annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 39 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 38 39 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24985 - 25/03/2018 00:13 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Du skriver:
Citat:
Jeg går ikke ind for gensidig tolerance hvis den er grænseløs.
Mit svar:
Nej selvfølgelig.

For mig er det f.eks. sådan , at hvis et andet land søger at skade os, vil jeg ikke tolerere det.
Men hvis et andet land ændrer egen styreform til noget, vi ikke har sympati for, vil jeg tolerere det.
En sådan tolerance - hvis den blev global - ville - vil jeg mene - ændre verden temmelig drastisk - til noget meget bedre yeah

M.v.h. Arne smiler


Så det vil måske sige, at hvis naboen ændre opdragelses metode over for deres børn, ved at straffe og undertrykke børnene, ville du i tolerancens navn accepterer det?

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24986 - 25/03/2018 00:38 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Lige et spørgsmål: Hvad betyder "troldeindlæg

***

Et trolde indlæg forvirrer og provokerer.

Jeg syntes ikke, dit indlæg virker seriøst.
https://dialog.alternativet.dk/t/en-paradisisk-verden/8244

Du plastre indlægget til med smileys.

Du kalder mennesket for dyr – det er vel ikke det, du vil debattere, og så tror du ikke, på det du selv skriver:
" ... eller er det mig, der er "gak i låget"

Indlægget er dårligt sat op.

Det er for upræcist, og du blander miljø og tolerance sammen.
Tænk om vi kunne starte en miljøbevægelse, der også gik ind for gensidig tolerance og omsorg os folkeslag imellem.

At du mener, mennesket ret let kan skabe paradis på jord, er i sig selv et så tåbeligt udsagn, at jeg tog mig til hovedet:
" ... og hvis vi brugte de evner, vi har, ville vi ret let kunne skabe "Paradis på jord
– i stedet for den nuværende tilstand med fremmedhad, folkemord og forurening. Det er da "gak i låget"


Du ved jo godt, det ikke er nemt – og derfor er det, du skriver et troldeindlæg, hvor dine tanker er meget lidt konkrete i forhold til, at du mener, det er let, det som du ikke selv tror på. stortchock

Så efter at ha' læst det tænkte jeg, hvad er debatemnet – Joe det kan man selv bestemme.


¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24987 - 25/03/2018 00:54 Re: SVAR ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du skriver:
Citat:
Så det vil måske sige, at hvis naboen ændre opdragelses metode over for deres børn, ved at straffe og undertrykke børnene, ville du i tolerancens navn accepterer det?
Mit svar:
Det kan du da ikke konkludere ud af mit svar om grænser for tolerance!

Hvordan naboen opdrager sine børn, har jeg jo ikke ret til at blande mig i - så længe naboen ikke foretager sig noget ulovligt.

Noget andet er, at hvis jeg kender naboen og ser en efter min mening forkert opdragelse, ville jeg nok søge at opnå en dialog med naboen herom - i håb om at kunne inspirere til forbedring - og som start søge at forstå baggrunden for naboens adfærd.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24988 - 25/03/2018 01:47 Re: SVAR ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

"Hvordan naboen opdrager sine børn, har jeg jo ikke ret til at blande mig i - så længe naboen ikke foretager sig noget ulovligt."

- Det gør naboen jo i mit eksempel.

"Noget andet er, at hvis jeg kender naboen og ser en efter min mening forkert opdragelse, ville jeg nok søge at opnå en dialog med naboen herom - i håb om at kunne inspirere til forbedring - og som start søge at forstå baggrunden for naboens adfærd."

- Hmm … hvis du kender?
Bliver du bekendt med naboens ændrede opdragelses metoder/styre er ulovligt, skal du melde det, uanset om du kender naboen eller ej.

Angående grænsen for tolerance, så går den vel der, at man ikke kan accepterer at mennesker udnyttes, undertrykkes, bestjæles og eller ihjelslås eksempelvis - og dette gælder vel både hos naboen og andre lande der evt. ændre egen styreform til noget, vi ikke har sympati for

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24989 - 25/03/2018 11:54 New Age - Nye Tider [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej I to, Tikka og Arne.

Uden at jeg vil blande mig i jeres nabostrid så har jeg her et link til rigtig mange bevægelser der allerede er beskæftiget med noget der ligner hvad vi efterlyser:

Institute of Noetic Sciences

Prøv at scroll siden med de mange link til bevægelser der ligner hvad vi efterlyser.

En af disse bevægelser var så interessant at jeg har valgt den ud, følger her:

BIONEERS

Bioneers is an innovative nonprofit educational organization that highlights breakthrough solutions for restoring people and planet.


Rigtig go søndag til jer to, og jeres nabostrid

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Prøv lige at se et link til en kristen forståelse hvordan mennesket er skabt, eller hvordan en kristen antropologi kunne se ud. Fantastisk flot illustration af Spirit Soul and Body tanken eller antropologien.


Spirit Soul and Body


PPS:

At være negativ afvisende og aggressiv er en primitiv spontan reaktion for os mennesker og derfor ser vi denne primitive automat reaktion være så udbredt.

Det kræver et vist dannelsesniveau og større livserfaring og visdom ikke straks og altid at skyde alting ned ved første øjekast.

At være aggressiv kritisk er en smal sag, som jeg tror mennesket ligefrem nyder.

Men hvem gider være et skrigende støjende barn hele livet der ikke er til at være i stue med? På et tidspunkt orker man ikke længere den stil og tone som stammer fra midten af forrige århundrede i de intellektuelle akademiker kredse, med deres tilhørende avislæsning.

Ihvertfald indenfor NEW AGE er denne stil, fremfærd, og tone opgivet for længst og bliver betragtet som værende Old School agtigt og til grin.

At aflægge det gamle menneske, med alle dets tillærte vaner fra midten af det forrige århundrede, med alt dets negativitet og aggressivitet og gøren grin med andre, og iklæde sig det nye menneske der taler ordentligt til andre mennesker og er venlig og ydmyg er hvad urkristendommen og Paulus fordrede etisk moralsk af hinanden.

Klikedannelser og alliancer hele tiden på kryds og tværs til at bekæmpe hinanden i et forsøg på at få hinanden ned med nakken var ikke godkendt i urkristendommen. Hvilket vi sørme kan lære meget af.


Jeg tror det er vigtigt at vi begynder at forstå vi er de gammeldags og at det bliver bedre når os forstokkede har stillet træskoerne og nye generationer kommer til. Det er ungdommen vi må sætte vores lid til.

Nu nævner jeg det igen, og jeg ved Thomas holder med mig, Arne du kalder på vores respekt fordi du er så ung af sind og hele din indstilling til nærsagt alt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 39 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 38 39 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk