annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 39 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26372 - 08/10/2018 14:16 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Islam påbyder henrettelse af dem, som begår et forudbestemt og overlagt mord på en uskyldig person. Islam søger at foregive et så stærkt afskrækkende middel som muligt, for at udrydde fristelsen til overlagt mord. Uoverlagt manddrab og mord ved fejltagelser er særskilte kategorier med egne, mindre straffe og blodpenge er betalt til den dræbte persons nære slægtninge. Den dræbte persons familie eller arvinger bliver givet "Diyyah" blodpenge som erstatning for offerets sjæl, medmindre de vælger at tilgive drabsmanden.”

- Viderværdigt ja, men også morsomt, som at se en agitator for islamisk religiøs overtro forpuppe sig i gammeljødisk jus, i spændt forventning om metamorfosen. Tydeligvis tror du jo vejen til din ”sjæls frelse” ligger i tilbedelsen af 3. Mosebogs skrækhistorier, anvendt som jura. Men det spændende ligger skam i at se hvordan man kækt hugger med arme og ben fra jødisk kulturhistorie, men åbenbart ikke vil dele land med dem man efterligner, men det ville selvfølgelig også ta’ sig lidt secondhandagtig ud.

Du der altid kvalificerer værdien af din dogmetro ved mandtal, burde måske overveje også at kopiere de kristnes snak om ’økumeniske perspektiver’? Samlet set, ku’ alle i glade troende jo blive et helt hippiekollektiv, og tænk på ”værdiforøgelsen” omsat til stolthed under mandtal, o-la-la! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26378 - 09/10/2018 08:33 Re: Intet at misforstå... [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
Gud, den Almægtige, erklærer, at det at dræbe et andet menneske uretfærdigt svarer til at dræbe hele menneskeheden, og det at frelse et menneskes liv svarer til at redde hele menneskehedens liv.





Det mord, der i ovenstående vers sættes lig med at have dræbt hele menneskeheden, er begrænset til "dræbe et uskyldigt menneske, som ikke anstiftede uorden eller ødelæggelse på jorden." Dette betyder, at hvis et menneske udgyder uskyldige menneskers blod, kan der være gengældelse og den morder kan møde en straf, der svarer til hans egen forbrydelse. Derfor, hvis sådant et menneske er årsag til uro på jorden og dermed får folk til at dø, hvis drabene følger på hinanden uden at morderne tænker over hvorfor de har taget et liv, og ofrene ikke ved hvorfor de bliver dræbt – som det sker i nogle dele af verden i dag – kan den kriminelle eller bande af kriminelle, der forårsager sådant et anarki, blive henrettet. De mennesker, der indleder krige mod Gud og Hans Budbringer, som forårsager uorden på jorden, som vanemæssigt forbryder sig mod folks liv, ejendom og kyskhed og derved forstyrrer samfundets orden, og ødelægger generationen, burde blive henrettet eller sendt i eksil i overensstemmelse med deres forbrydelses alvor.

Men selv hvis forbryderne har begået sådanne ugerninger, skal, hvis forbryderne er oprigtigt angrende, ingen af disse straffe udføres; sagen bliver snarere til en sag om krænkelse af personlig ret. Det vil sige, at de mennesker, hvis slægtninge er blevet dræbt, eller hvis ejendom er blevet ødelagt, kan tilgive gerningsmændene, eller de kan bede om gengæld og kompensation for skaden, hvis de ønsker det. For at udtrykke dette i moderne vendinger, kan man indgive en klage eller tilbagetrække den. Med andre ord er straffen for overlagt mord i denne verden gengæld.

Arvingerne til en afdød kan tilbagetrække kravet om henrettelse og bede om kompensation, eller de kan også eftergive denne finansielle straf. Imidlertid - udfra den forudsætning, at morderen ikke angrer efter mordet og ikke bliver givet guddommelig nåde – er straffen for sådan en stor forbrydelse i det Hinsidige et evig liv i Helvede.

Det kan synes at være for stor en straf at skulle lide i evighed for at begå mord. I virkeligheden er den synd, der er begået, også stor, for at dræbe en person, der ikke skaber uorden på jorden, som ikke uretmæssigt udgyder blod, og som ikke forårsager ødelæggelse, der nødvendiggør deres egen henrettelse, er som at dræbe hele menneskeheden. Det er fordi sådan en morder har krænket retten til livet, som kun den Almægtige Gud skænker; forbuddet mod at udgyde uskyldige menneskers blod er blevet krænket, en hæslig dåd er blevet påbegyndt, og dermed er vejen banet for andre til at gøre det samme, og de er blevet givet opmuntring.

Dertil kommer, at selv hvis en morder dræber et uskyldigt menneske, afslører dette mord deres personlighed; det viser, at de er tilbøjelige til at udgyde blod og begå mord. Den, der har begået et mord i praksis, har en personlighed, der potentielt måske vil dræbe alle mennesker, og nu er deres identitet i almindelighed den af en drabsmand og morder. Derfor, når de først har begået denne fatale synd, vil det ikke være vanskeligere for dem at dræbe en anden person end første gang; især efter et par mord vil det at dræbe blive noget normalt og hverdagsagtigt for dem. Det er fra dette perspektiv, at et menneske, der har dræbt en uskyldig sjæl, kan betragtes som en morder af hele menneskeheden.

https://www.youtube.com/watch?v=x-2Vcy0yXMc

https://www.youtube.com/watch?v=RUI3n14mNjQ

https://www.youtube.com/watch?v=hv2dHcbW4rM
Top Svar Citer
#26427 - 13/10/2018 15:10 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Gud, den Almægtige, erklærer, at det at dræbe et andet menneske uretfærdigt svarer til at dræbe hele menneskeheden, og det at frelse et menneskes liv svarer til at redde hele menneskehedens liv."

- I såfald bør du overlade til den imaginære gud at myrde mennesker, dvs. netop slutte med at sidde her og reklamere for mord i gudens navn!

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26437 - 15/10/2018 09:50 Re: Intet at misforstå... [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441


23 Moderation er mellem gerrighed og ekstravagance. Det er tilladt mennesket at nyde Guds lovlige gaver, sendt til mennesket på jorden, med mådehold, indenfor de islamiske loves rammer og uden spild. Gud, Den Ophøjede erklærer i Quranen: (Adams børn! Pynt jer ved ethvert bedehus! Spis og drik! Men i må ikke gå for vidt! Han elsker ikke dem, der går for vidt.) 7:31 Det er forbudt at forsømme ens fysiske behov og skade sig selv ved forsømmelse eller selvtortur. Gud, Den Ophøjede erklærer i Quranen: (Gud pålægger ingen mere, end han kan bære. Enhver får, hvad han har fortjent, og bliver draget til ansvar for, hvad han har bedrevet.) 2:286 Det bliver fortalt, at Anas bin Malik sagde at: "Tre mænd kom hen til profetens (fvmh) hustruers hus for at spørge, hvordan profeten (fvmh) tilbad Gud.

Da de fik svaret, fandt de deres egen tilbedelse ubetydelig og sagde: " Hvor er vi i sammenligning med profeten (fvmh), da Gud allerede har tilgivet ham hans tidligere såvel som fremtidige synder." En af dem sagde: "Med hensyn til mig, så vil jeg bede hele natten." En anden sagde: "Jeg vil faste uafbrudt og vil ikke bryde fasten." Den tredje sagde: ""Jeg vil holde mig fra kvinder og vil aldrig gifte mig.


" Profeten (fvmh) kom hen til dem og sagde: "Er det jer, der har sagt sådan og sådan? Ved Gud, jeg frygter Gud mere end i gør, og jeg er den mest lydige og pligtopfyldende af jer overfor Gud, men alligevel, jeg faster og bryder den! Jeg beder og sover om natten og jeg tager hustruer. Så enhver, der vender sig bort fra min Sunnah (profetens (fvmh) skik og sædvane) tilhører ikke mig." [16] FRED OG SIKKERHED: Retten til sikkerhed og beskyttelse for en person og hele hans familie er den mest grundlæggende af alle rettigheder.

Alle indbyggere i det islamiske samfund må legalt ikke blive skræmt eller truet med ord, handlinger eller nogen form for våben. Guds budbringers (fvmh) tradition siger: "Det er ikke tilladt for en muslim at skræmme en anden muslim." [17] Sikkerhed for personen gør den enkelte i et samfund i stand til frit at bevæge sig omkring for at arbejde og tjene et ærligt levebrød


https://www.youtube.com/watch?v=fQRcxDk0hio

https://www.youtube.com/watch?v=MNnwEGz39Sg

https://www.youtube.com/watch?v=DgDo8dL2WqY
Top Svar Citer
#26438 - 15/10/2018 15:40 Re: Intet at misforstå... [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Du vrøvler bare videre som din bogholder, lægprædikanten - men hvis din almægtige skaber af en gud havde haft bare en anelse existensevne, dvs. udenfor din og din bogholders fantasi, da ville guden jo nok selv ha' udført justist med sine moralske konventioner. I to lægprædikanter ka' m.a.o. ikke ha' særlig meget tillid til jeres fantasiprodukt, og det ka' man jo godt forstå, når man ser resultatet deraf ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 32 af 39 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 38 39 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk