annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 1949 gæster og 361 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 572 af 603 < 1 2 ... 570 571 572 573 574 ... 602 603 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28663 - 27/11/2019 09:23 Re: Mellemrummet [Re: Simon]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1029
Go'morgen Simon

"Her fortsat lidt fra Jac, noget af det jeg anser for særdeles smukt."
... jeg kan kun være enig og fortsætte med Jac fra hans Søvnlysninger. Om den lige her efter fulgt af det første digt i digtsamlingen:

https://www.information.dk/kamilla-lofstroms-blog/2008/01/findes-jac-ord-to

NU GÅR DET MOD LYSERE SIND

Nu måber solen igen sin tid på os,
cirka fire sekunder.
Vi skal drages igen, undskylde hovmod,
måske fatte os.

Jeg fatter iver, to morgenaviser,
og katten i vindueskarmen.
Senere måske kaffe, og fastelavnsplaner,
alle tilsnittet normalitet.

Men du bliver liggende,
al denne nysgerrighed er gennemtænkt.
Og så nyder du min morgennikotin,
du når aldrig tanken om uro.

Og så pludselig kommer dagen,
hvor vi går i trav som vekselstjerner.
Vi kan være enige om undren, det seende,
men nænsomheden holdt altid.

Jac


Jeg har for tiden Lars Bukdahls Læberne sproges om Jac og jacismerne liggende på smilets natbord. Den kan få Julegeneralindesmilet frem på mine læber ... :))

Ha' en god og dejlig dag
Julegeneralinden
Top Svar Citer
#28664 - 27/11/2019 12:46 Re: Mellemrummet [Re: RoseMarie]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 3512
Ohøj dér..

Tja, han er nu en underlig fyr, den Bukdahl, som engang fik mig til at tænke på en ordmaskine, noget nær de gamle grinemaskiner, der vel også ka' få natborde til at smile..;)

Det sker jo engang imellem man bare ikke ka' lade Jac og den tids sjove poeter ligge, der ér et eller andet ved dem, der får en til ved ørerne at hive dem ud af reolen. Det er sikkert et savn efter den tid, 80'ernes festlige tid, Voldborgs festlige striktrøjetid, manden der altid fik regn og tåge til at ligne en solrig sommerdag. Jeg tror sgu' jeg fortsætter ud ad den gode linie:

Af et akvarie på himlen


Når der blødes efter disse indfald,
er de gående der skumler i gruset,

Skratter de er der luft mellem husene,
og græs der venter på sine tilfælde,

Cirka sådan præcis som en elsket,
der binder hele naturen i sin vrede

Når der undres over denne trælleenergi,
er der et stille det går ud over igen.

- Jac.

mvh & god dag..
Simon
Top Svar Citer
#28665 - 27/11/2019 13:08 Re: Mellemrummet [Re: RoseMarie]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 3512
P.s.:

Et lille tit ind i Lasse Åbergs univers, til inspiration for alverdens nisser:

https://www.svtplay.se/video/24487701/babel/babel-...berg?start=auto

mvh
Nissen
Top Svar Citer
#28671 - 29/11/2019 14:41 Re: Mellemrummet [Re: RoseMarie]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 3512
Det fryser så man får sne på tippen, ser julestjerner og polarbjørne allevegne, snart hopper små pingviner rundt i haven og det knaser ved hvert et skridt. Se, dén slags får jo nissen lidt op i maven!

Sensommervemod

Se, nu er farverne fyldige, mere erfarne,
lydene stille: fuglenes sang brugt op
lugtene stærke og fulde af sensommervemod
Hjertet er tungt og pludselig blødt som en frugt.

- Villy Sørensen.

How Clever…

A foreigner said, 'I have heard
Your language is really absurd.
The spelling is weird,
Much worse than I feared,
For word rhymes with bird, nerd or turd.'

- Wordsworth.

Humoristisk anbefaling til natbordet i vinterkulden:
As you like it, Charlie Brown by Charles Schulz.

mvh & god weekend
Simon
Top Svar Citer
#28676 - 01/12/2019 01:01 Re: Mellemrummet [Re: RoseMarie]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 3512
Idag lejede små polarbjørne og pingviner dåseskjul, der jo også er en form for jul. Alt imens alle skjulte sig, stod en af pingerne op ad et træ og talte til hundrede. Vi der stod lige i nærheden, fik helt lyst til at være med, man ligner jo unægtelig en bjørn i denne istid...

Istid

Blæsten blæser sig op
kulden køler sig ned
sammen griber de mig straks jeg åbner gadedøren
og mens de trækker af med mig
som de gjorde hele sidste vinter
tænker jeg på om de mon har stået der hele tiden
og ventet
og ladet som ingenting
og at det måske var derfor sommeren aldrig tog mod til sig.

Den nyere forskning har vist
at istiden ikke var længe undervejs
men begyndte det år
der sprang sommeren over

29.10.79.

- Villy Sørensen.

mvh
Nissen


Redigeret af Simon (01/12/2019 01:01)
Top Svar Citer
annonce
Side 572 af 603 < 1 2 ... 570 571 572 573 574 ... 602 603 >


Seneste indlæg
Ved du hvorfor?
af somo
27/06/2026 07:57
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
1.000 flere dødsfald i Frankrig end for..
28/06/2026 11:58
Mand sigtet for voldtægt i Odense
28/06/2026 10:14
Iran melder igen om løftebrud efter USA..
28/06/2026 09:24
Fra i dag er tre busruter på Frederiksb..
28/06/2026 07:23
Ung mand død efter togpåkørsel ved Ro..
28/06/2026 05:58
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Sjælden grib med vingefang på op til t..
28/06/2026 10:04
Roskilde hjælper berørte festivalgæst..
28/06/2026 10:01
Tyskland slår ny varmerekord med næste..
28/06/2026 09:28
Der har ikke været en eneste udgivelse ..
28/06/2026 08:50
Mere kontrol med advokaters håndtering ..
28/06/2026 08:15