremstilles pivfalsk og latterligt og infantilt, fordi kristendommen så jo ikke er en trussel imod tabula rasa ateismen


men kristendommen er en stor trussel imod tabula rasa ateismen har neurovidenskab opdaget,,, men den form for bibelfundamentalisme du står for Tikka er ikke nogen trussel imod ateismen,,, her klarer ateismen sig flot,, også derfor du selv er ateist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28353 - 16/10/2019 13:20 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Hvor er det godt jeg er her engel så du kan vise, hvem du også kan være ... pas godt på dig selv og dejlig dag til dig smiler


***
Top Svar Citer
#28354 - 16/10/2019 13:34 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
dine/jeres løgne om kristendommen kan jeg ikke forhindre (vi har ytringsfrihed), men jeg kan en gang for alle sige fra overfor jeres bibelfundamentalisme som er det der skader kristendommen mest og giver ateismen vind i sejlene,,, ja du er jo også selv ateist pga den bibelfundamentalisme der ikke er liv og Ånd at finde i som paulus skriver det igen igen,,, men de kapitler læser I ikke, fordi de fejer benene væk under jer

jeg er så glad, så glad, så glad, for Anne og for alle de teologer vores universiteter uddanner,,,, fåg hvis vi ikke havde universiteterne med inde over, det ville se skidt ud og ateismen ville vinde frem i samme grad som kristendommen blev identificeret med bibelfundamentalisme

ja modsat dig er jeg ikke bange for at vise hvem jeg er,, jeg er den samme her og der og alle steder, jeg har intet at skjule,,, jeg har givet jer alle oplysninger om hvem jeg er, som Arne, som Kræn-p som Anne,,, etc

men jeg mener stadig at anonym er okay,, men jeg mener ikke anonym er okay hvis det bruges til at manipulere os andre, der er en vinding såvidt en skjult dagsorden gennem at være anonym,,

iøvrigt aner jeg ikke hvem du er, for som du selv sagde havde du fyldt mig med løgn (givet mig urigtige oplysninger og du var gået vild i dem, kunne ikke huske disse),,, hvorfor?????

nu ved jeg ikke om skam og anger overhovedet findes i dit liv, men skulle du være for hårdt plaget af disse fænomener, så kan jeg da glæde dig med at du måske bliver anledningen til at jeg føler mig nødsaget til at skrive en bog om det kristne trosliv og spiritualitet, i samtale med new age, Brinkmann måske, og moderne neurovidenskab og psykiatri og måske eliteidrætsfolks spiritualitet, den samme vi finder hos Paulus, vores dopaminske motivationelle ekstatiske forhjernestærke begejstringsstruktur

takket være paulus spiser vi flæskesteg med glæde og stor appetit, og vi synger og spiller musik, og vi er voldsomme forhjernestærke som jeg beskrev det i afsnittet ovenfor,, et af de steder den paulinske spiritualitet udmærker sig isærdeleshed i forhold til new age mindfulness buddhisme spiritualiteten der er flad ved siden, hypoton, ved siden af


***

***

he he, nå det er sådan du gør

utroligt så overskudsagtig du virker, men også rigtig go dag til dig,

dig der er skræmmende bibelbelært og belæst,,, dette er så også godt nok og kan indimellem være interessant, problemet opstår når det bliver sat i forbindelse med hvad det vil sige at være kristen, at det har at gøre med kristne menneskers trosliv og spiritualitet at gøre,,, og man begynder at banke folk i hovedet med et systematisk fortænkt bibelkonkordantisk overtrosforestillingsverdensbillede

dette ville ende op i de mest tåbelige uhyrligheder, nemlig at professorerne i bibelkundskab er de sande Kristus troende mennesker,, og det har det aldrig været, de bedste stærkeste og sande Kristus-troende mennesker kender måske knapt nok bibelen, og kan den ihvertfald ikke på kryds og tværs og forfra og bagfra, og man skal sgu jo ej heller kunne dette for at være i besiddelse af et kristent menneskes trosliv og spiritualitet

eksamen i kristendom er ikke at kunne bibelen, men at tage imod den SPIRITUALITET (Kristus Spiritualitet og Mystik) ind i verden ved Jesus som vi hører så meget om i nye testamente

Den paulinske urkristendom: folk blev grebet af KRISTUS, ÅNDEN, begivenheden KRISTUS ved helligåndens hjælp og skulle slet ikke først undervises i bibelen, en bibel der slet ikke eksisterede på det tidspunkt,,, det er en meget senere opfindesle
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 89 af 117 < 1 2 ... 87 88 89 90 91 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 08:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Lokale viser opbakning til at bevare bil..
28/03/2024 08:30
Rusland anklager Nato for at gøre lande..
28/03/2024 07:47
Efter 62 år: Slut med luftpost i Tyskla..
28/03/2024 06:50
Protester i Jordan mod Israel til støtt..
28/03/2024 04:04
Britiske fodboldfans advares om stærke ..
28/03/2024 03:30
Nyheder fra Religion.dk