annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 63 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28242 - 03/10/2019 12:40 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg er den eneste her på siden der ikke fører mennesket bag lyset, jeg er den eneste der vil mennesket det bedste.

Derfor velkommen til livet og sandheden med HansKrist og Paulus, vi forlanger ikke uselviskhed og apati af mennesket, men vi beriger menneskets liv. Og at berige folks liv har aldrig medført egocentrisk selvisk adfærd, tværtimod. Ja det er kravet om uselvisk, selvudslettende, opførsel, adfærd, der medfører de værste former for egocentrisk optræden. Vi skal ikke moralisere over mennesker men skænke dem livet, åbne livet op for dem. Hverken med os selv eller andre skal vi konstant gå i rette med.

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.



At være humørforladt er at være ide og Åndsforladt - at være Gudsforladt.

(at være ideforladt (gudsforladt åndsforladt) er også at være MOTIV -forladt, motivationsforladt, det er at være svækket i vores dopaminske ekstatiske begejstringsstruktur, forhjernestruktur. Det er tegn på manglende arketype intelligens (Dopaminsk Motivations Intelligens), man ser ikke sin egen rolle (MOTIV ARKETYPE) i livet, og så formår man jo ej heller at spille nogen rolle, når man ingen rolle eller arketype (ubetinget anliggende af ultimativ betydning) har fået øje på).

Den indre død og nød, tomhed og fattigdom, fylder os med religiøs længsel.

Mangler vi humør, mangler vi Gud, mangler vi Ånden der gør levende.

At være humørforladt er også at være ideforladt og fantasiløs og ja Åndsforladt. Ånden eller Gud har forladt os.

Så simpel er det, her finder vi menneskets religiøse længsler og spiritualitet.

At være uden Gud er at være humørforladt. Og ja fantasiløs og ideforladt. Vi mennesker flest giver ikke op, vi bier på Herren vor Gud og vores entusiasme - vores i Gud væren - vores gode humør igen.

Et menneske uden glæde er et menneske der er forladt af Gud og det lever i mørket - et forfærdeligt mørke og en tomhed fyldt med livløshed og dødhed, ja glædesløshed.

Fornuften der har nok i sig selv er en dræber. Fornuften tømmes for indhold hvis det er uden begejstring (uden Gejst og Spirit - uden Gud), uden ekstatisk fornuft, uden følelser og emotioner og motivationer, ideer og motiver. Neurovidenskab har fundet ud af at det er sådan det forholder sig.

Mennesker kan være uden indre liv, uden sjæl, hjerte og kærlighedsløse, humørforladte og glædesløse, uden Ånden der gør levende - altså uden Gud - uden Spirit og Gejst. Men heldigvis tror og ønsker de fleste mennesker det anderledes, hvorfor vi søger Gud eller Ånden, den vores levendegørende Skønne Vidunderlige Humør Spirit Gejst.

Dette alene er hvad det religiøse spirituelle drejer sig om. Ikke andet, overhovedet ikke andet. Og sådan skal talen om Gud begynde i skolen i gymnasiet og de højere forberedelses klasser og ja på Universitetet.

Når vi mennesker ikke forstår hvor simpel og enkel, såvel som hvor altafgørende vigtigt, det er, for vores ve og vel, sundhed og lykke, hvordan det religiøse spirituelle skal forstås, så er det vi roder os ud i tonsvis af ligegyldigt ævl om Guds eksistens og ateisme og alt muligt bibelovertroisk alenlange snak uden den åndelige forståelse det vi snakker om og menneskers snak om det religiøse spirituelle vil så ingen ende tage. Men det skyldes at vi/folk ikke forstår tingene som jeg har forklaret det ovenfor.

Venlig hilsen HansKrist

PS:

Hvis fornuften gribes af det ubetingede drives den ud over sig selv, men ophører ikke derfor at være fornuft, endelig fornuft. Den ekstatiske erfaring af et ubetinget anliggende tilintetgør ikke fornuftens struktur. Ekstasen fortrænger ikke, men fuldbyrder, hvad fornuften begynder. Fornuften kan kun fuldbyrdes, når den drives ud over sin endeligheds grænser og erfarer det absouttes, det helliges nærværelse. Uden denne erfaring tømmes fornuften for indhold. Paul Tillich.

Fornuften er forhåndsbetingelsen for tro, men i troen rækker fornuften ekstatisk ud over sig selv, deri ligger begges enhed og forskel. Den menneskelige fornuft er endelig. Al kulturvirksomhed, teoretisk så vel som praktisk, bærer dette endelighedspræg, derfor er den aldrig ubetinget anliggende. Men fornuften er ikke bundet til sin endelighed. Den erkender den og hæver sig derved over den. Mennesket erfarer et tilhør til det uendelige, som dog hverken er noget af ham selv eller står i hans magt. Det må gribe ham, og hvis det gør det, bliver det ham et anliggende af uendelig vigtighed. Hvis fornuften gribes af det ubetingede drives den ud over sig selv, men ophører ikke derfor at være fornuft, endelig fornuft. Den ekstatiske erfaring af et ubetinget anliggende tilintetgør ikke fornuftens struktur. Ekstasen fortrænger ikke, men fuldbyrder, hvad fornuften begynder. Fornuften kan kun fuldbyrdes, når den drives ud over sin endeligheds grænser og erfarer det absouttes, det helliges nærværelse. Uden denne erfaring tømmes fornuften for indhold, og ender med at fyldes af irrationelt - dæmonisk - indhold, som sprænger den. Paul Tillich

Vi kender ekstasen, glæden, straks barnet er født, at se forældrene lege "titte bøh" og fangeleg med det lille barn viser os at de affektive, neuroaffektive ekstatiske arousal forhold har en hel central stilling i vi menneskers forhold indbyrdes. Vi ser det om noget i latteren og grinet, morskab. Menneskets høje bevidsthedsniveau og intelligens ville være ganske uforståelige udenom vores begejstring, ekstatiske begejstrings struktur, og neurovidenskab er begyndt at forstå forholdet og psykofarmaka bygger på denne viden.

Paulus er om nogen Åndens teolog, entusiasme, affekter og ekstase og glæde der griber os og gør os til kreative mennesker er den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet fyldt med.

Paulus: Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

Paulus: lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren

Tidens fylde, begivenheden Kristus ind i verden ved Jesus, som det er forgrebet, forventes i GT:

Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.

I den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet har menneskets humør forhold en hel central stilling. Vi kan idag gennem neurovidenskab og psykiatri trænge dybt ind i den Paulinske Spiritualitet, dens hvidglødende entusiasme, begejstring, ekstase og glæde, jubel.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28248 - 04/10/2019 08:31 Re: En pind til bålet ... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Gerth skriver:

Mange religiøse folk fortolker det i Biblen om ´Åndsudgydelsen´ som værende i den en fremtidsprofeti for os idag men, dette kan ske uden religion og her taler jeg faktisk udfra min ved åbenbaring personlige erfaring om frelsen og dens betydning angående Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket. Citat slut


Teologiens Einstein Karl Barth og ja rigtig mange andre teologer siger at kristendommen ikke er religion, netop ikke er religion.

Mange "religiøse folk" skriver du Gerth. Hvad mener du med "religiøse folk"? Jeg kender mange kristne der er mindre religiøse end dig. Du har så mange religiøse træk såvidt det du skriver og såvidt hvad du gerne vil. Bare lidt mærkelig at høre du afviser at være religiøs, for jeg tror aldrig vi har haft en så i udpræget grad såkaldt religiøs menneske her på stedet som dig.

Så vildt meget som du har skrevet om "mig Gerth og Helligånden", dit liv med Helligånden, så vil de fleste betragte dig som religiøs.

Fx Paulus kan præcist beskrive helligåndens frugter, hvor skabende helligånden virker i vores liv. Fra dig Gerth har jeg ikke hørt en eneste analyse af helligåndens værk, hvordan den virker skabende i vores liv, såvel som den healing power vi her finder.

-0-0-0-0-0-

Iøvrigt er Helligånden et begreb du har hentet fra kristendommen.

"Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket" har du ikke nogensinde fortalt os hvad dækker over, hvordan skal forstås.

Du skal jo kunne forklare andre hvad du mener med noget du gentager så tit.

Hvordan kan du skrive "guddommelige" og samtidigt afvise begrebet Gud, der altid betyder mennesket med Gud, og/eller Gud med mennesket. Gud og mennesket kan ikke adskilles.

"i form af mennesket" kan du forklare hvad du her tænker på.

-0-0-0-0-0-

Du gør rigtig rigtig meget ud af dig selv Gerth, men du gengiver ikke folk korrekt, hverken de kopier du tar, eller når du åbner munden og påstår hvad vi andre har sagt/skrevet til dig.

Din religionskritik, specifikt kritik af kristendommen, har jeg sagt at du ikke magter, det er simpelthen på for lavt et niveau og vi har haft nok af barnligheder når folk skulle ha fyret deres religionskritik af, men vi skulle gerne op på en forstandig voksen måde at tale om tingene. Vigtigt at vi bevarer vores intellektuelle integritet og selvrespekt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28270 - 08/10/2019 21:18 Re: En pind til bålet ... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Jeg kan nu bare godt lide Lene halvfuld

Spøg til side ler

Hvor er det dejligt at I sidder omkring bålet og taler om tingene.

Måske I endda drikker et par øller indimellem blinker

Skulle jeg lige komme med et spørgsmål så skulle det vel være om Gud eksisterede før mennesket begyndte at rende rundt på denne planet? Eller misforstår jeg dig? Kan man ikke adskille mennesket fra Gud? Opstod Gud med mennesket? Lad os lige få det på plads...

Nå...jeg har andre ting for.

Nu har jeg fundet ud af noget som jeg vil beskæftige mig med...en hjemmeside.

Har fået kontakt med denne herre:

https://twitter.com/dinasharanadas?lang=da

Og han vil gerne skrive en artikel angående problemet...kan vi allesammen begynde som Brahmaer? Altså Brahma:

http://www.krishna.com/topic-term/brahma

Som jeg sagde til ham så er jeg ligeglad med om hans svar løser problemet sålænge han bare mener at det gør. Så kan andre tage stilling til problemet og hans svar. Acceptere de ikke hans svar så må de jo komme op med en bedre løsning på problemet.

På min hjemmeside vil jeg selvfølgelig også gøre opmærksom på det mest intelligente menneske som jeg har mødt:

https://www.youtube.com/watch?v=y24nreGe9mU

Kærlig hilsen eller namaste
Den udvalgte og salige ABC på evig druktur og andre skadelige ting yeah
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28274 - 10/10/2019 18:54 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Du har ingen grund til at gemme dig bag træerne - kom du bare frit frem halvfuld

Spøg til side heart

Når jeg får min hjemmeside op at køre (køber den når der ryger penge ind på kontoen igen = 1/11) kunne det være interessant med en artikel fra dig omkring kristendommen.

Jeg vil forsøge at favne så bredt som muligt på min hjemmeside. Kan dog ikke love noget. For det hele er stadigvæk lidt uklart for mig. Men jeg har det første emne klart.

Som selvfølgelig er formuleret som et spørgsmål = kan du forklare begyndelsen? Sådan lyder spørgsmålet og når man trykker på det - altså den kasse - så kommer man videre til noget tekst som jeg ikke vil afsløre på nuværende tidspunkt. Men interessant bliver det. Ihvertfald for Krishna folkene.

Jeg vil også gerne gøre opmærksom på dette på min hjemmeside http://www.globalspirit.tv/

Hjemmesiden bliver desuden på engelsk men det mestre du jo også.

Hmm...skulle du skrive en artikel om kristendommen, så skal jeg nok finde en måde at integrere den på, så dit arbejde ikke er spildt.

Tænker på en kasse som hedder Leaders of the world. Og der kunne jeg måske finde en plads til dig blinker Sadhguru kommer vi selvfølgelig ikke udenom i den sammenhæng. Men som sagt så skal jeg nok finde en plads til dig og din artikel. Hvis du vil skrive artiklen, så forsøg at gøre det hele så forståeligt som muligt, ja, så selv Arne bomstærk kan forstå det yeah

Det var alt herfra i denne omgang.

Namaste eller kærlig hilsen

ABC som drikker lidt igen = øvelse gør mester = ryst posen = måske der så falder en sang ud:

https://www.youtube.com/watch?v=kcTiYW6mQ50
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#28431 - 23/10/2019 18:44 Re: En pind til bålet ... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5367
Sted: Vanløse
Er jeg den eneste som tænker her i forsamlingen halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=WpYeekQkAdc

Kom nu ikke efter mig Simon ler

Som sagt sidder jeg og arbejder på min hjemmeside og jeg har holdt en pause med at læse herinde, fordi min bevidsthed er under et gevaldigt pres og jeg vælger hvor meget pres der skal lægges på den...derfor denne pause med læsningen...men nu er jeg klar igen og har med glæde læst i frihedstråden. Det minder mig selvfølgelig også om denne sang:

https://www.youtube.com/watch?v=diYAc7gB-0A

Men nu til mit ærinde for jeg har skrevet dette på min kommende hjemmeside = Conversations

-------------

If I could put a government together then my first choice would be Sadhguru:

https://www.youtube.com/watch?v=f4eWutr6-vo

But what about these two giants:

https://www.youtube.com/watch?v=jv0RFMQgh10

https://www.youtube.com/watch?v=LzbXwtr3Cg8

Maybe you will become a leader someday?

If so I wish you the best of everything:

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw

https://www.youtube.com/watch?v=7gphiFVVtUI

https://www.youtube.com/watch?v=WpYeekQkAdc

--------------

Måske Gerth kunne lave en hjemmeside som jeg kunne linke til eller HansKrist eller Arne kunne skrive en artikel om et eller andet relevant på engelsk?

Fik desuden ikke svaret på dit spørgsmål HansKrist - er mine forældre engelsktalende?

Det kunne jo godt være, men det er de nu ikke - pæredanske - så jeg har nok bare set for mange engelsksprogede film.

Har iøvrigt ikke nogen uddannelse der er værd at tale om og har haft masser af problemer med alle mulige ting. Intet nævnt, intet glemt. Men mit liv har ikke været kedeligt...det er helt sikkert...og nu skriver jeg herinde og forsøger at blive klar oven i hovedet = vågen. Det er mit projekt.

Jeg giver ikke meget for autoriteter og vil bare leve mit liv på en måde som ikke er skadelig for andre mennesker. Er nok stadigvæk lidt af en vildbasse...but thats life...jeg peger ikke fingre af andre...gør bare min egen ting...og hvad er så det?

Sålænge har jeg været blandt jer blinker Nej...jeg må se at tilmelde mig en Bibel klasse stortchock Åhh...de tegn...hvad skal man dog bruge - hvor er det ølkrus henne hjælp

Hvordan finde geniet inde i dig?

Dette er hvad jeg har gang i på min hjemmeside - I får bare overskrifterne og må vente til den er færdiggjort:

-----------

Can you explain the beginning?

Sadhguru

Global Spirit

Conversations

Changing the world (maybe I will change it to...changing your life)

Reincarnation

Books.

-----------

Og så selvfølgelig lidt musik at runde af med - min bedre halvdel tommelop

https://www.youtube.com/watch?v=lWA2pjMjpBs

Your friend forever

Jan yeah
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 63 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nok ansøgere til at oprette forsvarslin..
28/03/2024 09:21
Nyheder fra Religion.dk