annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 269 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 50 af 117 < 1 2 ... 48 49 50 51 52 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27831 - 31/07/2019 10:50 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
idag på cafe mødte jeg tilfældige unge, som synes at mine ord om det guddommelige og så videre er meget smart, så jeg opfordrede dem til en ny spirituel forandring istedet for bare deres nuværende passive skoleri. Faktisk nævnte kvikt en af dem, at der er tale om gudebilleder. Flere og flere unge er enig med mig i, at ´gud´er for gammeldages.



Faktisk nævnte kvikt en af dem, at der er tale om gudebilleder.

Jamen for pokker der har altid været tale om gudebilleder, forskellige gudebilleder, det er jo et stort tema i bibelen fx. Vi mennesker lever i billeder, arketyper og MOTIV'ATIONER - VISIONER og gudebilleder, hvor fx kvinden for en mand ofte er mandens anima. Det er vigtigt at forstå at sådan fungerer hjernen, den aktiveres bedst gennem billeder, hvor urbilleder gamle MOTIV'ATIONER = ARKETYPER spiller en afgørende rolle i vores, både psykologi, men sørme også spiritualitet, og dermed vores vitalitet og sundhed = HELbred, healing. Husk psykologi og spiritualitet er, uanset hvor meget de lapper ind over hinanden, er sammenfiltret, ikke identisk.


Flere og flere unge er enig med mig i, at ´gud´er for gammeldages.

Ha ha LOL

Det er simpelthen for dumt og kvajpandet, og du/I er færdige, det er simpelthen ikke holdbart i længden. Det er at spænde ben for sig selv og det er dømt til at mislykkes før eller siden.

Hvis man ikke magter de religiøse spirituelle kulturelle diskurser hvor størrelsen Gud naturligt indgår og man kan uddrage essensen af hvad der her bliver talt om, så når man ikke langt i den religiøse spirituelle rejse udvikling og modning.

Det er simpelthen så barnligt med dig Gerth, at du kommer til at ligne Arne og Tikka, også de to kan ikke finde ud af begrebet og størrelsen Gud, hvor Arne så er tæt på dig Gerth og dine unge, og Tikka bibelovertror begrebet Gud og forkaster det, men Gud har aldrig haft at gøre med noget man kan/skal læse sig frem til, maksimere sig frem til, det er en levende eksistentiel spirituel dynamisk størrelse også mange mange år før bibelen og også for folk der enten ikke kender bibelen eller er analfabeter.

Hvis et menneske ikke forstår religiøse spirituelle tekster burde det simpelthen ikke læse i disse. Bibelfundamentalisme er det værste lort i hele verden, større synd mod SPIRITUALITET, mod det religiøse, findes ikke. Bibelen er en alt alt for vigtig bog til at den må forstås bogstaveligt.

Mange kærlige hilsner HansKrist

I er sgu nogle kvajpander allesammen, også Tikka og Bjørn'Simon RM alliancen (tester lige bjørnen der surmuler og lurer med). Der kommer intet vi kan bruge og nu har vi været her i så mange år. Øv øv at vi ikke kunne gøre det bedre, det er så frustrerende.

Niveauet er simpelthen ikke højt nok.

Og du Gerth har dummet dig for Gud hvilken gang, men så gør du som vores gamle jmp/michael du starter bare forfra og fralægge dig hvad du tidligere skrev.

Man kan ikke være i besiddelse af SPIRITUALITET eller spirituel intelligens og så gi op overfor begrebet eller størrelsen Gud.

Er der i det hele taget nogen af jer der har forstået de der evangeliernes "far søn" dialoger og hvad de betyder?? Nej I fatter simpelthen ingenting af at det er lignelser på den dynamiske livlige spiritualitet eller samtale vi alle oplever der foregår, hvad Jung fandt mellem egoet/bevidstheden og SELVET og underbevidstheden eller det ubevidste.

På frugterne skal de kristne kendes, ikke på hvor tit de nævner Helligånden og kredser om ham, og fortæller hvor nært et forhold de har til ham. Og ham her har intet at gøre med sex, med køn, lige så lidt som at et skib og alt maritimt der benævnes hun.

Hvis man ikke kan se bort fra, abstrahere fra, brugen af benævnelserne han og hun i disse sammenhænge, har man ikke hovedet til at være beskæftiget med spiritualitet.

Tidsånden, en ny generation af dumme unge mennesker, er iøvrigt idiotisk uintelligent såvidt disse spørgsmål. Hvordan skal det dog ikke gå.

Og altsammen, ihvertfald for stor dels vedkommende det skyldes bibelfundamentalismen der har forurenet vestens kulturelle diskurser. Men man skal ikke udvise en reaktion i kulturlivet på bibelfundamentalisme, men man skal pure afvise og latterliggøre fænomenet, for det er ikke en reaktion og kritik værdig, som de unge fejler i når de siger at Gud er gammeldags.

Ateisten Tikka og ateisten Simon mener begge at kristendommen er lig med bibelfundamentalisme. Men det er jo meget mærkeligt at det er ateister der skal belære os om kristendommen, dette er jo latterligt og en umulighed, for de kan jo intet vide, når de ikke ejer den SPIRITUALITET kristendommen er grundlagt på, for kristendommen er ikke grundlagt på bibelen. At tro det, fåg da hvor ubegavet man så er. Ufatteligt den spirituelle intelligens kan synke så dybt hos to ellers på andre områder ret godt begavede mennesker.

Er der da ingen mennesker nu om dage der magter at studere Jung og Tillich fx???

Hvis ikke får I godt nok røven på komedie og I bliver sat af til at forstå vor moderne verden og moderne psykologi, den næste store psykolog. Han er der måske nu, men jeg har sagt det samme mange mange år før ham.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27835 - 31/07/2019 15:05 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Tak for svar.
hvis jeg forstår dig ret, er virkelighed for dig noget subjektivt, mens det for mig er noget objektivt.

Jeg kan godt følge din tankegang om vi menneskers subjektive "virkeligheder", men fornægte eksistensen af en "objektiv virkelighed", det mærker jeg, at jeg ikke magter - også selv om denne "objektive virkelighed" ikke umiddelbart er tilgængelig for os Homo sapiens-væsener blinker

Jeg er lidt i tvivl, om jeg har forstået dig ret.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27836 - 31/07/2019 15:48 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg spurgte dig:
Citat:
Hvordan kan jeg vide, at du er troværdig?
Du svarer med et modspørgsmål:
Citat:
Du svarede aldrig på mit spørgsmål om, at jeg ser i et ældre emne, at du var troende på - en overordnet ånd? Nu er du bare uvidende helt?
Mit svar:
Husker ikke, at du har spurgt sådan, men her er et svar:
For mig er Verdens Væren et mirakel, og hvad der ligger bag dette mirakel, er for mig totalt skjult.
Egentlig finder jeg det også forkert at søge et svar, som jeg tror, vi mennesker alligevel aldrig ville kunne forstå.

Når du efterfølgende skriver:
Citat:
Jeg skal ikke forsøge at overbevise dig om mit vidnesbyrd.
og
Citat:
Du har selv formuleret, at du mest har lært af dine egne ord her og ikke vores. Så må du jo fra nu af kun høre på dig selv og ikke mig ?
så overfortolker du jo: "mest" er ikke "kun"!
Og når du endelig skriver:
Citat:
Enten gider du at lytte inspireret til mine ord eller ikke.
Hvorfor skal jeg blande mig her, hvis du bare ikke tror på mit budskab?
så er min kommentar:
Mange før dig har haft, hvad du kalder et "budskab".
Moses, Jesus, Muhammed, Siddhartha Gautama (Buddha) er vel de mest kendte.
Nu har du også et budskab.
Jeg lytter interesseret - også til dig - og håber du bliver mere afklaret - men at lytte inspireret - som du ønsker - det er jo ikke noget man selv kan bestemme!

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27837 - 31/07/2019 15:56 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Du skriver:
Citat:
I er sgu nogle kvajpander allesammen -
er det, hvad du kalder:
Citat:
frihed i Kristus
? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27838 - 31/07/2019 16:41 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Er der da ingen mennesker nu om dage der magter at studere Jung og Tillich fx???

Hvis ikke får I godt nok røven på komedie og I bliver sat af til at forstå vor moderne verden og moderne psykologi, den næste store psykolog. Han er der måske nu, men jeg har sagt det samme mange mange år før ham.


den næste store psykolog. Han er der måske nu

Hvem tænker du på?

Jordan Peterson???

ja ihvertfald endelig en der ikke påstår Jung er okkult som rigtig mange tåbelige primitive positivist naturvidenskabelige amerikaner ellers elsker at påstå,,, men det skyldes altsammen at de ikke forstår sig på naturvidenskab og hvad naturvidenskab siger,, nøjagtig som bibelfundamentalisterne læser bibelen forkert, forstår og opfatter de naturvidenskab lige så forfejlet og kejtet, kluntet og barnlig,, læser noget ind der aldrig har stået, været ideen eller tanken, som der bestemt ikke er naturvidenskabelig belæg for at sige, nøjagtig som gamle bjørn der ej heller altid kunne finde rundt i hvad der var belæg for naturvidenskab sagde,,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 50 af 117 < 1 2 ... 48 49 50 51 52 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk