annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 408 gæster og 273 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 20 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24335 - 27/12/2017 17:36 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3674
Sted: Nørresundby
Den Ånd, Guds Ånds kraft og trøster og Healing Power, der bryder igennem til mig og hjælper mig, forløser og helbreder mig (og ja alle andre mennesker på hele jorden) i nød, når vi er i nød.

i Kristus har vi fået hele guddomsfylden i kød og blod, og vores legeme er tempel for den hellige guds ånd også kaldet Helligånden (mere vanskeligt er det ikke med Helligånden, kun for en Jehovas Vidner er det et ævle bævle punkt der koges supper på uafbrudt fordi disse mennesker er uden åndelig eller spirituel intelligens som Paulus skriver)

PS:

Arne glem ikke at Tikka går efter at gøre tykt grin med dig og dine synspunkter, noget der irriterer mig lige så meget ved hvad han/hun skriver som at kriteriet for om mennesker er kristne bygger på om de er bibelfundamentalister af Jehovas Vidners tilsnit.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24336 - 27/12/2017 17:41 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Arne:
Citat:
Vurdering af om andre er "kristne" eller "ikke kristne" er for mig alene udtryk for menneskers smålige snæversyn og selvretfærdighed - i stedet for dét at være åben for frisind og inspiration.

SVAR: Når jeg spurgte:
Citat:
7. Hvornår mener du man er kristen, og hvorfor?

… og spørgsmålet var tiltænkt en kristen, der gerne vil diskuterer sin tro, er der tale om et personligt spørgsmål, og ikke en vurdering af andre - om andre - der mener sig kristne er det.

Det siger jo sig selv smiler grundet alle de mange forskellige kristne trosretninger der findes - man kan jo ikke bestemme en andens sandhed.

Når det er sagt, taler bibelen jo om flere kendetegn for det at være en Jesu discipel, men det opfatter du måske som menneskers smålige snæversyn og selvretfærdighed (?)

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#24337 - 27/12/2017 18:35 Re: Spørgsmål ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du skriver:
Citat:
Når det er sagt, taler bibelen jo om flere kendetegn for det at være en Jesu discipel, men det opfatter du måske som menneskers smålige snæversyn og selvretfærdighed (?)
Svar: Ku' du ikke lige komme med nogle af de "kendetegn", så skal jeg meget gerne gi' dig et svar blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24338 - 27/12/2017 18:59 Re: Spørgsmål ... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Tak for svar.
Du skriver bl.a. - vel som svar på spørgsmålet: Hvad forstår du ved ordet Gud og hvorfor?:
Citat:
Den Ånd, Guds Ånds kraft og trøster og Healing Power, der bryder igennem til mig og hjælper mig, forløser og helbreder mig (og ja alle andre mennesker på hele jorden) i nød, når vi er i nød.
Det synes jeg er virkelig smukt - men jeg kan ikke få det til at stemme med den virkelighed, jeg ser.

Angående Tikka kan det da meget vel være, at Tikka er med i Jehovas Vidner og forsøger at latterliggøre mig.
Det skal Tikka da være velkommen til, men hvis hensigten er at missionere for Jehovas Vidner, forekommer det mig at være ret så mislykket blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#24339 - 28/12/2017 00:02 Re: Spørgsmål ... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:

Måske var det på sin plads at se lidt nærmere på, hvad Jehovas Vidner egentlig er for noget.

Wikipedia har en ret grundig beskrivelse, hvor man bl.a. kan læse:
Citat:
Kendetegn
Jehovas Vidner er kendt for deres hus-til-hus forkyndelse og udbredelsen af deres bøger og blade som herunder Vagttårnet og Vågn Op!.
De nægter at aftjene værnepligt.
De afviser at modtage blodtransfusion.
Jehovas Vidner mener, at anvendelse af navnet Jehova er vigtigt for korrekt tilbedelse af Gud.
Jehovas Vidner anerkender ikke læren om den treenige Gud, men tror at Jehova er den højeste Gud og skaberen af alle ting, og at Jesus Kristus er Guds søn.
De tror ikke på læren om helvede og den udødelige sjæl, men at alt ophører ved døden.
De tror på en nært forestående udryddelse af statslige regeringer og at de erstattes af et tusindårsrige, som vil herske over både himmel og den nuværende jordklode.
De fejrer hverken jul, påske, fødselsdage og andre helligdage af hedensk oprindelse.
Trossamfundets disciplinære foranstaltninger omfatter udelukkelse (den formelle betegnelse for udstødelse fra menigheden). Medlemmer, som melder sig ud af trossamfundet, bliver ligeledes udelukket.
Medlemmerne opfatter deres tro som "sandheden". Imidlertid opfatter de det sekulære samfund som værende moralsk fordærvet og under indflydelse af Satan, hvorfor de vælger at begrænse deres samvær med dem de ikke anser som rettroende.
Jehovas Vidner samles to gange om ugen til undervisning baseret på Bibelen i rigssale eller lejede lokaler. Der er offentlig adgang. De er organiseret i ca. 119.485 menigheder i 240 lande.
Jehovas Vidner er et missionerende trossamfund, hvorfor de aktivt opsøger folk i deres hjem, ved telefonisk kontakt, brevskrivning eller ved at udbrede deres budskab på gågader og torve. De tilbyder gratis bibelkurser i folks eget hjem. Derimod deltager Jehovas Vidner ikke i økumeniske aktiviteter med andre religiøse samfund.

De har også deres egen hjemmeside, hvor de "inviterer folk indenfor".

Om man synes om dem eller ikke, må jo være op til hver enkelt at afgøre.

Wikipedia nævner. at de har fået en del kritik:
Citat:
Jehovas Vidner er bl.a. blevet beskyldt for at beskytte pædofile og for at gøre det svært for medlemmer at anmelde overgreb.

Trossamfundet er også blevet kritiseret for at tilskynde unge mennesker til ikke at tage lange uddannelser. Det begrundes med, at tiden i stedet kunne bruges på at forkynde Guds ord. Jehovas Vidner anser den viden, som man modtager på universiteter, som skadelig verdslig visdom og trossamfundet fraråder deres medlemmer at stole på uddannelsessystemer. Medlemmerne opfordres til at have en sikre sig en balance i livet, som sikrer at deres uddannelse ikke må tage tid fra deres aktiviteter i trossamfundet.

Jehovas Vidner har også mødt kritik for at forsøge at hverve skrøbelige og psykisk ustabile medlemmer på asylcentre.

Der har været flere tilfælde hvor forældrene nægter, at deres barn må få blod. I nogle tilfælde har det medført fratagelse af forældremyndigheden, da myndighederne vurderer, at forældrene ikke handler i barnets bedste interesse.

Min mening om dem er, at de jo skal have ret til deres tro - i hvert fald så længe de her i landet overholder dansk lov og ret - men min tro er det bestemt ikke.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 20 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Trump går efter 'absolut immunitet' ved..
26/04/2024 02:37
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Nyheder fra Religion.dk