annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 179 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 40 af 117 < 1 2 ... 38 39 40 41 42 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27705 - 12/07/2019 12:42 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hej ABC

Der er så meget Spiritus Sanctus - HELLIGÅND - SPIRITUALITET i dig du KÆRLIGHEDENS ABC lektion til os alle her på siden at du ikke behøver spiritus alkohol

Du bruger kun alkohol til at holde dig selv tilbage og nede med tror jeg

Derfor lyt til Nelson Mandela's psykoanalytiske livsvisdom her og erkend din frygt:


Vor dybeste frygt er ikke
at vi er utilstrækkelige.
Vor dybeste frygt er ...
at vi er grænseløse kraftfulde.
Det er vort lys, ikke vort mørke
der skræmmer os mest.

Der er intet oplyst ved at gøre dig mindre
så andre mennesker omkring dig ikke vil føle sig usikre.
Vi er født til at manifestere det guddommelige i os.
Det er i os alle.

Vi spørger os selv:
”Er jeg virkelig strålende begavet,
vidunderlig, talentfuld og eventyrlig”?
Er det i virkeligheden ikke det du er?
Du er et guds barn!
At gøre dig mindre, tjener ikke verden!

Når vi lader vores eget lys skinne giver vi ubevidst
andre mennesker lov til det samme.
Når vi frigør os fra vores egen frygt
befrier vores tilstedeværelse automatisk andre.


🏊🚴🏃



🏊🚴🏃


Du er født til noget stort ABC - GUD har større planer med dig end at du skal være hæmmet af overdreven spiritus alkohol

Du er så fyldt med Kærlighed og Spiritus Sanctus - så fyldt med den HELLIGÅND - så fyldt med SPIRITUALITET

Du er en stor fabrik af HEALING POWER

Du kunne HEALE og HELBREDE menneskers liv på stribe

Paulus ville elske at have dig i sin menighed - ja KIRKEN er for dig min ven - fordi du har potentialerne til at blive KIRKE i verden endnu mere end du allerede er.

Dog vil jeg takke for KRISTUS i dig, du er allerede KIRKE i verden. Du gør det allerede godt og bedre end mig, hvilket dog ej heller siger så meget
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27706 - 12/07/2019 12:55 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Dit svar er for mig en lang og løs udenomssnak.
Havde jeg dit temperament, ville jeg nu skrive:
Kom dig til sagen mand!!! Citat Arne



Der står:

HansKrist jeg gider ikke beskæftige mig med hvad du skriver - jeg bider ikke på, uanset hvor præcist og lynende klar du skriver.


Min hjerne er indrettet sådan at den kun er vågen, og vågner, når jeg selv skriver.

Hvad du skriver reagerer min hjerne ikke på. Hilsen Arne der gør alt, ALT, for at nedgøre hvad du skriver HansKrist fordi du er en trussel imod min position hvor jeg breder mig ud over alt.

Dette er korrekt, lige så snakkende uden at sige noget du er Arne, lige så skarp og lynende klar er jeg i mælet at man slår sig på mig.

Vi er meget forskellige Arne, fuldstændig hinandens modsætninger.

-0-0-0-0-

Jeg gav dig bare et af utallige eksempler på hvor Gud med os er, hvordan begivenheden Kristus ind i verden ved Jesus, kunne beskrives, som lånt her:


Citat:
Guds rige er i Ny Testamente en orden, hvor menneskers vold og herredømme over hinanden må vige for kærlighed, frihed og forsoning. Guds rige er med andre ord 'anarki' i ordets positive betydning af frihed fra enhver form for magt og vold. Der findes således i kristendommen en tradition for radikal magtkritik fra oldkirken til idag.


Jeg har givet dig utallige andre meget meget klare og tydelige meget smukke og stærke beskrivelser som vælter andre mennesker omkuld, men du Arne, dig siger det ingenting nu på 15. år. Jeg har sagt, skal vi ikke lade det blive ved det.

Det er din måde at være på, sådan er du bare overfor mig, du gider ikke gøre nogen som helst indsats for at forstå hvad jeg skriver.

Mine forventninger er ej heller at du forstår mig Arne, din automat reaktion er nøjagtig lige så forudsigeligt, forventeligt som Tikka's bibelkonkordantiske svar til alt vi drøfter.

Så når jeg svarer dig på dine spørgsmål ved jeg 100% hvad du melder tilbage, så det er lang tid siden jeg sad med en forventning om at du kunne og ville forstå hvad jeg skriver, så grunden til at jeg svarer dig, er at det kunne komme andre til gode hvad jeg svarer dig på.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27707 - 12/07/2019 14:35 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Du har oplevet: "at blive født påny af Gud i Kristus" - og du omtaler det ofte.
Det har jeg ikke - omend jeg visuelt har oplevet den rene kærligheds budskab i ortodoks kristendom.
Jeg tror selvfølgelig på, at du taler sandt og håber, du vil fortælle om din oplevelse - så jeg dog kan få en vis mulighed for at følge dig.
Det synes du ikke at ville.
I stedet retter du en række anklager imod også mig.
Du bruger også uden videre ordet Gud, men fortæller ikke, hvad du mener med det ord.
Det er jeg ked af.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27708 - 12/07/2019 15:33 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Jeg forslår en ny tråd om gud - hans ånd og det at blive født påny.

Hvordan dette forstås, men også hvad bibelen siger om det.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27709 - 12/07/2019 16:51 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Det hele er lige meget hvis der intet er på spil, hvis spiritualitet ikke er med inde over. Hvis vi mennesker i vores ubetingede totalitet og eksistens ikke er med i forståelsen.

Vores snak kan intet bruges til, derfor disse enorme mange års skriverier uden at vi kommer nogen vegne. Og dig og Arne kan skrive fra nu af og til evigheden fordi I ikke tar højde for den religiøse spirituelle dimension. Og bibelen kan intet, INTET, bruges til hvis ikke vi har Ånden eller vores SPIRITUALITET med inde over til at forstå hvad det er vi beskæftiger os med her.

Tydeligvis er det ikke et religiøst spirituelt anliggende for hverken dig eller Arne.

Uden religiøs spirituel intelligens er vi overhovedet ikke i stand til at læse fx Nye Testamente, vi vil aldrig kunne forstå begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus og hvad KIRKE er, at vi er Kirke og kristne.

Vi kan ikke læse os til det, så uanset hvor meget vi har læst i bibelen og kan den forfra og bagfra, det vil ikke hjælpe os, tværtimod døder det os. Og det er synd, så synd, og paradoksal trist at de der bøvler mest med bibelstudier er længst væk fra det hele. Det udslukker Ånden, og alt mentaliseres pga manisk konstant bibelkonkordantiske undersøgelser, hvor man fejlagtig har den opfattelse at tro er lig med de forestillinger der opstår i forbindelse med grundige bibel studier. Luther og Paulus gør radikalt op med denne tanke, ja de ryster på hovedet og gør grin med denne idé.

Ja det er groft at synde imod Ånden, det hellige, den hellige Guds Ånd, Helligånden.

Skal vi forstå musik kræver det en vis grad af musikalitet og på samme måde uden spiritualitet, spirituel intelligens, altså forbindelse til Helligånden eller Helligånden som hjælper vil vi ikke kunne gøre fremskridt. Hverken når vi skriver til hinanden eller læser i bibelen eller selv vil udgive noget på skrift.


Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

Et sjæleligt menneske tager ikke imod det, der kommer fra Guds ånd; det er en dårskab for sådan et menneske, og det kan ikke fatte det, for det bedømmes kun efter Åndens målestok. Det åndelige menneske derimod bedømmer alt, men selv bedømmes det ikke af nogen; for »hvem kender Herrens tanker og kan belære ham?« Men vi har Kristi tanker.



Sålænge du har tro, Troen, som mentale trosforestillinger udsprunget af bibelkonkordantiske studier og læsninger så vil du være og have afskåret dig selv fra hvad det er vi taler om.

Citat:
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 40 af 117 < 1 2 ... 38 39 40 41 42 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Brand brudt ud på altan i Nordvest i K..
18/04/2024 19:50
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Nyheder fra Religion.dk