annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 282 gæster og 296 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 130 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24433 - 05/01/2018 12:53 Re: Kristus-Ordet [Re: Hanskrist]
Richard
Uregistreret

Ha' en rigtig god dag HansKrist (du er helt ok). Husk vi kan ikke leve af brød alene ler
Kærlig Hilsen Richard heart
Top Svar Citer
#24434 - 06/01/2018 01:12 Re: Kristus-Ordet [Re: Anonym]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Tak for dit svar.

Jeg mener, at det at være en kristen er en identitet, som hvis man vil bevare den, må handle i overensstemmelse med den til en hver tid opnået trosforståelse til døden.

Paulus taler om Guds fulde rustning, så man kan stå fast i troen.

I øvrigt, vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke.

Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet.

Tag derfor Guds fulde rustning på, for at I kan stå imod på den onde dag, overvinde alt og bestå.

Så stå da fast, spænd sandhed som bælte om lænden, og ifør jer retfærdighed som brynje, og tag som sko på fødderne villighed til at gå med fredens evangelium.

Overalt skal I løfte troens skjold, hvormed I kan slukke alle den ondes brændende pile.

Grib frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord. Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det og altid være udholdende i forbøn for alle de hellige – også for mig, om at jeg, når jeg åbner min mund, må få ord til frimodigt at gøre evangeliets hemmelighed kendt, det som jeg i lænker er sendebud for.

Bed om, at jeg ved evangeliet må få frimodighed til at tale, som jeg skal.
Efeserbrevet 6:10-20
Bibelselskabets online bibel.


¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24437 - 06/01/2018 08:54 Re: Kristus-Ordet [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Hej Richard.

Hvorfor det ikke lykkes dig at oprette dig som bruger, har jeg ikke mulighed for at svare dig på, men jeg er ret sikker på, at der er et eller andet, du har overset, så det eneste jeg kan sige er: Tag en dyb indånding og prøv igen - stille og roligt - "med livren seler og sokkeholdere" - så mener jeg ikke det kan undgå at lykkes blinker

Og til jer, der er stærkt troende - som "har fået troens nådegave":
Som jeg ser det, er I i den lykkelige situation, at det er lykkedes for jer, men hvordan det egentlig er gået til, synes jeg ikke, det lykkes jer at forklare.

Jeg kan jo tydeligt fornemme jeres begejstring og kan egentlig misunde jer.

Den smule tro, jeg har, kommer nok af - som Richard siger - det ubesvarede spørgsmål om, hvordan det kan være, at verden ER - og så en meget stærk oplevelse af kærlighed, jeg fik og stadig får fra en bestemt Kristus-ikon - samtidig med at jeg føler mig inspireret af buddhismens "indadskuende kvaliteter" som jo også findes i den ortodokse kristendoms hesykasme og idé om "det fuldkomne menneske".

Bibelen - og alle dogmerne - siger mig faktisk ikke så meget, det er mere sådan noget som inspirationer fra nogle få af de bøger, der er vist her, der inspirerer mig blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24438 - 06/01/2018 10:11 Re: Kristus-Ordet [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Hej Arne og Tikka

Tikka:
Citat:
Kan du fortælle om, hvad det vil sige – dette at opleve helligånden i sit liv – og hvori arbejdet for Guds rige består?

Jeg kan jo kun tale ud fra min nuværende forståelse. Arbejdet består i så fald i at reflektere Guds kærlighed og visdom ind i verden og reflektere verdens tak og pris op til Gud.

Vi er her - tror jeg - for at gøre verden til et vidunderligt sted. Egentlig er det Guds Ånd, der arbejder i os, hvis vi tager imod Kristus som Herre. Og det er også Gud, der vil fuldkomme vores værk som sit eget på genopstandelsens dag, når Han transformerer hele verden og tager bolig iblandt os.

Arne:
Citat:
Og til jer, der er stærkt troende - som "har fået troens nådegave":
Som jeg ser det, er I i den lykkelige situation, at det er lykkedes for jer, men hvordan det egentlig er gået til, synes jeg ikke, det lykkes jer at forklare.


Måske har du netop selv svaret på det.

heart Thomas
Top Svar Citer
#24439 - 06/01/2018 11:01 Re: Kristus-Ordet [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Du har netop svaret mig med disse ord:
Citat:
Måske har du netop selv svaret på det.
Det er meget muligt mig, der er dum, men jeg forstår dig ikke forvirret
Kunne du uddybe?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 130 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 129 130 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Togbusser indsættes efter fejl på Sven..
19/03/2024 07:50
Sol først på dagen, men ellers bliver ..
19/03/2024 07:32
Kulturminister vil have russere smidt ud..
19/03/2024 07:19
Eksplosion i lejlighedskompleks i Sverig..
19/03/2024 06:16
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Nyheder fra Religion.dk