annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 36 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2942 - 15/08/2008 20:27 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Zilent]
Onceinalifetime Offline
godt igang
Registeret: 05/08/2008
Indlæg: 57
Sted: Guds grønne Jord - denne juve...
Citat:
Nej du har ikke skrevet det - men det hindrer dig ikke i, at gentage det igen og igen, i dine ufattelig trættende indlæg


Som svar på dine: Jeg-aner-ikke-om-Gud-eksisterer-men-det skal-da-ikke-hindre-mig-bedrevidende-i-at-trætte-med-ulidelige-gentagelser-om-det-modsatte-selv-om-gud-og-hvermand-godt-ved-at jeg i-virkelighedens-verden-ikke-aner-en-hujende-fis-om-rigtigheden-endsige-har-en-kinamands-chance-for-at-bevise-de-af-mig-fremsatte-postulater-desangående: attituder.

Lær ydmyghed "mester", og lyt til bl.a. Stephen Hawking!


Redigeret af Onceinalifetime (15/08/2008 20:28)
_________________________
" Ingenting kommer af ingenting – undtagen lommeuld og ateisters bortforklaringer."

Top Svar Citer
#2944 - 15/08/2008 20:33 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Zilent]
Zen
Uregistreret

Hehe, HYKLERI! Du kan jo end ikke dy dig for at gengælde morsomheden, intet andet end hykleri.

Det var dig, der brokkede dig over at blive kaldt en tåbe, om end du selv taler om en anden mands mor og hans "galeanstalt". Jeg har hverken kaldt dig tåbe eller talt om din mor eller galeanstalt. Ordene i gåseøjne var også dine egne.

Jeg hverken gengælder eller morer mig. Jeg hviler... indtil der ikke er noget "jeg". Brug mig som et spejl for dit indre, indtil du baner dig vej gennem tågerne og finder kernen - og koden bag kernen - og ånden bag koden. - og...?!
Top Svar Citer
#2945 - 15/08/2008 21:20 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: ]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Det var dig, der brokkede dig over at blive kaldt en tåbe

Forkert - jeg beskrev det som en "kærkommen ære", og så prikkede jeg lidt til den tomme tønde der buldrede.

Citat:
Ordene i gåseøjne var også dine egne.

Igen viser du tegn på at være en hykler - DU har formet sætningen: "Det rykker vel ikke i underlivet at tale om andre mænds mor og galeanstalter?" - pil nu glorien af.

Citat:
Jeg hviler... indtil der ikke er noget "jeg".

Ja, det er hvad jeg ville kalde spild af godt liv - du er en hån mod alle de sprælske sædceller i din fars pung der aldrig fik muligheden for at leve. Forsøg du bare at ophæve dit liv for at flygte fra smerten - og glæden - men du spilder dit liv.

Citat:
Brug mig som et spejl for dit indre, indtil du baner dig vej gennem tågerne og finder kernen - og koden bag kernen - og ånden bag koden

Så er vi vist tilbage til medicinen, eller mangel på samme.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#2946 - 15/08/2008 21:26 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Onceinalifetime]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Lær ydmyghed "mester", og lyt til bl.a. Stephen Hawking!

Hvis du selv var så ydmyg, ville du nok ikke bedre andre om at være det.
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
#2948 - 15/08/2008 22:28 Re: Hvorfor beskæftiger ateister sig med religion? [Re: Zilent]
Zen
Uregistreret

Forkert - jeg beskrev det som en "kærkommen ære", og så prikkede jeg lidt til den tomme tønde der buldrede.

Aha, så du var ikke ironisk, da du beskrev, at du følte dig beæret over at blive kaldt en tåbe! Det siger jo også noget... Der er mange lag i kommunikation.

Igen viser du tegn på at være en hykler - DU har formet sætningen: "Det rykker vel ikke i underlivet at tale om andre mænds mor og galeanstalter?" - pil nu glorien af.

Det er dig, der taler om underliv, en anden mands mor og "hans galeanstalt". En mand bør besinde sig på at bekæmpe det at komme med sådanne forhåninger.

En glorie har jeg ikke på. Det har ingen af os - men nogle mener, at de har. De, der håner, mener sig selv bedre.

Ja, det er hvad jeg ville kalde spild af godt liv - du er en hån mod alle de sprælske sædceller i din fars pung der aldrig fik muligheden for at leve. Forsøg du bare at ophæve dit liv for at flygte fra smerten - og glæden - men du spilder dit liv.

Flygt ikke fra smerten. Transformer den!

Så er vi vist tilbage til medicinen, eller mangel på samme.

Så er vi vist tilbage til dine forhåninger. Bekæmp dem! Ikke for min, men for din skyld.
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 36 < 1 2 ... 19 20 21 22 23 ... 35 36 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk