annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15647635
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379306
Et andet syn 1988784
Jesu ord 1521937
Åndelig Føde 1510948
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 200 gæster og 28 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 117 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 116 117 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#27199 - 10/04/2019 16:32 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Hej HansKrist.
Du skriver bl.a.:
Citat:
Den religiøse spirituelle dimension dækker kort og godt over at mennesket har uopdagede eller uerkendte enorme sjælskræfter der rammer det, der kan ramme det, centralt så det anslår os i vores totalitet, manifesterer sig i vores hele i verden værens totalitet som menneske, hvor det altså ikke blot er noget subjektivt der kommer til udtryk.
Jeg formoder, at du regner med, at dette bør enhver kunne forstå.
Men jeg kan ikke - og det ærgrer mig!

Du tilføjer så:
Citat:
Hvis vi ikke har personligt kendskab til den religiøse spirituelle dimension som jeg beskriver det ovenfor så burde vi holde vores kæft, fordi betydningen af alle de begreber der bruges indenfor den religiøse spirituelle dimension får vi i så fald galt i halsen, og de bliver sat op overfor det objektive uafhængige af os som subjekter, hvilket er utilladeligt indenfor den religiøse spirituelle dimension hvor det subjektive og objektive altid er samhørende, aldrig må adskilles (også derfor spirituel helbredelse er fuldstændig anderledes end helbredelse indenfor lægevidenskab der glemmer patienten (de subjektive), og kun vil relatere til objektive forhold som oftest ved den menneskelige biologi). Vi kan her ikke adskille subjektive og objektive forhold, altså selv og verden, det objektive må og kan ikke adskilles.
Du be'r mig så tydeligvis om at holde min kæft, og det kan jeg da så også gøre - dog ikke uden spørgsmålet:
Er det virkelig ikke muligt for dig at udtrykke dig mere klart og tydeligt - i stedet for at gemme dig bag udtryk som "vi må adskille os selv fra verden" - for det er jo dét, du skriver ikke? - og som for mig ikke just er en nyhed - og udtryk som "den religiøse spirituelle dimension" og "spirituel helbredelse"?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27200 - 10/04/2019 17:06 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5420
Sted: Vanløse
Hej Simon

Tak for dine tanker (som Hanskrist nok bedre forstår).

Som jeg læser dig vil du ikke hjælpe vedkommende der er ved at blive spist af rotter. Som sådan ryger vedkommende bare ned i en kasse med uheldige mennesker. Som tiden går bliver denne kasse større og større. Endnu en som røg ned i kassen.

Ateister er vist bare mennesker som ikke har tænkt særligt meget over tingene blinker Det skal vi selvfølgelig have lavet om på ler Alle mennesker skal tænke over tingene engel Sagde drengen med snablen nede i flasken...

Hvordan kan man miste livslysten med sådanne mennesker omkring sig:

https://www.youtube.com/watch?v=_jTjycyu7Dw

Tag jer nu sammen derude...

Har du brug for en besøgsven, så dukker jeg gerne op med et par øller, og så kan vi snakke lidt om verdens tilstand og hvad vi kan gøre ved den.

Skal vi droppe militæret og satse på andre ting? Kommer russerne så får de bare en atombombe (er der ikke en bedre bombe?) i knolden og så er det overstået. Vi kunne også bare tage imod dem med lidt kærlighed og visdom:

https://www.youtube.com/watch?v=WpYeekQkAdc

Hvad er vi bange for? Gerth er her jo og så kan det da ikke gå helt galt halvfuld

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Har skrevet bogen ned - Frihedens Veje.
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#27201 - 10/04/2019 18:10 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7183
Sted: Sydsjælland
Hej HansKrist.
Lige en rettelse:
Jeg skrev:
Citat:
"vi må adskille os selv fra verden"
der skulle jo stå:
Citat:
"vi må ikke adskille os selv fra verden"
Men det forekommer mig stadig at være en almindelig selvfølgelighed.
M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#27202 - 10/04/2019 20:03 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej hønsemand..

Vold mod sakrosankte idéer opfattes altid som teknisk vold mod deres protektorer, fordi disse er flasket op med slige idéer om naturen i dem såvel som i livet omkring dem. Der er derfor intet bemærkelsesværdigt i at mere eller mindre skinhellige troende forsøger at presse al meningsfuld litteratur ind i deres trosanskuelser, det er såmænd hvad alle ka’ forvente..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#27203 - 10/04/2019 20:08 Re: VÆREN - IKKE-VÆREN [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej ABC..

"Ateister er vist bare mennesker som ikke har tænkt særligt meget over tingene Det skal vi selvfølgelig have lavet om på Alle mennesker skal tænke over tingene Sagde drengen med snablen nede i flasken..."

- Akkurat, derfor er det nok bedst du pludrer lidt med lægprædikanten, "Gerth" og hønsemand om "livets ophøjede mening", der tydeligvis har tænkt lidt mere over tingene og derfor ka' gi' dig de svar du bedre ka' lide..;)

Jeg henledte blot din opmærksomhed på tanker og litteratur der måske ville provokere dine tanker og idéer om livet lidt, der indiskutabelt kræver at man er villig til at provokere sig selv lidt. Troende har altid søgt at præservere idéer de er opflasket med, og det synes jeg jo er synd, men betænk her at jeg jo blot er en ubesjælet mand uden disse ophøjede "åndelige" sysler..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (10/04/2019 20:12)
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 117 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 116 117 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 14:09
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Mand fængslet, efter 38-årig blev stuk..
18/04/2024 13:58
Anders Antonsen om pensioneret badminton..
18/04/2024 13:51
WHO udtrykker 'enorm bekymring' over fug..
18/04/2024 13:33
33-årig mand anholdt for at have solgt ..
18/04/2024 13:26
Skade til badmintonprofil tvinger kvinde..
18/04/2024 13:12
Nyheder fra Religion.dk