annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Hammershus
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 31 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 30 31 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26125 - 12/09/2018 15:17 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3669
Sted: Nørresundby
Tikka det er nu Simon du skulle råbe højt til mere end det er Arne

Hvis du undersøge trådene og deres udvikling og fald, det bliver træls at høre på, så er det nu Simon der helt og holdent er hovedansvarlig herfor.

Det bedste ville være om Simon selv kunne indse dette, og hvor trættende det er at han ikke fører samtale med nogen, men kun er optaget af at spille smart gennem andres tanker (Simon samtaler og tænker ikke selv).

Det har taget mig mange år at finde ud af hvorfor Simon blev ved og ved at sige/skrive det samme igen igen gennem årene om andre debattører, fx Arne (og engang var det mig) uden at det han skrev overhovedet passede på dem han forfulgte, intimiderede og ringeagtede, latterliggjorde.

Pludselig en dag stod det mig klart og flere forhold gør sig gældende, her et par:

1):

Fordi han ikke er fortrolig med religionsfilosofi og videnskabsteori på den ene side og den moderne religiøse spirituelle diskurs af i dag, så tror han der er kød og interessante pointer i hvad han skriver, men det kan jeg sige sammen med et hav af andre fagfolk at det er der ikke.

2):

Han er stadig sammen med bjørnen i kulisserne ramt af det mareridt at de to har tabt den sag de begge gik så meget op i, og at det skal blive afsløret og stå klart hvor modbydelige de har været imod andre. Og så længe han og Bjørnen i kulisserne ikke er mænd nok til at indrømme og angre deres forfærdelige debatstil vil de begge forsætte, så det er den egentlige grund til at vi ikke vil se Simon stoppe med sine intimideringer og ringeagten visse andre debattører, som bjørns pippen med fra anonym ej heller vil stoppe før Simon stopper. De er så såret de to på deres forfængelighed, fordi de tabte deres stort anlagte sag, som gik på hvem der var troll og ikke troll, og disse troll skulle fjernes fra siden. Jeg ved lidt om det fordi Kræn-p skrev til mig derom. Nemlig var det ham meget imod hvad der foregik bag kulisserne og han ville lige nævne det overfor mig, så var jeg advaret, "jeg synes jeg skylder dig Hans at fortælle det er sådan det er fat". Men heldigvis tabte denne dagsorden og ja igen det kommer lille Simon og Bjørn der følte sig så højt hævet over os andre ikke over og jeg tror aldrig de kommer over det.

Det må også være ydmygende at dem man mente var småt begavet slet ikke var dette alligevel.

3), 4) ja der er flere forhold der gør sig gældende over at denne trættende stil med opstyltet kunstigt sprog fra Simons side ikke vil høre op

Men for pokker det undrer mig at du Tikka og RoseMarie, at I to ikke går ind og kritiserer Simon og Bjørnen.

Hvis der overhovedet skal være tale om et venskab eller noget respektfuldt mellem RoseMarie og Simon i "mellemrummet" så skal dette også kunne bære at RoseMarie undsiger Simon og beder ham om at stoppe sin konstante intimidering visse andre debattører (jeg har selv prøvet at han intimiderede mig og skrev usandheder konstant om mig som han nu gør om Arne)

Hvorfor pokker kan det dog ikke få en ende???

Jeg bliver så træt af at komme til at trykke på et af disse indlæg fra Simons hånd. Var der da så bare kød på, substans i det manden skriver og ja i det mindste det han konstant påstår om Arne burde være ihvertfald nogenlunde sandt, så mange år har han kendt Arne og hvad han står for, men det rammer jo overhovedet ikke præcist på Arne, det er ikke i nærheden af at være en karakteristik af Arne.


Nå men jeg er fri og Arne er fri og Thomas er fri af den tåbelige forældede og forfejlede onde dagsorden som Simon og Bjørn stadig hænger fast i, men derfor er det fandeme træls at møde når jeg fra tid til anden trykker ind på trosfrihed siden.

Jeg tror ikke jeg er ene om helst at se den dumsmarte stil Simon forsætter på tiende år, hørte op. Det kan ikke være befordrende for noget godt, som fx få nye debattører til have lyst til at være med på siden.

Idag taler, samtaler og debatterer folk flest faktisk ordentligt med hinanden. Der er sket et skred imod det bedre. Hvorfor ihvertfald ikke mange gider debatstilen og tonen her på stedet.

At være uenig, og endda rygende uenige, er en ting og det er ikke det vi skal til livs, men den konstante intimidering latterliggørelse og ringeagtelse og "belyvelse" visse andre.

Ufatteligt at Simon ikke stopper med det, men det må jo skyldes at han så ikke, om han stoppede, har noget spændende at sige om de eksistentielle religiøse spirituelle forhold vi er nogle der drøfter her på siden med hinanden.

Hvis man er så dum at man tror det litterære poetiske fuldt ud dækker det religiøse spirituelle videnskabsfelt så har man ikke fattet en dyt af det hele. Det litterære poetiske er nok det der befinder sig længst væk fra det religiøse spirituelle videnskabsfelt.

Hvor skal vi hen hvis vi vil finde det religiøse spirituelle videnskabsfelt på dagsordenen for det moderne videnskabelige dannede menneske, jo så er det psykiatrien, neurovidenskab, neurobiologi og ja biologien i der hele taget. Hvordan menneskets spiritualitet påvirker det biologiske liv, nok først og fremmest gennem central nervesystemet, men derfra og så videre ud i biologiske forhold så der fx kan tales om reelle helbredelser hører ind under det religiøse spirituelle. Hvilket jo også er fuldstændig centralt i nye testamente, så kan det overhovedet komme bag på nogen???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26126 - 12/09/2018 15:39 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Nej Tikka, det har jeg ikke tænkt mig!

Ok - dig om det, men når dit ønske om at elske alt og alle - for dig - betinger indsigt og forståelse i andres adfærd der irriterer dig – så er det da tåbeligt selv at gi´igen af samme skuffe, derved mister du adgangen til indsigt, da fokus hos dig er et forkert sted

… og hvem tror du, gider gi´ dig indsigt, når du opfører dig, som dem du angriber …

… det er kun de som har forståelsen for din adfærd -

Du oprettede jo tråden for at forstå og få indsigt, ikke?
Den forhindre du jo.
Top Svar Citer
#26127 - 12/09/2018 15:54 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


Det er fuldstændigt underordnet, hvad den som man mener irriterer sig hedder.

Dem kan man møde overalt hvor man færdes, hvis ikke man kan se igennem det.

Spørgsmålet er hvorfor man lader sig irritere - og da især hvis dette hindre at elske alt og alle.
Top Svar Citer
#26128 - 12/09/2018 16:58 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3669
Sted: Nørresundby
Det kan der være noget om (1)*, men jeg tror nu ej heller det ødelægger noget for mig som så, ej heller for Arne, men det ødelægger stedet her og det er ubehageligt at skulle trykke på et af Simons indlæg. Jeg tror ej heller det forhindre Arne i at elske alt og alle, nej så meget på tværs i vores univers har manden ej heller sat sig. Det er mere rent praktisk etisk her med hinanden.

På samme måde som jeg i femte klasse blev træt af de to alfahanner fra syvende klasse der konstant mobbede min klassekammerat. Jeg kunne jo egentlig bare som alle andre være ligeglad og jeg tror ham fra min klasse det gik ud over havde affundet sig med at han var mindreværdig og fortjente alt spot og hån.

På samme måde som hvis det foregik in real life, jeg kan sige dig at Simon fik med mig at bestille. Nu er han heldig med at jeg ikke kan få fat i ham. Normalt løses konflikter i det offentlige rum ihvertfald når det foregår blandt voksne mennesker. Men Simon benytter sig af anonymitet, in real life, om vi var sammen allesammen ville det ikke kunne forsætte år efter år som Simon gør det. Ingen voksne mennesker kan være tjent hermed. Ej heller dig Tikka og det undrer mig hvorfor du aldrig og ja RoseMarie aldrig har turdet bede Simon om at stoppe. Det er sgu da ikke sjovt i så mange år, det er under niveau og ikke for voksne mennesker værdigt.

Guderne skal vide at jeg har tænkt og stadig tænker på hvorfor Simon ikke stopper. Selvfølgelig som årene går der tegner sig et billede og en forståelse af hvorfor han forsætter.

Hvis nu Simon talte, samtalede (debatterede) ordentligt med folk, så et træf, en drøftelse en sag, blev spændende og sagligt interessant, jeg tør slet ikke tænke på hvor langt vi kunne komme. Men at blive mødt på den måde han møder folk er simpelthen så ødelæggende for alt, for vores intellekt, for vores følelser og emotionalitet og for vores samvittighed og det moralske. Derfor bliver voksne også nødt til at gå udenom ham, for et møde er ubehageligt, da der ikke samtales og bruges almindelig dansk sprog. Det er jo ikke en måde at tale samtale og debattere på.

Hos psykologer og konfliktmægler ville hans opstyltede sprog fuldstændig blive pillet fra hinanden. Spørgsmålet er om han har et andet sprog? Også når han taler med RoseMarie er det et pro et contra noget og stakkels RoseMarie hvis hun ikke følger ham i tykt og tyndt i dette konstante pro et contra. TAL DANSK FOR HELVEDE MAND.

Som om manden tvangspræget i enhver situation vil give prøver på sin belæsthed og intellekt og dette opstyltede akademiske forhindre ham i bare at tale, samtale og debattere ordentligt med andre mennesker. Ihvertfald forsøger herpå efter bedste evne.

Hvordan ville Simon lyde hvis han droppede sin kunstige opstyltede stil? Kan han overhovedet tale med andre mennesker på en debat portal som vores?

Og det her har INTET at gøre med sympati og ikke sympati for nogen. For der er altid mennesker vi svinger bedre med end andre som har måske flere fælles interesse med end andre, men det er ikke det vi drøfter her, det er langt mere alvorligt og af almen gyldig betydning.

-0-0-0-0-

Vigtigheden af at agere moralsk, turde handle moralsk, bliver større og større fordi det fuldstændige normløse er gået for vidt idag.

(1)*:

Det er selvfølgelig ikke i orden at vi ikke tør skride ind overfor dem der konstant chikanerer andre, så i den forstand kan synderen, hvem det er, den vedkommende navngivne og identificerede jo ikke gå fri (altså din idé om at det er fuldstændig underordnet hvem der er tale om holder bare ikke). Vi må netop blive bedre til at sige fra, turde sætte os selv på spil overfor disse og dette uvæsen vi møder overalt i verden. Vi skal jo ikke selvbebrejde os selv hvorfor vi irriteres af uretfærdighed og ødelæggende adfærd for fællesskabet. Nej her skal vi selvfølgelig have modet til at sige fra, stille os op i en direkte konfrontation. Hvilket vi jo bare ikke kan her fordi kujonerne gemmer sig bag en skærm. I det virkelige liv ville det ikke kunne gå for sig. Og før computer og internet hørte det aviserne til dette uvæsen og Simon er netop også barn af dette avisernes fuldstændig normløse perfide angreb på anderledes tænkende eller bare dem man så sig gal på eller havde brug for som skydeskive for at komme af med alt det foragt der boede i en.

Denne avisernes anmelder kultur og rakken hinanden ned er han jo fuldstændig fortrolig med, hele det opstyltede sprog han benytter sig af er hentet herfra. Og dette er ikke befordrende for debat, og et møde og en samtale mellem mennesker. Jeg kan da møde Arne til enhver tid og ja hvor jeg debattere kan jeg da møde mennesket bag en profil, men det er jo ikke muligt med Simon. Ihvertfald er det ikke den måde jeg vil omgås andre mennesker på. Hvilket nøjagtig er hvad mine to sidste bedre halvdel begge spurgte mig om, om jeg ikke godt gad gå langt udenom sådan en måde at behandle andre mennesker på. Jeg skulle have lyttet dengang, men var naiv og selv blevet en del af en slet debatstil. Men det gælder om at vedkende sig sine fejl og komme videre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26129 - 12/09/2018 20:36 Re: Irritation - Indsigt - Forståelse [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7204
Sted: Sydsjælland
Tikka, jeg ser, at jeg har kvajet mig overfor dig.

Du ønsker denne tråd kasseret, og jeg burde have spurgt dig hvorfor.

Min fornemmelse er, at jeg lærer noget af den.
Det er tydeligvis ikke din.

Er det muligt at få din begrundelse for at stoppe?
Det er jo faktisk netop dét, denne tråd går ud på blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 31 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 30 31 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Nyheder fra Religion.dk