annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 94 af 117 < 1 2 ... 92 93 94 95 96 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28388 - 19/10/2019 09:17 SLUT ... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Jeg må slutte af med at hjælpe dig, har fundet hvor du går galt i byen, nemlig at du tror valget er bibelfundamentalisme eller også ikke at tænke og studere, derfor disse ord igen"

- Hjælpe mig stortchock ... hæ hæ ler ... pas godt på dig selv smiler

En troll hjælper aldrig andre end sig selv – og jeg har ikke bedt dig om hjælp. Dette er en debat – men din konklusion er forkert.

Det med at tænke er menneskets lod, og er man først begyndt – har opdaget man selv kan tænke - og bestemme på hvad - kan det ikke stoppes – og man kan selvfølgeligt invitere gud indenfor hvis det er det man vil … billedet af gud danner man selv … kan man ikke det viser Jesus vejen.

»Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.« Johannes 14
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/14

The Best Way To Travel- The Moody Blues
https://www.youtube.com/watch?v=8Ma1bmBv_nc&list=PLVOYDgXAn1KLyavlJmi3zb-VMv49xasi4&index=8

***

Top Svar Citer
#28389 - 19/10/2019 11:31 Re: SLUT ... [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
En troll hjælper aldrig andre end sig selv – og jeg har ikke bedt dig om hjælp. Dette er en debat – men din konklusion er forkert


En troll???

Snakker du om dig selv?

Dig der påstår at bag HansKrist finder vi ikke Hans-Kristian Hindkjær, og det samme påstår du om Arne.

Dig der er en kvinde godt oppe i de 80 år. Dig der har fyldt mig med løgn så jeg til sidst opdagede at jeg ikke kunne stole på hvad der kom fra din mund. Hvilket du endda selv indrømmede at du havde sagt så meget usandt til mig at du til sidst var gået vild i det. Dig der er ateist og siger at kristendommen og det religiøse spirituelle er hjernespind og at billedet af Gud danner vi selv.

Fåg dog og samtidig fylder du spalterne med bibelfundamentalisme.

Jeg har spurgt dig igen igen igen hvorfor du gør det? Bedrager folk. Fører folk bag lyset. Det kan du ikke gi en forklaring på ej heller overhovedet hvem du er selv om der er nogle stærke forbindelser imod RoseMarie og Simon. Hvad sandheden er får vi før eller siden opklaret.

Igen troll er bjørn's psykotiske dagsorden, hvorfor overtager du Tikka den snak, igen det peger på RoseMarie der var i bjørn alliance og svigtede os alle fra dag til dag. (iøvrigt fik jeg privat mail fra Kræn-p om at jungletrummerne gik på højtryk og at det der blev sagt og den skæbne jeg/vi var tiltænkt var han meget imod, det ville han lige fortælle mig (heldigvis fik troll galningen ikke sin vilje igennem).



Du Tikka er fuldstændig indifferent overfor sandhed og løgn, og i forbindelse med kristendommen kommer det til udslag i at Gud danner vi selv vores billeder af da det er hjernespind det hele.

Hvis det er det skal vi sgu da ikke sidde og drøfte det i så mange år, det er jo absurd, og du skal jo ej heller sidde og give dig ud som bibelfundamentalist når du egentlig er ateist som du har skrevet mange gange og fortalt mig det mange gange.

Ihvertfald skal folk kende til de her højst besynderlige forhold, fordi vi derved mister tilliden og respekten for hinanden også det at du er pot og pande med Simon og RoseMarie (og ja bjørn afslørede du nu med din troll fikse ide), det virker sgu mystisk. Nøjagtig det der får mig til at mistænke Tikka og RoseMarie at være en og samme. I bruger samme tegnsætning, I har samme mening om Arne, Tikka der fremtræder som bibelfundamentalist har ikke Simon på nakken 24/7 noget Gerth som ny straks undrede sig over. Dig og RoseMarie har taget fejl af hinanden og Simon har talt til RoseMarie så det kun gav mening om hun var Tikka, dette var også et spøjst indlæg at læse i mellemrummet.

Nå hvorom alt er så bliver vi andre manipuleret, og hvordan sammenhængen er har jeg hele tiden sagt vil komme for en dag.

Men det er ikke rart at man ikke bare kan have tillid til hinanden, stole på hinanden, det har jeg det så skidt med. Anonym har jeg ikke noget imod, men at anonymitet bliver brugt for at manipulere omgivelserne, os andre, det er rent faktisk ubehageligt. Vi har været udsat for det før hvor en profil døde i armene på os to gange og begge gange opstod en ny, men det var en og samme person hele vejen.

-0-0-0-0-

Æv og atter æv at folk ikke bare kan være hvem de er. Typer som Arne Anne (ALH) Kræn-p Treram Gerth og ABC og ja HansKrist vil vi aldrig komme i tvivl om.

-0-0-0-0-0-


Citat:
man kan selvfølgeligt invitere gud indenfor hvis det er det man vil … billedet af gud danner man selv … kan man ikke det viser Jesus vejen.


"Billedet af gud danner man selv"

Vrøvl og i tilfælde at man gør dette er det fordi et menneske ikke kan skelne sin evne for mentale forestillinger fra virkeligheden og det er netop hvad du Tikka ikke kan.

Du mentaliserer og gør det til hjernespind, det (religiøse spirituelle dimension) har aldrig været neocortical forestillings virksomhed uafhængig vores eksistentielle konkrete virkelighed som vi kropsligt og subcorticalt er forbundet med.

Dasein analyser og eksistential ontologien fx befrier os fra det abstrakte teoretiske og viser os hvor den spirituelle religiøse dimension stammer fra.

Bibelfundamentalismen der bibelkonkordantisk ukritisk overtro hvad der står i bibelen havner i sindet i vores forestillingsverden (hvilket de kalder tro, men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.


Hvis jeg (og vi andre) ikke var blevet ført bag lyset ville jeg overhovedet ikke bruge tid på en bibelfundamentalist som dig Tikka der ovenikøbet også er ateist og påstår det hele er hjernespind (her er det som om underbevidstheden kommer dig til hjælp, for netop bibelfundamentalisme er hjernespind)

Jeg tror du er et død forvirret uselvstændigt menneske der underkaster dig konstant mennesker og tekster fordi du ikke har selvstændig kritisk videnskabelig tankevirksomhed at stå på egne ben med.

Så mange forvirrede meldinger i øst og vest, så mange løgne og ideen om at ingen af os er dem vi oplyser vi er.

Det tyder på at noget er rigtig galt fat her. Du kunne engang for alle løse problemet ved bare at vise os hvem du er. Måske er du ikke en kvinde over 80 år fx etc etc etc

Er du ateist eller ikke ateist? Etc etc

Mener du virkelig vi selv danner vores billede af Gud og at det er hjernespind det hele etc etc

Spring ud og fortæl sandheden så vi alle kan komme videre i stedet for bruge tid på at blive manipuleret

Har du nogensinde været ærlig overfor dig selv og alle os andre. Det er ikke farligt, det der er farligt er ikke at turde være det.

Lad os nu komme videre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28391 - 19/10/2019 14:08 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Når du skriver:
Citat:
Sjovt du lige skriver det Arne, fordi både Anne og jeg undrede os over at du ikke betegnede din ikon oplevelse som en Kristus begivenhed, begivenheden Kristus i dit liv, dit Kristus vidnesbyrd.
så har jeg ikke forklaret mig tydeligt nok.

Mine Kristus-ikon-oplevelser er især to budskaber:
Kærlighed
og
Tag ikke dogmer alvorligt.

Det første er jo sådan noget, som billedkunst kan, men det andet - det om dogmerne - det kan jeg ikke se nogen forklaring på, men forklaring eller ej, det var der!

For mig er begrebet Gud et dogme!
Det er desuden så forslidt og behæftet med alverdens egenskaber, at jeg finder det ubrugeligt.

Det betyder dog ikke, at jeg afviser noget, som jeg ikke har ord for, og som jeg ikke kender, men som er uendeligt større end alt.
Jeg har ikke kunnet finde bedre ord end: Hvad der ligger bag - og er i - verdens væren - og måske er selv dét også en besudling.

Men verdens væren minder mig om dette unævnelige og ufattelige.

Jeg oplever det som menneskeligt hovmod at "gøre sig klog" her, og jeg finder det mere rigtigt intenst at opleve væren - og hvad den oplevelse gør ved mit sind.

Det er jo så enkelt og ligetil, at ethvert barn ville kunne opleve det, og det giver mig indhold, mening og retning i mit liv.

Det har ført mig til at forkaste alle religioner - også ateisme - men jeg holder meget af religionernes stræben efter noget højere, som det f.eks. kommer til udtryk på knæ foran et kristent alter - med panden mod jorden i en muslimsk moske - eller i meditativ hengivelse i et buddhistísk tempel o.m.a.
Dogmerne derimod - og alt det blod og lidelse, de har medført - og stadig medfører - de er for mig menneskeligt storhedsvanvid med indeholdt ondskab.

Så at kalde mine ikonoplevelser - og hvad deraf fulgte - en Kristus-oplevelse?
Jo måske - men kristendommens Kristus - det finder jeg for snævert blinker

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
#28392 - 19/10/2019 15:47 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja Arne vi to er meget forskellige

At kalde Gud for et dogme forstår jeg ikke et ord af

Og at dogmer skulle kunne drille os må skyldes at vi tror på dem frem for at forstå hvad de er et udtryk for (at se sig gal på dogmer svarer til billedforbud og så havde du ikke haft din ikon at kigge på). Vi tager ikke tingene så nært (bogstaveligt), det er forståelsen det drejer sig om. Nej ingen grund til at sprænge alle kirker og deres malerier i tusind stykker. Lad os nu som de højt videnskabelige uddannede moderne mennesker vi er bevare proportionerne. Du mangler for mig at se en afslappet og historisk holdning til kristendommen.

Forståelsen forståelsen er så vigtigt ikke alt det I agnostiker og ateister og bibelfundamentalister har slugt råt og fået galt i halsen skal vi hidse os alt for meget op over, det kunne ende helt galt.

Lad os nu forstå tingene. Forstå den religiøse spirituelle dimension som er en Howard Gardners opdagede INTELLIGENSER.

Og lad os slå fast at der hvor Gud Ånden er der er også FRIHEDEN som Paulus siger det. Så dogmer kan vi aldrig rammes af som et problem hvis vi holder os til den Paulinske urkristendom. Lad os forstå DNA -et i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Jeg har det meget bedre med det hele fordi jeg forstår hvad der er på tale.

Vi skal forstå og vi kan forstå. Flæskesteg musik og sang og det at den kristne SPIRITUALITET er seende, er tænkende, kan vi takke Paulus for. Og at der ingen tvang nogensinde kan blive tale om såvidt vores Spiritualitet og gudsliv og forståelse.

Vi kan og skal drøfte, skændes, om den rette forståelse af tingene, det er den videnskabelige vej som troslivet og vores spiritualitet intet har at frygte for. Tværtimod behøver de hinanden som Paulus og Einstein begge er inde på det.

-0-0-0-0-

Jeg tænker mere på vores i verdens værens tilstedeværen, måden vi er aktive participerende tilstede i verden på. Vores adfærd og vores ufattelige tåbelige kunstige skabte behov vi dækker med luksus forbrug i et væk.


-0-0-0-0-

Jeg er Liverpool fan og en af de tre verdensstjerner i angrebet har fået min store respekt for følgende udtalelse:


“Jeg skal ikke bo i et luksushjem eller have flere dyre biler eller flyvemaskiner. Jeg vil hellere give folk noget af det, som jeg har været så heldig selv at få.

Hvad skal jeg med ti Ferrari’er, 20 diamanture eller et par flyvemaskiner? Hvad skal jeg bruge dem til? Og hvordan skal de hjælpe mig eller resten af verden?” spørger Sadio Mane, senegalesisk fodboldspiller i Liverpool.


Liverpools angrebsstjerne Sadio Mané


-0-0-0-0-0-

Nå men lige nu er jeg mest optaget af Tikka og hendes/hans narrestreger med os alle.

Er Tikka ateist eller evangelist.dk måske.

Hvorfor taler hun med to tunger

Er hun RoseMarie som jeg tror

Hvad pokker er det for noget hen siger når hen påstår at du og jeg Arne ikke er dem vi gir os ud for. De oplysninger vi gir om os selv er usande og vi er troll'e

Er der taler om en diagnose, om groft manipulation med os. Jeg har sagt at jeg river mig i håret når hen kommer med sådanne langt ude i hampen påstande.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#28393 - 19/10/2019 16:02 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej HansKrist.

Du protesterer mod, at jeg gør din Gud til et dogme, men du forklarer ikke selv noget sammenhængende om, hvad Gud er for dig - fyrer blot påstande af.

Det siger måske dig noget, men det siger ikke mig noget.

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart
Top Svar Citer
annonce
Side 94 af 117 < 1 2 ... 92 93 94 95 96 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk