annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 39 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#25007 - 26/03/2018 22:28 En hilsen ... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"rigtig go påske ... "

Også gode dage til dig smiler

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#25008 - 27/03/2018 00:25 Re: Arnes Paradis ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du skriver:
Citat:
- Når du med tolerance mener, man ikke skal blande sig i andre landes interne forhold – magthaverne må lede "deres" land som de vil, og samtidig nu fremlægger du også mener, at hvis disse magthavere forbryder sig mod hvad FN foreskriver som godt og rigtigt – ja, så må man godt gå ind og opildne og støtte en befolkning til oprør mod deres ledere. Et oprør der jo nemt kan ende i krig ...
og tilføjer, at det for dig er forvirrende.

Mit svar:
Det ser for mig ud som om du bevidst søger at misforstå, men måske har jeg ikke udtrykt mig præcist nok.
Det væsentlige - som jeg ser det - er, at ingen udefra har ret til at udøve magt over et andet lands/samfunds indre forhold, men hvis landet har tilsluttet sig FN's konventioner og overtræder dem, så er det jo en sag for FN's organer.
Det hindrer selvfølgelig ikke, at man udefra kan ytre sig.
Havde vi i de vestlige lande haft den indstilling overfor bl.a. Afghanistan, Irak og Libyen havde de meget sandsynligt haft det bedre i dag - og vi havde formentlig været fri for islamistisk terror.

Og angående at jeg skrev om: lokal tolerance i perspektivet forbrydelse og straf (at afhjælpe en forbryders skader på andre, og at hjælpe forbryderen til et bedre liv), så kommenterer du med disse ord:
Citat:
- Jamen, det høre jeg da gerne om, hvad du vil stille op med dem, som ikke vil dit paradis - for der skal jo nok igangsættes en større oprydning ... men måske du vil definere, hvad du forstår, ved lokal forbrydelse.
Mit svar:
Jeg tror godt du ved, at "lokal tolerance" ikke er noget, jeg vil gennemtvinge, men noget jeg søger at overbevise om.

For kristne, der tror på næstekærlighed, burde det vel egentlig være en selvfølge - og for ateister med en humanistisk indstilling vel egentlig ligeså - og det skulle ikke undre mig, om det også er sådan for mange muslimer blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25011 - 27/03/2018 14:51 Re: Arnes Paradis ... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Et lille lys i mørket:
Dagbladet Information's hjemmeside bringer i dag et Ritzau-telegram med overskriften:
Macron og Sherin Khankan drøfter stormøde for kvindeimamer og i teksten ses bl.a.:
Citat:
Den danske imam var mandag inviteret til møde i Élyséepalæet sammen med den franske rabbiner Delphine Horvilleur.

Macron havde inviteret de to kvinder for at drøfte islams rolle i Vesten og for at få inspiration til, hvordan man bedre kan skabe dialog mellem forskellige befolkningsgrupper, skriver den franske avis.
"Dialog mellem forskellige befolkningsgrupper" - det ta'r jeg hatten af for tommelop

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#25012 - 27/03/2018 15:00 Llewellyn vaughan-lee [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Arne og Tikka og Thomas


Jeg har fundet manden og den new age heart bevægelse vi skal tilslutte os.

Arne kan få Sufi med og Thomas og HansKrist den kristne mystik og Tikka det radikalt revolutionære

Først lad os seriøst bruge 2018 til at studere hvad Llewellyn vaughan-lee arbejder med, oneness, spiritual ecology, sufi og kristen mystik, Jung og det feminine som jordens sjæl.

Lad os samarbejde, lad det være vores fælles aftenskole undervisning eller folkeuniversitetets kursus her 2018.

Lad os inspirere og hjælpe hinanden.

Her følger nogle link til hvad llewellyn vaughan-lee har gang i:

workingwithoneness

about-oneness

spiritual ecology

Feminine Mysteries of Love


Her Wikipedia om manden:

Llewellyn Vaughan-lee


Her en YouTube video:

The Incarnation of Love

-0-0-0-

1. Lektion:

Orienter jer, surf afslappet og lystbetonet rundt i de link jeg har givet jer. Det dybere (mere koncentreret studier) kommer hen af vejen.

Er en af jer meget sultne så læs: "Feminine Mysteries of Love".

Derefter begynder vi at drøfte med hinanden hvad vi faldt over der tiltalte os og inspirerede os.

Vi aftaler oprettelsen af en ny tråd for vores fælles studier af Llewellyn Vaughan-lee og hans artikler bøger og videoer, og ja de new age bevægelser hvor han er en central spiller, qua sine bøger og beskæftigelse med emnet i flere årtier før det blev moderne ret for alvor.

Vi kunne opstarte spirituelle oneness grupper i Danmark. Og måske sammen rejse over til Llewellyn Vaughan-lee eller få ham til Danmark. Men det hører fremtiden til, nu skal vi lige igang først.

Mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#25013 - 27/03/2018 23:52 Re: Llewellyn vaughan-lee [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg googlede på Llewellyn vaughan-lee og fandt
Citat:
In 1991 he moved to Northern California and founded The Golden Sufi Center to help make available the teachings of this Sufi lineage. He currently lives in California.
så han er altså Sufi i "Californiens Gyldne Sufi Center".

Sådan noget har vi også her i landet: Sufi Danmark:
Citat:
Hvad er Sufisme?

Hazrat Inayat Khan:

Til spørgsmålet: ”Er du kristen?” ”Er du muslim?” ”Er du jøde?” – vil sufiernes svar være ja snarere end nej, fordi sufierne ikke er i modsætningsforhold til nogen religion, men sympatiserer med dem alle. I virkeligheden kan sufisme ikke kaldes en religion, for den foreskriver hverken tro eller idéer for nogen, fordi den tager for givet, at sjælen hos hver enkelt individ har sine egne idéer, der passer bedst til dén, og en tro, der skifter med den enkeltes udviklingstrin.
og på samme hjemmeside under "Meditation i praksis" fandt jeg:
Citat:
Inspireret af kurserne med Aziza Scott er der dannet meditationsgrupper, i forskellige dele af landet. Disse grupper ledes af erfarne danske meditationsgruppeledere. Deltagelse i grupperne er gratis. Grupperne mødes 1-2 gange om måneden. Der er meditationsgrupper i København, Ålborg, Næstved og Nakskov.
Der er jo nok ingen tvivl om, at vi her har en masse interreligiøs tolerance.

Rigtig godt at du fandt det - synes jeg tommelop

Og New Age - jo - sufismen eksisterede vistnok allerede før islam blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 39 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 38 39 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Nyheder fra Religion.dk