annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 111 af 130 < 1 2 ... 109 110 111 112 113 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26279 - 26/09/2018 12:28 Re: Gud og vi er uadskillelige [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Et fantastisk møde

Denne gang et møde, med respekt og anerkendelse og afklaring vores forskellige positioner

Førhen blev det ofte et sammenstød mellem os

Tak for din hjælp i denne udredning Arne

Har vi så fremover ikke noget at sige hinanden nu vi står så langt væk fra hinanden

Jo det tror jeg og det vil tiden vise

Før i tiden ville jeg ikke bare have alle til at forstå min position, men jeg ville nok også have dem til at indse at den også var den eneste rigtige (det er den også for mig hvor den sidder lige i skabet og åbner op for en lang række nye perspektiver og forståelser i tværvidenskabelig henseende). Tillich's og Berdyaev's Paulinske position er en øjenåbner for mig med så vidtrækkende tværvidenskabelige frugtbare potentialer at jeg føler mig kaldet til at gøre et stykke arbejde der endnu ikke er gjort nogensinde, men her kommer så spørgsmålet om mine evner og ja chancer for at blive hørt og forstået. Ja jeg føler lidt et kald. Men jeg burde måske som Malte Ebert (tidligere gulddrengen) i igårs fremragende aftenshow interview med Jes Dorph Pedersen bare være tilfreds med at lave det jeg er glad for at være beskæftiget med, for hans vedkommende musik og sang (sangskriver) og for mit vedkommende at fremlægge og forstå den Paulinske KristusMystik og Spiritualitet = den Kristus impuls og Kristus begivenhed ind i verden ved Jesus der betyder at en ny kreativ ekstatisk fornuft bliver udgydt over alle mennesker der vil tage imod, denne Ånd fra Gud, hvor Gud også er i fuldt og helt til tider.

Jeg er virkelig stor fan af Malte, han kan noget på tv og scenen som kun ganske få magter, både sit værk, sang og musik kunstværk, er professionelt høj høj standard, men den intensitet ro og nærvær han kan fremføre sin musik og sang med pga personlighedens hans gør det magisk. Her er virkelig tale om "det evige i nuet" at tidens hast står stille og vi får et øjeblik af nærvær og møde, møde det menneskelige betydningsfulde kærlige med en værens fylde og træthed uden lige, som en anden dejlig guddommelig vidunderlig skøn virkelighed vi mennesker kan bibringe hinanden om vi vil det gode.

Det er mere end 10 år siden min mor kom hjem og fortalte mig at jeg skulle prøve at møde Malte, for han var et helt usædvanligt fantastisk nærværende varmt og kærlig "knægt" ungt menneske. Hun havde set rigtig.

Min mor har før spottet rigtig, for mange år siden sagde hun om Lene Gammelgård, da hun kun var 13 - 14 at hun ville blive noget helt specielt. Og hun kravlede til tops på Mount Everest blandt andet ud over at hun er pioner på en lang række andre områder også i dag.

Nu husker jeg ikke om min mor også spottede mig? Jo hun sagde, Hans du har så store evner, men du har det med let at lade dig gå på af lidt modgang. Jeg kender ikke et menneske der er så fyldt med tvivl og usikkerhed på sig selv som dig Hans, dine evner taget i betragtning.


Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

At være kristen er at være karismatiker eller have fat i det karismatiske gennem kreativ ekstatisk fornuft = Guds Ånds virke i vores liv = HELLIGÅNDEN.

Menneskets evner til at overgå sig selv takket være Guds Ånds Nærvær og arbejde i os.

Om jeg elsker Gud, dette betyder for mig ikke det store og fylder ikke meget, som for Paulus er det ikke det springende punkt i religiøsiteten den kristne spiritualitet, men at vi tager imod Guds Kærlighed Kristus i vores liv, så fyldt den er med kærlighed af en anden verden end den kærlighed vi ellers har kendskab til så vi må synge, "kald det kærlighed, kald det lige hvad du vil". Der findes en kærlighed af en anden verden end den vi ikke har for nemt ved at finde rundt i og om denne gælder, "salig er den der tør give den bort" - vi må ikke stoppe Guds Kærlighed Kristus igennem os, men vi må være villige til at blive en kanal for at den kan strømme frit igennem os frem imod vores næste.

Guds Kærlighed Kristus er HEALING POWER ind i verden. Som gør rask på alle måder.

Symbolsk gennem et Kristus Ikon vil vi kunne møde hvad jeg her taler om. Men også gennem at læse de ægte Paulus breve i Nye Testamente.

Det er ikke os der finder Gud og Guds Kærlighed Kristus, det er Gud der finder os på sådan vis. Det er Guds Værk. Ellers er det menneskeværk og ofte "menneske makværk" bliver det.

Hvordan kan vi så vide om noget er fra Gud eller os selv, om det er Guds Ånd eller vores ånd der står bag?

Jo på frugterne og ja på om kærlighed og healing er med i det vi gør.

De kristne KIRKER = de kristne selv som levende stene må ikke stå tilbage fra New Age bevægelsen, og derfor er der ofte mere Kirke til tider i New Age end indenfor de kristne kirkesamfund. Men en genopdagelse af Tillich vil kunne stramme op på det forhold så vi opdager at vi har rigtig meget tilfælles med mange af de ting der foregår i New Age kredse, ikke alt, som vi ikke har alt til fælles med R Steiner
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26280 - 26/09/2018 20:37 Re: Gud og vi er uadskillelige [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej HansKrist.

Jeg glæder mig også over vor gensidige respekt og anerkendelse - og tillige over disse ord fra dig:
Citat:
- vi må ikke stoppe Guds Kærlighed Kristus igennem os, men vi må være villige til at blive en kanal for at den kan strømme frit igennem os frem imod vores næste.
Idéen om en sådan kærlighed - som jeg har oplevet den via en Kristus-Ikon - er netop, hvad der siger mig noget - og påvirker mig - i kristendom - også selv om jeg via samme Ikon lærte at skubbe dogmerne til side blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#26282 - 27/09/2018 04:53 Re: Gud og vi er uadskillelige [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Jamen herregud bassemand. Du er jo i den situation hvor du respekterer alt hvad mennesker sir og gør, og sikkert i frygt for at Skt. Peter en dag udelukker dig fra golftimer på herrens mark. Faktisk tør man slet ikke tænke på hvordan din respekt for exempelvis nazisterne under krigen må ha' set ud, men den lignede formentlig mange andre danskeres..;)

To kristne der slikker hinanden op i selvkærlighed, det bliver da ikke sødere...;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#26284 - 27/09/2018 08:58 Re: Gud og vi er uadskillelige [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Simon din pingvinunge er du slet ikke bange for at to ældre homoseksuelle kristne skrukke hanpingviner kidnapper dig og misbruger dig, overøser dig med kønsløs kristen næstekærlighed?

Som HansKrist den store teolog skrev:

Citat:
- vi må ikke stoppe Guds Kærlighed Kristus igennem os, men vi må være villige til at blive en kanal for at den kan strømme frit igennem os frem imod vores næste.


Vores kærlighed er lige så ufattelig som den er omfattende og ja den inkluderer skam også dig din uartige dreng. Jeg tror virkelig du trænger til en gang Guds Kærlighed Kristus i dit liv.


Citat:
Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage.
Joel 3, 1 - 2.


Selv du må da indrømme det er en fantastisk historie, et fantastisk evangelium, håb, at Ånden vil komme over os, gribe os på ekstatisk vis og udløse kreative drømme og syner og gøre os til forudseende profeter så vi kan lære at tage os i agt for en slem dreng som dig. Det er enhver psykiaters våde drøm for sine patienter.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26285 - 27/09/2018 15:02 Re: Gud og vi er uadskillelige [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej HansKrist. Lige en tilføjelse:

Jeg skrev ovenfor: #26278 - 26/09/2018 11:53:
Citat:
Jeg kan egentlig godt misunde dig din Gudsoplevelse - men i mit sind er den en ønskedrøm - og ikke som hos dig: Virkelighed.
og jeg skrev efterfølgende: #26280 - 26/09/2018 20:37:
Citat:
Idéen om en sådan kærlighed - som jeg har oplevet den via en Kristus-Ikon - er netop, hvad der siger mig noget - og påvirker mig - i kristendom - også selv om jeg via samme Ikon lærte at skubbe dogmerne til side blinker
Et af dogmerne er jo forestillingen om en kærlig Gud.
Det går nu op for mig, at dét tør jeg jo ikke tro på, fordi det for mig alt for meget ligner en ønskedrøm.

Men jeg kan ikke ærligt benægte hverken mit håb eller min længsel - og jeg kan ikke - som ateisterne - totalt afvise muligheden engel

Det minder mig om, at jeg græd, da jeg den sidste gang, inden jeg meldte mig ud af folkekirken, deltog i alterceremoniens brød og vin/legeme og blod.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 111 af 130 < 1 2 ... 109 110 111 112 113 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af ABC
19/04/2024 13:28
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
K-profil vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Byret har afsat tre dage til 34 år gamm..
19/04/2024 14:06
Stormagter klar til at bruge indefrosne ..
19/04/2024 13:10
Rektor er 'utrolig skuffet og ærgerlig'..
19/04/2024 13:05
Nyheder fra Religion.dk