annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682432
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381824
Et andet syn 1991490
Åndelig Føde 1524000
Jesu ord 1523295
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 186 gæster og 176 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 92 af 130 < 1 2 ... 90 91 92 93 94 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25779 - 25/07/2018 10:23 Re: Dialog [Re: ABC]
Thomas
Uregistreret

Hej ABC

Måske der er en fare ved, at vi udelukkende bliver ved det rent intellektuelle. "Hvad betyder dit, og hvad betyder dat?"

Vi må også have hjertet med os, hvis vi skal forstå disse ting.

Hvorfor vil du væk? Jeg vil så gerne nå ind til dig, så du også forstår disse ting med hjertet og med din handlekraft og med dine følte værdier og med dine nøgne impulser til at række ud og kærtegne livet.

Handler livet bare om at komme væk og bebo et himmelsk landskab, hvor der er mere rart at være?

Hvorfor vil du væk?

Bliv her. Elsk og gør godt. Vær barmhjertig. Find dit kald i det du laver, så du kan stråle i Guds billedlighed og skinne med Hans lys. Bliv her.

Hvorfor vil du væk?

En dag vil alt, hvad du har gjort i Jesus Kristus, finde sin rette plads og stråle i al sin glans i Guds nye verden.

Bliv her og luk Guds lys ind i verden.

Hvorfor vil du væk? Bliv her. Vær udholdende. En dag vil Gud fuldende alt, hvad du har gjort, når Han fører himlen og jorden sammen og genskaber og fornyer hele verden.

Da skal du ikke bare "flyve bort" og "bebo et himmelsk landskab". Du skal bo i en verden uden lidelse og død. En verden du har været med til at give fødsel med dit nærvær og din refleksion af himlens lys ud over jorden.

Bliv her. Og bliv nærværende.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#25788 - 26/07/2018 22:00 Re: Dialog [Re: ]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5437
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg har svært ved at følge med, for der står jo i bibelen, at Gud ikke ønsker, at menneskene skal leve evigt.

Betyder det ikke noget?

Handler livet iøvrigt ikke om at bosætte sig det bedst tænkelige sted? Hvorfor bosætte sig på jorden og ikke på en anden planet? Måske findes der en planet som er større og smukkere end jorden? Skulle vi så ikke hellere bosætte os der? Hvorfor vil du gerne blive på jorden? Mon ikke Gud finder denne planet lille? En uendelig planet lader sig nok ikke gøre, så hvor stor skal planeten være? Har den planet du gerne vil bo på noget med jorden at gøre? Skal vi allesammen bo på den:

https://www.prb.org/howmanypeoplehaveeverlivedonearth/

Jeg vil bare gerne være sammen med alle. Om det er på den ene planet eller den anden planet er mig underordnet. Bare den er smuk og stor nok til os allesammen ler

I Vandrer mod Lyset beskrives Guds rige som en enorm klode. Andre har lignende tanker om den åndelige verden. At der er planeter man kan opholde sig på:

http://www.krishna.com/description-vaikuntha

Har dog ikke videre lyst til at have en papegøjekrop, så her er jeg selvfølgelig uenig med dem om disse legemers eksistens, for hvem vil gerne have en papegøjekrop? Jeg vil ihvertfald ikke. Og skulle jeg vågne op med en papegøjekrop, så vil jeg straks anmode om en anden krop, så jeg kan spille fodbold med vennerne blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#25794 - 27/07/2018 14:50 Kristus-Ordet [Re: ABC]
Thomas
Uregistreret

Hej ABC

Når jeg taler om jorden og himlen, så mener jeg ikke bare "jorden som jordkloden" og "himlen som luften med skyer" (eller rummet med kloder og stjerner). Så mener jeg vores nuværende virkelighed, som vi kender den, og Guds dimension af denne virkelighed.

Det er en misforståelse, at kristendommens mål er at "komme i himlen" og glemme alt om jorden. Målet er at genopstå i transformerede, fysiske kroppe i en transformeret, fysisk verden, hvilket sker, når himlen og jorden forenes. Vi skal med andre ord ikke glemme alt om verden, som vi kender den. Skabt i Guds billede skal vi være med til at frelse den.

Derfor har vi nu og her et vigtigt arbejde at gøre. Nemlig at handle i Jesus Kristus vel vidende, at intet af det, vi gør, går tabt. Vi arbejder for Guds rige, og en dag vil Gud fuldende vores arbejde og forny hele verden.

Verden, som vi kender den, vil ikke blive forkastet. Den vil blive fornyet. Og vi er kaldet til at deltage i projektet.

Har du et kald? Så lad Helligånden vejlede dig i dit kald!
For alt, hvad du gør nu i kraft af Helligånden, vil bestå og få betydning i al evighed.

Din rolle er unik. Du er menneske. Skabt i Guds billede for at stråle med Hans lys ind i verden. Hvis du elsker at spille fodbold, så find dit kristne kald i det. Saml de forældreløse og de fattige. Find håb, kærlighed og sammenhold. Bring en stråle af Gud ind i det, du gør.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#25798 - 27/07/2018 23:31 Re: Kristus-Ordet [Re: ]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5437
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Vi forventer begge to at vågne op efter døden. Om det bliver til et liv i denne verden er så spørgsmålet? Men er det relevant at diskutere? Det vigtige må være at vi fortsætter med at leve videre...at vi er elsket. Dette må ikke bare forblive ord. Men er noget som vi skal leve ud.

Hvordan er den højeste?

Her holder jeg mig til den firarmede figur, og tænker, hvilket fantastisk væsen, som kan holde styr på det hele.

Lad os kalde på den himmelske Ild:

http://www.vandrermodlyset.dk/s2-07.htm

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Jeg har levet med Vandrer mod Lyset i mange år, men har ikke kunnet engagere mig videre i tingene, af diverse grunde, men nu er jeg efterhånden ved at vågne op.

Måske denne sang er noget for dig:

https://www.youtube.com/watch?v=r2zhf2mqEMI

Mon rødvinen er steget mig til hovedet blinker

Så må vi hellere sætte denne på:

https://www.youtube.com/watch?v=OhLOOdI23bE
Sådan noget kan jeg godt lide yeah

Der er også denne her som jeg gerne sætter på:

https://www.youtube.com/watch?v=U5rLz5AZBIA

Vi skulle såment holde en fest, og helst inden Arne forlader denne verden, så kan vi allesammen drikke os i hegnet, og danse rundt på borderne til den lyse morgen, men det er der måske ikke stemning for ler

Jeg tror Arne bomstærk glæder sig over denne hyldest tommelop

Men hvad med HansKrist engel

Det var fem tegn, så mangler jeg bare 2 mere stortchock

Og så det sidste rockon
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#25803 - 29/07/2018 15:27 Re: Kristus-Ordet [Re: ABC]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5437
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg forsøgte at holde tingene relevante og forståelige for dig.

Men det lykkedes måske ikke så godt?

Havde drukket 2 glas rødvin og var i godt humør.

De 7 tegn skal du iøvrigt ikke tage dig af - det er bare mig der har 7 på hjernen smiler

Kan vi tage den herfra?

Som sådan forventer vi begge to at vågne op efter døden. Om det bliver til et liv i denne verden er så spørgsmålet? Men er det relevant at diskutere? Det vigtige må være at vi fortsætter med at leve videre...at vi er elsket. Dette må ikke bare forblive ord. Men er noget som vi skal leve ud.

Jeg kan desuden godt lide at spille fodbold, men det var nu mere for at vise, at sådan noget ikke lader sig gøre med andre legemer. Der er altså noget som jeg ikke lige forstår ved deres himmelbillede:

http://www.krishna.com/description-vaikuntha

Er dyrene der bevidste om deres egen eksistens? Og tilfredse med deres legemer?

Jeg har ikke noget imod dyrene, men jeg ser ingen grund til deres fortsatte eksistens, og har derfor svært ved at passe dem ind i en evig verden.

Hvad skulle formålet være?

Kærlig hilsen

ABC

Ps. Jeg må nok hellere lade være med at drikke og skrive, eller bare lave en kladde og så kigge på den dagen efter ler
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 92 af 130 < 1 2 ... 90 91 92 93 94 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
24/04/2024 13:35
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
To anholdt og mistænkt for drab på to ..
24/04/2024 14:32
Dansk Erhverv om nye pantregler i EU: De..
24/04/2024 14:14
Terrorsigtede skal blive i deres celler ..
24/04/2024 14:13
27-årig mand varetægtsfængslet for ov..
24/04/2024 13:34
Skattestyrelsen: Hvem ejer disse 13,6 mi..
24/04/2024 13:18
Nyheder fra Religion.dk