annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 505 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 49 < 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25217 - 26/04/2018 13:45 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
aggressiv, ja!

men ikke ondsindet aggressiv,, der strammer du den Arne

jeg vil dig ikke noget ondt, men du får bare de tæsk og tilbagemeldinger du har fortjent og selv spillet op til

et forsøg på at tæske lidt opdragelse ind i dig, så du kan få øjnene op for at dit system ikke inkluderer alt,

du har været mange steder og rodet og shoppet i alskens muligt religiøst isenkram, for du søger overblik, vi andre søger hjælp, og os en hjælper og trøster her i livet,,, vi kristne fx, søger Guds Kærlighed Kristus, så vi ikke skal leve Gud Faderløse, men i enhver sag og bekymring, henvender os til vores himmelske Gud Fader, fortrolighed og intimitet,,,

Dit fornuftige gustne overblik, vil jeg ikke bytte for mit engagement og min fanatisme og besathed (ladethed, opladethed), stemthed og spændthed, affekt og hysteri, store heftige sindsbevægelser og hvidglødende entusiasme, jubel og triumf,,, for sådan lever og lider og elsker og glæder jeg mig som Jesus og Paulus gjorde det sammen med de første kristne,,,

hvad er der på tale??? jo det er vores humørforhold der er på tale i den urkristne paulinske spiritualitet. Især glæden (ekstasen), vores entusiasme og begejstring, gejst/spirit og gåpåmod. Disse forhold dominerer de paulinske breve så man bliver blæst ned af kontorstolen. Buddha har intet af alt dette, denne karisma, som Jesus og Paulus er så rige på. Dette er så udtalt hos Paulus at teologer seriøst udtaler at dette at være kristen er lig med at være karismatiker. Den Ny Væren og Virkelighed Jesus bærer ind i verden i kraft af Gud, gennem den Guds Åndens nærvær der er så fyldt med kærlighed og omsorg på den ene side og kreativ ekstase, glæde og jubel og triumf på den anden side, er hvad der kendetegner at være i KRISTUS eller have KRISTI ÅND.

Hvad andet end musik og sang formår at udtrykke denne urkristne paulinske kristne spiritualitet, hvorfor da også PAULUS opfordrer menighederne til netop at bekræfte den kristne spiritualitet gennem glæde og sang og musik. Det er det spor vi skal forblive i, for så er vi i KRISTUS og vi er godt igang med at fremme KIRKEN, at KRISTUS bliver alt i alle.

Alt dette skyldes at Gud i KRISTUS er kommet os nær, her har vi Guds Kærlighed og Åndens Nærvær, vi er i ÅNDEN (i KRISTUS) og vi vandrer i ÅNDEN og profeterer og lovsynger med vores forstand i ÅNDEN. VI SKAL TURDE GUD i VORES LIV, turde at sige JA og overgive os til Guds Kærlighed KRISTUS. Her har vi vores magtesløshedens styrke, hvor vi opgiver vores egen fromhed og retfærdighed, for at blive fyldt af Gud og født af Gud og Guds retfærdighed. Det er så uforståeligt Nådesfyldt og Gratis, og man skulle tro det var nemt og billigt nåde, men det kan være noget af det sværeste at gøre for det moderne selvberoende og fornuftsstyrede menneske at turde give slip på sig selv og turde tro på det Guds Nådesværk vi er i KRISTUS.


Hvad al den her HansiKristi'lige snak er for noget, kan vi kun få besked om ved at vi sætter os selv på spil og prøve med Gud i KRISTUS i hverdagen, vi kan ikke læse og studere os frem til tingene. Tiden for tænkere er inde. "Uvidenhed om Gud er ikke længere et skridt hen imod tro" Mary Baker Eddy.

Så du kan godt pakke sammen med al din agnosticisme Arne, det hører ingen steder hjemme i en moderne verden hvor spiritualiteten blomstrer som sjældent set før.


Mange kærlige aggressive hilsner HansKrist

eller er det

Mange aggressive kærlige hilsner HansKrist


PS:

med en intelligens i nærheden af Paulus's må jeg spørge:

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE FOLKENS

gør nu ikke tingene sværere at forstå end de er
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25218 - 26/04/2018 15:44 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Så fik ham, der kalder sig Hanskrist, gjort kætterbålet klar blinker
I sand kristen næstekærlighed - naturligvis blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#25219 - 26/04/2018 15:52 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du bruger for store ord Arne, svulstige store ord, som ikke dækker at du er manden der begyndte den fordømmende hårde hånlige tone og disrespekt. Din hukommelse er ikke ret go min ven, men jeg ser det letter din samvittighed ikke så lidt at du har så dårlig en hukommelse. Men til gengæld bliver du så ej hellere klogere, du fatter stadig ikke hvad du har gjort dig skyldig i.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25220 - 26/04/2018 16:46 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
- du fatter stadig ikke hvad du har gjort dig skyldig i.
Når ham, der kalder sig Hanskrist som her i dén grad tager på vej, så siger det mig, at jeg har fat i noget væsentligt blinker

Joh - den med "kætterbålet" er vist ikke ret meget overdrevet.

Men mig får Hanskrist nu ikke spærret inde i paulinsk kristendom - her på Trosfrihed.dk blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#25221 - 26/04/2018 16:53 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hel dum er du ikke Arne, du er godt klar over at du ikke er blevet spærret inde, at du ikke er blevet fanget, men at du er fri og ude, langt ude må vi sige ler



Du er så langt ude i astrofysisk forstand at vi taler om at du er en -273 grader kættersk kold i røven og beregnende rummand i alt du foretager dig, så du kunne godt trænge til at få lidt varme, blive tøet op og opnå stuetemperatur

Men som den religiøse astronaut du er du vil jo ikke være i stue med os andre


I din søgen er du nået langt ud, men du er også gået kold og død, og du er uden glød og Gud må vi sige

-0-0-0-

Du er et stykke Kul

men Gud er Ild og Glød.

Og er du ej i Ham,

er du kold , mørk og død.

-0-0-0-

Et menneske er alt

Ser du på det en ende

Da har du endnu ikke

Lært mennesket at kende

-0-0-0-

Desværre er det ikke mig, men Angelus Silesius der har skrevet de to sidste vers.

Der viser at ilden og gløden ikke findes i vores fælles "Arne Sted" længere vi kan varme os ved
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 49 < 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Ukrainske energianlæg ramt af russiske ..
29/03/2024 07:50
Japan genoptager støtten til palæstine..
29/03/2024 07:30
To teenagedrenge anholdt for at stikke 2..
29/03/2024 06:18
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Nyheder fra Religion.dk