annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5350599
Et andet syn 1260336
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1080452
Jesu ord 886989
Spirituel omsorg 817281
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 55 gæster og 13 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 101 af 135 < 1 2 ... 99 100 101 102 103 ... 134 135 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28340 - 15/10/2019 21:43 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Kunne vi overhovedet forestille os at Simon og RM kom ud af deres MELLEMRUMMET

Hverken fangen eller fangevogteren er fri

De ødelægger hinandens liv i MELLEMRUMMET

Hvis nu fangevogteren lod fangen slippe fri, så blev fangevogteren også fri.

Jeg hader ufrihed. Men folk finder FRIHED vanskelig, så de foretrækker at være slaver, fangne og indespærrede i et lille bitte MELLEMRUM.

Men ihvertfald ville det være sundt for Simon og RoseMarie hvis de satte MELLEMRUMMET på pause, og gik hver deres vej en rum tid her i livet.

Kvinden i buret, i MELLEMRUMMET må da savne sin FRIHED, sit selvstændige liv, hvor man har ret til at tale med hvem man lyster og ikke mindst tale med sin egen mund. Tænk hver dag at skulle tale sin fangevogter efter munden, og ikke frit kunne sige hvad man tænker og tale med hvem man har lyst til at tale med.

Jeg er ikke sød idag - er utålmodig og aggressiv.

Men det slår ikke KÆRLIGHEDENS ABC JAN SEROTONIN ud.

Kan du huske vi har haft en JAN SEROTONIN?

Ham og Thomas, var jeg ikke fair overfor, men Thomas og jeg vi er blevet gode venner, så han må have tilgivet mig. Gad vide om JAN SEROTONIN også ville tilgive mig.

Ham og Esther var meget begejstret for EKIM - ej heller et dårligt valg.

Kender du noget til EKIM ABC?

Har en af dine forældre engelsk som modersmål ABC? Jeg spør fordi du virker så hjemme i det engelske sprog.

-0-0-0-0-0-

Arne er en sjov fætter, han er som et fodboldhold, en fodbold klub, der kun ville spille kampe på hjemmebane med en hjemmebanedommer til at dømme og fløjte kampen. Han nægter at møde de andre hold på deres bane. Kræn-p fx var nærmest modsat. Fantastisk til at læse andre tekstnært og give dem feedback.

-0-0-0-0-0-

Hvor lang tid siden er det du har haft sex ABC?

For ganske få minutter siden HansKrist - men med mig selv - ha ha

Jeg mente nu med en kvinde ABC

Ja det var jeg godt klar over HansKrist

Sjovt at vide om Arne stadig har noget kørende med sin noget yngre elskerinde.

Og hvad med Tikka og RoseMarie?

Gerth og sex er et helt uåbnet kapitel, og hvert blad er ubeskrevet, tomme blanke sider.

Gerth er så tilpas sær og guru agtig at der vil være en del yngre og indimellem ældre kvinder der gerne vil forføre ham, i seng med ham. Så det ender nok rigtig galt en dag.

Hvem tør spørge HansKrist om hvornår han sidst havde sex. Gad vide om han ikke har haft siden hende Jonna var det vist.

Hvis du ikke har respekt for din egen urkraft, hvordan kan du have respekt for dig selv, selvrespekt?
#28341 - 15/10/2019 22:36 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Hej alle
Jeg synes, at min tid med alle jer forskellige profiler her er noget af en scene med galimatias blandet med saglig seriøsitet men tiltrods for dette, oplever jeg faktisk, at der sker noget oplysende godt på gådefuld vis. Somo, Tikka og Arne virker ikke så pjattede. Nå, jeg har jo som sagt først fra omkring min 40 års alder klart og tydeligt kunne more mig over tilværelsen. Hvor der før var i mit sind et helvedes mørke, det blev forandret til et himmelsk lys i mig selv. Jeg ånder lettet op. Derfor har jeg i senere tid faktisk grint med ABC, Simon og Hans K eller gjorde de nar af mig og hvem af os er derfor en klovn eller fjols, haha? - Smiler. Vedrørende kritik skal jeg ikke stole blindt på folk, hvilket ligeledes også gælder om folks tillid til mig. Dog vil jeg opfatte noget positivt ved jer, fordi det er en del af kærlighedens lys. Pas på internet trolde. Her sker vores debat, diskussioner og samtaler kun med ord eller links og derfor kan vi ikke teatralsk underholdende om hinanden lave med kropsprog billedligt en parodi, satire eller som noget andet en karikaturtegning. Jeg er heller ikke en komiker.

Man kritiserer hinanden i samfundet af forskellige grunde. Jeg har oplevet tidligere i mit liv en magtesløshed på mange bindegale måder men, nu hylder jeg den almægtige skabers herlighed.

Profeten Jesus blev anklaget for blasfemi, da han kritiserede Jødedommen og dens religiøse ledere. Muhammed krisen og den politiske provokatør Rasmus Paludan er eksempler på hvordan, at mange religiøse mennesker reagerer aggressivt på en kritik, der endda ikke altid er personlig, hvor de kalder det for gudsbespottelse. Jeg ved derfor ikke helt, hvordan i opfatter min kritik af religion i mine budskaber?

ABC, Hans K og Simon? Mener i jeres kritik om mig og projekt OPLYSTHED som: Sarkastisk, ironisk eller humoristisk? Ifølge et leksikon fremstiller sjov kritik ofte nogen/noget negativt. Det er jeg ikke enig med den i og her er min forklaring om det på godt og ondt:

Den danske ordbog, citater:

1. Undersøgelse og bedømmelse af egenskaber eller kvaliteter ved noget eller nogen fx ved kunstneriske præstationer.

1.a - Påpegning og evt. fordømmelse af påståede fejl eller mangler ved noget eller nogen.

1.b - Fremstilling der indeholder kritik.

2. Kreds af personer som bedømmer (kunstneriske) præstationer.

Der mangler lidt mere sandhed om Jesus bjergprædiken. Dommere i et retsvæsen eller talentshow skal vel ikke dømmes på en Dommedag for deres arbejde med den slags dom mod nogen?
#28342 - 15/10/2019 22:58 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015

Din tekst er uklar, så jeg svarer, som jeg bedst kan, på det jeg vil.

Gerth: "1. Det er jeg ikke enig med dig i, fordi ligesom med myten om Adam og Evas fristelse til synd ved Edens have i himlens paradis er kundskabens træ blandt andet et symbol på menneskets syndefald ( Slangen - Satan - Djævel - Lucifer ), der ligesom med psykopatiske træk i forskellige grader er det onde i mennesker, som derfor ikke helt kan skelne mellem det onde og gode, hvilket Helligånden dermed stadig idag skal hjælpe med igennem tiden og nok bevidst villige folk som et valg om det."

Paradiset – Edens have hvori Adam sættes og Eva skabes er ifølge bibelen på jorden.

Om det er en myte, vil jeg ikke her diskutere, men blot sige, at både Jesus og Paulus ifølge bibelen omtaler Adam som en virkelig person, hvis synd Jesus skulle genoprette, så menneskene igen kunne komme i et godkendt forhold til gud.
Dette gik han frivilligt i døden for til guds ære, så guds hensigt kunne/kan blive opfyldt/fuldført … altså dette at guds rige på jord vil blive en realitet.

Så dét at mennesket spiste af træets frugt betyder, de fravalgte gud … dette var en synd …
… derfor fik de efterfølgende selv evnen til at kende forskel på godt og ondt, uden gud eller hans ånds ledelse.

Adam og Eva havde ikke ånden før syndefaldet, for gud var jo hos dem … og de fik den ej heller, efter de var smidt ud af haven.

Helligånden kom først på pinsedagen til Jesu disciple som tegn på, at Jesu offer var blevet godkendt af gud faderen, og som bevis for han havde fået sæde ved guds højre hånd.

At ha´ evnen til at kende forskel på godt og ondt er bibelsk svært som ufuldkommen uden guds ledelse.

Derfor fik guds udvalgte folk Moseloven, som de skulle leve efter.
Loven var en opdrager og Paulus siger, at han ikke ville vide hvad synd var, hvis det ikke var for loven.
De var dog stadig syndere uanset hvor mange ofre de bragte til gud, ofre som ej heller gav dem evigt liv.

Jesu offer derimod er givet én gang for alle modsat moselovens gentagende ofringer …

… og troen på Jesu offer som guds gave til menneskene, så de igen kan komme i et godkendt forhold til ham med mulighed for evigt liv er gældende så længe man kæmper den gode kamp og fuldfører løbet som Paulus siger og derved opnår sejrskransen … men bibelsk er der forskel på troende fordi ikke alle er salvet med guds ånd og skal være sammen med Jesus i himmelen.

Guds ånd vil pt. dog være tilgængelig for alle som har den rette indstilling og som tager imod Jesu ord samt handler derpå, så længe man bliver på vejen som fører til evigt liv, ellers mister man ånden.
Så det er rigtigt, at den hellige ånd hjælper med at kende forskel på godt og ondt hvis man mener at há den.

Hvad skal jeg mere sige … Du skriver:

Gerth: "Tusindårsrige er ikke fremtidens livstræ, fordi Riget kommer nu med mig og forhåbentligt også sammen med jer."

Tusindårsriget kommer efter at jorden er blevet renset ved Jesu genkomst … og først efter tusindårsrigets slutning vil guds rige på jord som i himmelen være en realitet fordi døden og satan ikke er mere.

Top Svar Citer
#28343 - 15/10/2019 23:04 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Det er det jeg mener HansKrist - du er et utroligt menneske - så meget gang er der i dig at man skulle tro at du var Gud selv. Noget er der på færre med dig tommelop

Hvad angår Simon så holder han vist meget af Somo ler

RoseMarie vil jeg bare gerne på date med heart

Spøg til side halvfuld

Jeg kan ikke huske noget videre om SEROTONIN = Jeg er fra 9/8 - 2015.

Ekim = et kursus i mirakler. Har en ven som interesserer sig for denne bog og han er også en Vandrer mod Lyset mand. Men nu er han flyttet til Jylland og vi har lidt mistet kontakten. Måske vi finder sammen igen på et tidspunkt. Det kunne jeg godt forestille mig. Han er bare en guttermand. Ham kunne du iøvrigt nok få en god samtale med om spiritualitet.

Arne er vist bare et menneske blinker

Sex med en kvinde...det er sgu lang tid siden hjælp

Your friend forever

Jan

Ps. Vi må videre til Gerth...den kære dreng/broder er på banen med noget interessant...måske...hvem ved yeah
Top Svar Citer
#28344 - 15/10/2019 23:50 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Gerth]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Du skal bare være dig selv. Jeg har ikke helt kunne leve efter bogen og det bider sig selv i halen. Kunne dog godt unde dig en kasse øller sammen med mig. Så skal jeg nok passe på dig. Ikke noget med at rende ud mellem bilerne og sådan noget ler Nej...lev du bare på den måde som du har det godt med. Bare du ikke kommer og fortæller mig, at jeg ikke må drikke mig hønefuld og danse på bordene...altså være glad smiler

Jeg er desuden meget varsom med min humor. Selvfølgelig skal vi kunne sige noget sjovt til hinanden...sålænge det bare ikke bliver ondsindet, så har jeg ikke noget problem med det.

Du har desuden helt sikkert haft en indvirkning på mig i en positiv retning, så...
Men nu sidder jeg og drikker og så skal der noget fed musik på bordet yeah

https://www.youtube.com/watch?v=XCnpOcxVvuA

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 101 af 135 < 1 2 ... 99 100 101 102 103 ... 134 135 >

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Arne Thomsen
23/09/2020 22:28
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
22/09/2020 07:58
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
Republikanske ledere lover fredelig magt..
25/09/2020 05:55
Praktiserende læger bliver kimet ned af..
25/09/2020 05:51
USA siger farvel til ikonisk højesteret..
25/09/2020 05:50
Centrale embedsmænd har modsagt hende: ..
25/09/2020 05:48
Energimirakel med risiko: Aarhus vil hav..
25/09/2020 05:41
Nyheder fra Religion.dk
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12
Velkommen til år 5781: En forklaring af..
16/09/2020 05:50
Er vi alle niqabier?
15/09/2020 06:20