annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 84 af 117 < 1 2 ... 82 83 84 85 86 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28317 - 14/10/2019 15:31 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej HanKrist.

Du skriver #28308 - 14/10/2019 11:32 i denne tråd:
Citat:
Hvordan en Arne dyrlæge forfalder til at tale om verdens væren har jeg aldrig forstået.
Mit svar:
Lidt sjovt er det egentlig, synes jeg, at du ikke kan forstå mig - og at jeg ikke kan forstå dig.
Men samtidig synes jeg også, det er lidt trist.
Min inspiration til kærlighed siger mig, at indsigt og forståelse er vejen frem - og at den fører til medfølelse smiler
Vi har jo muligheden for at gå den vej her på Trosfrihed.dk blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28318 - 14/10/2019 18:57 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Tænk om det blev sædvane her på Trosfrihed.dk, at vi stræbte efter at forstå hinanden - og ligeså stræbte efter at gøre os selv mest muligt forståelige - i stedet bare at rakke ned på hinanden.
Nedrakning kan måske være morsom, men det er jo spild af tid og kræfter.
Stadig bedre gensidig forståelse derimod kan måske somme tider endda føre til nyskabelse tommelop

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28320 - 15/10/2019 00:27 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Jeg er åben for at lære mere visdom resten af mit liv skriver du Gerth, super super,

Her kommer en prøve på om du taler sandt, læs efterfølgende (som er så fyldt med visdom) og forstå det og kom med din reaktion på det (og det gælder også Arne), ja hvis I ikke formår at læse og forstå dette og komme med en positiv tilbagemelding, afslører I begge at jeres ufattelig mange ord her på siden er tomme floskler.

Jeg venter spændt på om I er seriøse.

Citat:
The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit; accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent. The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch. MCA Nicolai Berdyaev

Creativeness is neither permitted nor justified by religion - creativeness is itselv religion. Creative experience is a special kind of experience and a special kind of way: the creative ecstasy shatters the whole of man's being - it is an out-breaking into another world. .. The creative experience is unique and self-sufficient - it is not something derivative; its roots go into the deepest depths. .. Creativeness is the final revelation of the Holy Trinity
- its anthropological revelation. This is a consciousness which has never existed in the world - it is being born in our epoch. Nicolai Berdyaev.


Hertil er længe nok, men har I mod på mere så tag gerne det næste med.

-0-0-0-0-0-

Citat:
The usual Christian answer, that man's chief end is life in God, cannot satisfy us - it is too general and too formal. Those who give this answer are too much engrossed in the way to the final goal. Rest in God is usually thought of as victory over the evil and sin in human nature, as the extinguishing of this nature, as the absorption of the human by the divine. Man merely makes free within himself a place for God and returns to God's bosom without any profit. There is a fateful tendency toward monophysitism in historic Christianity. It is as though the man who is redeemed from his sins desired that his human nature should cease to exist - that only the divine natur alone should exist. But Christ is God-Man. He redeems and restores human nature to its likeness unto God. Human nature which knows itself, knows its independent and free being, must exist eternally only as a creative and creating nature. Human nature finally justifies itself before the Creator not by extinguishing itself but by its own creative expression. Man must absolutely be. Human nature, redeemed and saved from evil, has a positive human content and a positive human purpose. This content and purpose can be only creativeness. Man's creativeness is connected with the ecstatic element in him. MCA Nicolai Berdyaev.

Albert Schweitzer siger nøjagtig det samme:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.



-0-0-0-0-0-

Folk der søger visdom er ydmyge og de arbejder hårdt, sveder gerne i dagevis over tekster som jeg her har givet jer.

Afviser I og forsætter I som hidtil, afslører I blot som en af mine venner fra Århus Universitet siger, at I hellere vil ornanere, masturbere, gokke den af på jer selv, hele dagen end virkelig lære noget nyt og blive klogere og mere vis.

Jeg tror I begge har hørt om hjernen, den muskel mellem ørerne. Denne muskel kan være slap, slappes mere og mere dag for dag, det vi kalder demens og åndsformørkelse, det modsatte af åndsfriskhed og visdom.

Klogskab er at kunne organisere viden korrekt og visdom er at kunne organisere livet korrekt. Og livet bliver korrekt organiseret i de tekster jeg har givet jer
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28321 - 15/10/2019 12:19 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej HansKrist.

Når du skriver:
Citat:
Folk der søger visdom er ydmyge og de arbejder hårdt -
så gælder det vel også dig selv i denne situation, hvor du prædiker Nicolai Berdyaev og Albert Schweitzer - har ikke kunnet finde noget om førstnævnte på dansk.

Og i stedet for at optræde på en overordnet skolemesterfacon ville jeg foretrække, at du - på lige fod med os andre - gengav de to nævnte med dine egne ord på et enkelt og ligetil dansk.

Hvis du ikke gør det, bliver mit indtryk dét, at du blot fremhæver dig selv - på bekostning af dit budskab - og så mister jeg motivation.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28323 - 15/10/2019 12:53 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891
Indsendt af: Gerth
Hej Arne
Ja, og tak for din positive respons i min tråd Gerth Drost, hvilket overraskede mig.

Foresten - Da jeg skrev, at jeg vil lære hele resten af mit liv, mente jeg istedet mere: " Jeg er åben for at lære mere visdom hele resten af mit liv, hvilket ikke skal sammenlignes med et psykisk behov for en faglig uddannelse om den slags spirituel tro på Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket. Jeg skal ikke nødvendigvis vide fagligt meget mere om dette ligesom om kundskabens træ eller de skriftkloge ypperstepræster imod profeten Jesus. Livets træ handler for mig blandt andet om, at jeg hele resten af mit liv med tiden vokser med gode åndelige frugter, hvor også grenene gror sammen med jer andre højere op og til noget større i verden som Riget. Sådan kan jeg lære mere godt fra Helligånden i min personlige udvikling med mit liv som en proces. Dog er det ikke som en åndelig tørst.


Din tekst er blevet mere læse venlig, men jeg oplever den stadig uklar … derfor følgende.

Visdom
Visdom er evnen til at anvende den kundskab man har erhvervet.
(Bibelsk kommer visdommen fra gud)

Kundskabens træ

Og Gud Herren sagde: »Nu er mennesket blevet som en af os og kan kende godt og ondt. 1. Mosebog 3:22
Så hvis dette holder vil alle uanset tro ha´ evnen til at kende forskel på godt og ondt

Livets træ

Ved syndefaldet blev adgangen til livets træ spærret/bevogte fordi mennesket blev frataget det evige liv.

Det evige liv vil ifølge bibelen først igen blive en virkelighed for mennesker på jord efter tusindårsriget når guds rige vil være en realitet i himmel og på jord ... som der bedes om i Fadervor

Helligånden
Du kan ikke lære noget af Helligånden, når du ikke tror på gud.

Den hellige ånd er en gave og en virkende kraft fra gud, til de som tror han er virkelig og at hans udsendte søn ofrede sit liv til frelse for menneskene.

Kender du beretningen, om en der troede, han kunne købe sig til den hellige ånd?

Men da Simon så, at Ånden blev givet ved apostlenes håndspålæggelse, kom han med penge til dem og sagde: »Giv også mig den magt, at den, jeg lægger hænderne på, får Helligånden.« Peter svarede ham: »Gid dit sølv må forgå og du selv med, når du tror, at du kan købe Guds gave for penge. Du har hverken lod eller del i denne sag, for dit hjerte er ikke oprigtigt over for Gud. Apostlenes gerninger 8:18-21
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ApG/8


Åndens frugt

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Gal/5
At tilegne sig de egenskaber der omtales i galaterne 5:22 betinger jo man har korsfæstet kødet sammen med lidenskaberne og begæringerne.

Lever man i ånden skal man også vandre i ånden … så tro og gerning kan ikke adskilles hvis man er en Kristi træl, men det da fint du som menneske vil være mere kærlig, men det frembringer ikke guds rige på jord

***

Top Svar Citer
annonce
Side 84 af 117 < 1 2 ... 82 83 84 85 86 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk