annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653468
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379763
Et andet syn 1989185
Jesu ord 1522295
Åndelig Føde 1513090
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
2 registrerede somo, ABC 311 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 130 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24428 - 05/01/2018 10:44 Re: Kristus-Ordet [Re: Tikka]
Thomas
Uregistreret

Hej Tikka og Richard

Tikka:
Citat:
Du skrev: "Gud har opvækket Jesus fra de døde ... "

- Tror du på dette, som det i bibelen er skrevet, som en virkelig hændelse?


Ja, jeg tror på, at Jesu opstandelse er en virkelig hændelse, hvor Jesus opstod i en transformeret krop, og at han er førstegrøden af Ny Skabelse - en transformation som vi og hele verden venter på.

Richard:
Citat:
Jeg har søgt svar i naturvidenskaben og snuset både til budisme, hinduisme og div. uden at være blevet tilfredsstillet.


Jeg har også søgt i religioner i al almindelighed i troen på, at de havde en fælles kerne. Men jo mere man lærer om de forskellige religioner, jo tydeligere bliver deres forskelle også - og der er tale om radikale og uforenelige forskelle.

Da det særegne ved kristendommen gik op for mig, begyndte det hele at falde i hak for mig, og kristendommen begyndte at åbne sig for mig i al sin meningsfylde.

Faktisk forsøgte jeg at nærme mig kristendommen i årevis, men uden rigtigt at finde "vejen ind". Først da jeg henvendte mig direkte til Jesus og fandt nogle historikere og teologer, som kunne give mig et andet - i hvert fald et mere nuanceret - billede, end hvad jeg var vant til at blive præsenteret for, begyndte det hele at udvikle sig for mig. Det er ca. ét års tid siden.

heart Thomas
Top Svar Citer
#24429 - 05/01/2018 10:58 Re: Kristus-Ordet [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Tikka til mig:


Citat:
Du kunne måske oplyse lidt om, hvem denne din Gud er, og hvordan du har lært denne at kende?


Det har jeg jo gjort, endda ret fyldestgørende.

Så nu forstår jeg bedre du ikke bliver klogere, du læser ikke mine indlæg. Men dette er pinedød nødvendigt hvis du skal komme ud af dit bibelkonkordantiske golde impotente omsonste nytteløse trosforestillingsunivers, som blot er en falsk fordobling af virkeligheden.

Pøj pøj med at blive fri Tikka, du må ha det svært.

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

Apropos og dog tilfældigvis var det første jeg læste i dag følgende:

Citat:
Prophetic mysticism is that of the Holy Spirit. It is Russian mysticisme par excellence. It is inherent in the Russian people and it springs from the spiritual soil of Orthodoxy though the official hierarchy may be hostile to it.... Orthodox mysticism seeks to acquire the grace of the Holy Spirit and we find human nature transfigured, illuminated and deified from within. It is the mysticism of the heart which is the centre of life. Therefore the heart must be united to the mind if there is to be any spiritual unity within. Christ enters the human heart and changes the whole nature of man. Man becomes another creature
Nicolai Berdyaev
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24430 - 05/01/2018 11:03 Re: Kristus-Ordet [Re: Hanskrist]
Richard
Uregistreret

På tros af Hanskrist's lidt overvældende måde at udtrykke sig på må jeg i det store hele give ham ret, det handler om at give slip på sig selv og lade sig forvandle og ikke om at jorde rundt i biblens mange roderum i teologisk eller -ulogisk kaos, biblen er for nye kristne som mælk for babyer, med tiden må vi indtage fast føde og lade Gud forvandle vores hjerter, det sværeste er at give helt slip på sig selv, det trygge man kender så godt, jeg tror også at der ligger en dyb angst for døden i at vi så krampagtigt holder fast i den kendte.
Vejen med Kristus er i den grad spirituel og ikke så meget rationel tænkning.
Vær stille så Gud kan få lov at rører ved dig! heart
Top Svar Citer
#24431 - 05/01/2018 12:14 Re: Kristus-Ordet [Re: Arne Thomsen]
Richard
Uregistreret

Hej Arne ler Jeg har flere gange forsøgt at oprette mig som bruger, men uden held, får denne besked "
Du må kun anvende alphanumeriske tegn (A-Z, 0-9, mellemrum og underscore _) i dit brugernavn."
Jeg bruger kun store og små bogstaver og tal ???
Kan du hjælpe ?
Mvh. Richard
Top Svar Citer
#24432 - 05/01/2018 12:22 Re: Kristus-Ordet [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Vær stille så Gud kan få lov at rører ved dig! heart


ja du har ret Richard, vi må give plads og rum for Gud, det dur jo ikke om vi larmer og støjer der hvor Gud burde kunne komme til orde i vores liv

måske vi kan holde Gud på afstand med støj og larm og store selviscenesatte dramaer hvor vi bliver fanget ind af vores egen ulykke og selvmedlidenhed, som er det eneste vi registrerer og som vi alene er optaget af,,,

ja i så fald har vi jo ikke givet plads til Gud i vores liv, fordi vi har valgt at fylde selv det hele,,,, (måske er vi bange for at blive tiltalt, at blive trøstet og hjulpet, måske er vi bange for trøstermanden eller den kærlige moder i vores liv, måske er vi bange for Helligånden, al den kærlige healing power der findes i den sammenhæng)

ha en rigtig go dag Richard

mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

du skriver Richard:

Citat:
På tros af Hanskrist's lidt overvældende måde at udtrykke sig på må jeg i det store hele give ham ret,


for mange år siden, var der en fantastisk dygtig kristen debattør (over på Kristeligt Dagblads religionsdebat) ved navn Flemming Vang, han skrev flere gange næsten ordret det samme som jeg lige har citeret dig for.

vist en meget evocative provokerende skrivestil jeg har, hvilket måske koster lidt på det store kloge vejovervejede overblik fra tid til anden

men det kan også blive for irriterende støjende agiterende en stil i længden som man (en og anden mere tænkende natur) til sidst kan få nok af at skulle lægge øren til

ihvertfald har jeg været en træls HansKrist og det bor stadig i mig selv om jeg troede jeg havde aflagt nogle af disse unoder hvor jeg bliver for meget og glemmer at lytte til andre, glemmer dialogen, den gode samtale og den gode tone


Nå Tikka siger jeg skal spise brød til, at jeg skal se at få min morgenmad nu, så det gør jeg, hej hej herfra nu
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 130 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Nyheder fra DR
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Omstridt stutteri ryger på tvangsauktio..
19/04/2024 08:34
Minister annullerer besparelser på inte..
19/04/2024 08:20
Nyheder fra Religion.dk