annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 42 af 117 < 1 2 ... 40 41 42 43 44 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27715 - 12/07/2019 18:35 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
skeptic
Uregistreret


Flot indlæg Tikka!

Igen viser du at du udmærket er i stand til at gennemskue dine opponenter (som med Arne i sin tid)

Et par perler ...

- Ånd! - gys - jeg ser bestemt heller ingen ånd i din tekst og kærligheden er på frysepunktet, med mindre talen er om dig selv, eller som i starten da du som en vampyr lugtede blod og var venlig.

Det er kendetegn på dårlige egenskaber. Du suger, for at bruge det du mener, at vide om mig imod mig.

Du er en klog kvinde!

skeptic
Top Svar Citer
#27716 - 12/07/2019 18:45 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kristus Mystikken, vores væren i Kristus, er kristendommens essens. Siger Albert Schweitzer

Vi hører det i KIRKEN - dåb fx,

Eksplicit er det omtalt omkring 50 gange hos Paulus og indirekte over hundrede gange. Næppe nogen kan være i tvivl om de har læst Paulus.

Igen at læse om forholdet fx hos Luther, Albert Schweitzer og Paul Tillich gør det ikke ringere end hvis det har stået i bibelen. Man kunne jo også læse om det hos HansKrist, Rudolph Steiner og mange mange andre.

At tage imod Kristus er der millioner og atter millioner af mennesker har gjort i 2000 år og rigtig mange har vidnet om forholdet.

Kristen tro er KRISTUS TRO

Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til! Men alt dette skyldes Gud, som forligte os med sig selv ved Kristus

Luther forstår det pga sin omvendelse


Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)


Hansi bliver du aldrig træt af at skrive det samme igen igen til religiøse analfabeter, til folk uden nogen spiritualitet overhovedet

Åbenbart ikke

-0-0-0-0-


Hold da op det er noget der "tænder" Tikka ja selv ham på sidelinjen vi alle har observeret er her og kun springer til når der er godt gang i den

-0-0-0-0-

Virkelig noget der rusker op i det hele

I var sgu også gået i stå, eller I kan snakke om tingene, det religiøse og spirituelle forhold herfra og til evigheden uden at det er sigende

Og det fordi I er blottet for spiritualitet og så kan man nu engang ligesom ikke få fat i det væsentlige

-0-0-0-0-

Sålænge tro er noget mentalt, et slutproduktet af bibellæsning, og dermed en mental trosforstilling og ikke en virkelighed (personlig virkelighed der omfatter en selv) ja så kommer du aldrig tingene nærmere Tikka

Alt er omsonst med denne din tro der stammer fra en tid hvor man forsøgte at overvinde Analfabetisme, hvorfor man sprang fra analfabetisme til blind tro på hvad der stod skrevet

Men for pokker vi er i det 21 århundrede


-0-0-0-0-

Citat:
- Ånd! - gys - jeg ser bestemt heller ingen ånd i din tekst og kærligheden er på frysepunktet, med mindre talen er om dig selv, eller som i starten da du som en vampyr lugtede blod og var venlig.

Det er kendetegn på dårlige egenskaber. Du suger, for at bruge det du mener, at vide om mig imod mig.



Jeg er meget åben, imødekommen og positivt stemt overfor andre mennesker, og har talens åbenhjertighed, dette er min natur (hvilket alle hurtigt kan konstatere) og kunne aldrig finde på at give mig ud for at være en anden end ja den jeg er.

Hurtigt blev jeg forvirret fordi jeg blev viklet ind i ting der blev fortalt mig der ikke stemte overens, hvad er så det rigtige

Det siger sig selv at det er vanskeligt at relatere til et menneske der snart siger et og så noget andet

Ligeledes har du fra dag et stået i ledtog med Simon og RoseMarie og en anonym

Også dette forvirrer mig og ja også andre her på stedet

Du påstår Arne ikke er den han gir sig ud for og det samme siger du om mig,, dette er simpelthen sygt, og jeg har spurgt igen igen hvorfor du kommer med disse langt langt ude påstande, fordi jeg tænkte det ku være humor, men nej du mener det virkelig

Du taler om troll som før dig bjørn gjorde, men I ved åbenbart ikke hvad troll begrebet dækker over, spør Claus Hjort Frederiksen

Vi har haft troll virksomhed her på stedet for år tilbage, men jeg har ikke set dem aktive i lang tid, tror de har vurderet det her sted som uvæsentlig i forhold til de rigtige hotte sociale medier og er fortrukket

De der var her findes hos fx Marie Krarup og Iben Tranholm og nogle af dem er fra troll fabrik i St Petersborg er min vurdering og nævner man dem ved navn, afslører dem, smutter de, så har man lukket munden på dem



-0-0-0-0-

"Du suger, for at bruge det du mener, at vide om mig imod mig".

Jeg suger ikke, har ikke nogensinde haft brug for dig på den måde

Jeg havde håbet på du var til at blive klog på og der kunne være et udbytte

Men det er alt alt for strittende i alle mulige forskellige retninger det du fortæller mig til at jeg overhovedet kan danne mig et tillidsfuldt troværdigt billede af hvem jeg skriver med

Jeg er meget dårlig til gætteleg og indimellem fandt jeg det for vanskeligt at have en kommunikation med dig når du slørede dig selv så kraftigt i forhold til mig,,

husker stadig følelsen af at måtte give op overfor dig, da du hele tiden gav mig forskellige meldinger om din person,

Når du slører dig selv så meget at billedet af dig bliver tåget så er en forsat snak, chat, virkelig svært

Også med de alliancer du altid har haft til en anonym og Simon og RoseMarie, også dette gør tingene vanskeligt for den gode troværdige udbytterige tillidsfulde samtale, så gav op mange gange

Kredit skal du ha, du har tævet os og slået os i hovedet med bibelen al den tid du har været her

Og paradoksalt nok det du ikke selv tror på


Under normale omstændigheder ville Simon have været over dig og denne din position, også noget Gerth undrede sig over han ikke var, og ja det tror jeg vi alle har undret os over, som om han kender dig

Dette og at RoseMarie og dig I byttede rundt på hinanden, har selvfølgelig givet spekulationer om du måske er RoseMarie

Men jeg spekulerer ikke på det længere og tror ikke I er en og samme

Selv om noget idag dog kunne pege i den retning

For min skyld må du gerne være anonym, der hvor det går galt er om du bruger det i en skjult dagsorden, ihvertfald mærkeligt at du konstant påstår det med troll og at Arne og jeg ikke er hvem vi gir os ud for
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#27717 - 12/07/2019 21:29 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver igen og igen:
Citat:
Kristus Mystikken, vores væren i Kristus, er kristendommens essens. Siger Albert Schweitzer
Men hvad betyder det?
Intet svar - og dermed kun noget, der for mig ligner floskler.
Jeg tror ikke, den slags gavner os mennesker - ej heller den klode, vi bor på cool

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27718 - 12/07/2019 21:39 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Citat:
HK: For min skyld må du gerne være anonym, der hvor det går galt er om du bruger det i en skjult dagsorden, ihvertfald mærkeligt at du konstant påstår det med troll og at Arne og jeg ikke er hvem vi gir os ud for

Jeg har svaret dig i chatroom

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#27719 - 12/07/2019 21:59 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Du poster et skriftsted uden henvisning, som jeg kan oplyse er: 2. Korinther 5:17

Altså: Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Kor/5

Mener du, dette skriftsted oplyser om det, at blive født på ny og at iklæde sig Kristus?

Skriftstedet anvender ikke dine 2 begreber. Hvordan skal det forstås? Er det nogle vendinger du selv har fundet på?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 42 af 117 < 1 2 ... 40 41 42 43 44 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk