annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret ABC 444 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 93 af 130 < 1 2 ... 91 92 93 94 95 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25807 - 30/07/2018 11:10 Re: Kristus-Ordet [Re: ABC]
Thomas
Uregistreret

Hej ABC

Citat:
Som sådan forventer vi begge to at vågne op efter døden. Om det bliver til et liv i denne verden er så spørgsmålet? Men er det relevant at diskutere?


Ja, det mener jeg bestemt, at det er.

Der er nogle, der mener, at denne verden vil forgå i bulder og brag og en kæmpe røgsky, og at det derfor dybest set er ligegyldigt, hvordan vi behandler den.

Mange af disse tror på, at når vi dør, så "tager vi op til Jesus i himlen" for at leve et evigt liv der. Alternativt tror nogle på, at Jesus kommer til jorden for så at "tage de troende med sig op i himlen".

I det perspektiv er denne verden af det onde - og skal, som sagt, heldigvis forgå.

Men den forestilling er ikke bibelsk.

Den bibelske forestilling er, at skabelsen er god - som Gud også selv siger i skabelsesberetningen. Men den skal passes og plejes og dyrkes af Guds billedbærere. Menneskene. Vi er her for at stråle Guds lys ind i Hans skabelse. Skabelsen har et fremadrettet perspektiv.

Den bibelske fortælling er, at Jesus kommer tilbage til jorden og transformerer den med Guds kraft og kærlighed. Og i det perspektiv har det ægte værdi og betydning, hvad vi gør i dette liv i og med vores verden. For vores arbejde er ikke spildt. Også det vil blive transformeret og fuldendt og tage sin plads i Guds nye verden.

Vores forestillinger om livet og vores verdensanskuelse påvirker vores tanker og handlinger. Kristendommen byder os at elske - og handle på kærligheden - og den skaber sammenhæng mellem vores forestillinger, tanker, ord og handling. Og verden.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#25808 - 30/07/2018 15:19 Re: Kristus-Ordet [Re: ]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Hvis Jesus vender tilbage og transformere verden, som du siger, så kan vi kun vente på dette. Her ville det være rart med en dato, for hvor lang tid skal vi vente? Hvornår må vi sige, at det ikke skete, og så forlade denne ide? Har Jesus tænkt sig at vente til alle mennesker er døde? Så kan vi vist aldrig forlade denne ide...er det ikke problematisk? Hvis det er tilfældet at Jesus vil vente til alle mennesker er døde, så var det måske en ide, at vi stoppede med at sætte børn i verden, så Jesus kan vende tilbage lidt hurtigere?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#25809 - 30/07/2018 16:05 Re: Kristus-Ordet [Re: ABC]
Thomas
Uregistreret

Hej ABC

Før jeg svarer, vil jeg minde dig om, at jeg investerer meget i disse svar. Hvis vores diskussion er på vej ind i en fase, hvor jeg skal forsvare kristendommen, mens du forsøger at finde huller i den, så foretrækker jeg ganske enkelt at stoppe.

Hvis du derimod er oprigtigt interesseret i kristendommen ud fra et bibelsk og historisk perspektiv, så fortsætter jeg med glæde. Og selvfølgelig er du velkommen til at tvivle. Og selvfølgelig kan vi vende de samme temaer igen og igen. Det er kun fint.

Jeg håber, at du altså ved, hvor jeg står, og at du selv er ærlig omkring, hvor du står.

Dit sidste svar i dialogen giver mig indtryk af, at du mener, at Jesu Kristi genkomst, som vi endnu venter på, kalder på apati. Og dette er jo - som mine mange svar indtil videre argumenterer for - langt fra tilfældet.

Som kristne har vi et arbejde foran os. Blandt andet at samle os som en stor familie i indbyrdes kærlighed. En familie som også elsker dem udenfor - og som inviterer alle indenfor. For vi håber, vi tror, og vi elsker. Og størst er kærligheden. En kærlighed som vi vil virkeliggøre i verden, og som Jesu egen ånd i vores hjerter hjælper os med at virkeliggøre.

Vi ved ikke, hvornår Jesus kommer igen. Men vi ved, at der ingen tid er at spilde.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#25816 - 01/08/2018 16:00 Re: Kristus-Ordet [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Tillad mig et lille "indspark fra sidelinjen":

Din kristendom er - for mig - storslået, smuk, meningsfuld - og fristende at være med i.

Det eneste, jeg mangler, er: tro.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25820 - 02/08/2018 18:42 Re: Kristus-Ordet [Re: ]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5372
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg forsøger bare at forstå tingene.

Lad os sige at Jesus vender tilbage når alle mennesker er døde, bestemmer vi så ikke, hvornår det skal ske? Hvorfor skulle vi fortsætte med at sætte børn i verden? Vil det ikke bare udskyde transformationen?

Hvis der desuden stod i bibelen, at Jesus vender tilbage, når der bliver fred på jorden, og det så ikke skete, ville du så ikke begynde at tænke andre tanker?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 93 af 130 < 1 2 ... 91 92 93 94 95 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Korrespondent: Angreb i Syrien 'kan før..
29/03/2024 08:53
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Nyheder fra Religion.dk