annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 26 < 1 2 ... 23 24 25 26 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#24123 - 01/12/2017 13:00 Re: Spørgsmål. [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret


"Også at du er en "hun" og ikke en "han" - så jeg ikke skriver forkert"

***

Mit køn er ikke afgørende i en debat om, kristne dogmer ect. ...

... så hvad du skriver, kan du selv bestemme, jeg ved jo heller ikke, hvem du er bag den profil, som du fremstår med som 82+

Du kunne jo være en kvinde på 55 år ...

... men mener du, vi er færdig med tråden, siger jeg tak for svar.

Jeg havde ellers håbet på et link til påstand:

"Men som Paulus siger giver begrebet Gud kun mening som tilhørende vores spiritualitet, det er noget spirituelt der er tale om Tikka"

... men måske det kommer. smiler
Top Svar Citer
#24124 - 01/12/2017 14:06 Re: Spørgsmål. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Nu er det Arne du svarer

Og jo det betyder noget om vi kan stole på hvem der er bag en profil og ingen kan være i tvivl om Arne, HansKrist og Anne og Kræn-p og Treram, vi var alle i profilen her på trosfrihed som vi var i det civile liv om man så kan sige. Og at du siger Arne kunne være en anden end han giver sig ud for er dybt godnat. At du kan sige noget så tåbeligt skyldes måske du ikke har været med gennem årene. Tillid er noget der bygges op mellem mennesker over tid, og man finder ud af hvem der er ærlige og redelige og ikke har noget at skjule og aldrig kunne finde på at lave spil.

Til trods hvad jeg skriver ovenfor må enhver selvfølgelig gerne gemme sig bag en profil på en sådan måde at vedkommende forbliver anonym. Og vi kan jo ej heller forhindre nogle leger gæk med os, det har vi været udsat for, men i længden afsløres det før eller siden når vedkommende ikke længere kan holde styr på sit spil, de fleste dummer sig på et tidspunkt. Derfor ærlighed kommer man længst med.

Nå nu til hvad du spørger om, og i den forbindelse NEJ du får ikke det sted eller de steder hvor Paulus siger hvad jeg skrev, fordi du selv ved hvor det står som jeg har drøftet det intenst med dig ved en tidligere lejlighed Tikka.

Og om du har læst mine tidligere indlæg så kender du også min begrundelse for ikke at give dig dette skriftsted,

nemlig straks du får det, så begynder du, som tidligere JV -er, med dine/jeres bibel konkordantiske referencer

Altså pludselig skal det vi læser af Paulus ikke forstås forstandigt (Paulus der ellers er ædruelig forstandig at høre på for voksne mennesker der vil bevare deres intellektuelle integritet når de vil studere nye testamente siger jeg som Alain Badiou)

og før man har set sig om er man endt op i at ævle bævle om alt muligt der står i Bibelen og den virkelighed og de spirituelle og eksistentielle forhold der ellers var udgangspunktet er glemt og det fordi Jehovas Vidner ikke kan relatere til virkeligheden rent og suverænt, men tyder virkeligheden og livet ud fra deres forfejlede bogstavelige bibel tolkning.

Selv om du har forladt JV erne så har du ikke forladt deres syn på kristendommen, også du mener at de tyder kristendommen korrekt og skal man være kristen, så er der kun grundlaget bibelfundamentalisme at være det på. Sådan argumenterer du gang på gang her på trosfrihed, med mig og med Arne. Du sidder og spreder bibelfundamentalisme som værende lig med den eneste rigtige måde at være kristen på. Hvorfor fanden gør du det????

Vrøvl og atter vrøvl med dig Tikka

Eksperter kalder endda JV erne en sekt

Ej heller Lutherske missionske bliver taget seriøst af de fremmeste teologer.

Nå men både Arne og jeg er spændt på din reaktion på "Bibelen er ikke troens mål" - altså hvad siger du til præstens forståelse, en teologisk forståelse der har været dominerende i mere end 100 år blandt de fremmeste universitets teologer

-0-0-

Hvis jeg bragte dig det sted af Paulus ville du begynde at kontekste hvad der står i forhold til hvad der står i Bibelen

Vi andre forstandige mennesker kontekster i forhold til virkeligheden, prøver at forstå hvilke eksistentielle spirituelle forhold er det Paulus taler om som vi alle kender fra os selv.

-0-0-0-

Det er i orden du vil gøre den her på siden som ekspert på hvordan kristendommen skal forstås, men at du ligestiller kristendommen med bibelfundamentalisme og påstår det er den eneste måde kristendommen kan forstås eller et menneske kan være kristen

DEN og DET SLIPPER DU IKKE IGENNEM MED SÅ LÆNGE DER ER EN HANSKRIST der læser med

I alt for lang tid har du kørt dit dobbeltspil som har forvirret mig og ja Arne (nøjagtig der jeg begyndte at blande mig, da Arne udtrykte sin forvirring over det du skriver)

Ha det godt, go weekend
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24125 - 01/12/2017 15:19 Re: Spørgsmål. [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


"Nå men både Arne og jeg er spændt på din reaktion på "Bibelen er ikke troens mål" - altså hvad siger du til præstens forståelse, en teologisk forståelse der har været dominerende i mere end 100 år blandt de fremmeste universitets teologer"

***

Nå da da - du er spændt – ha ler ha - det må jeg sige – efter en spand lort ...

... og tilmed ved du, at Arne også er spændt på min reaktion på "Bibelen er ikke troens mål" – det må jeg sige – flot! yeah

Bestyrker kun hvad jeg tidligere har sagt til dig, at jeg oplever, der kun er dig og mig på sitet her.


Men du er klar til mere ævle bævle tommelop

I folkekirken er "der højt til loftet" - og præsteløftet betinger ikke at præsten er troende, blot skal han/hun forkynde evangeliet i den treeniges navn.

Nu kan du jo så poste en spand lort til mig igen – for her på sitet debattere vi jo ikke, her hygger vi os bare, ikke. stortchock

Så her musik jeg pt. lytter til:

In the Mood for Love - Shigeru Umebayashi


https://www.youtube.com/watch?v=gw9fKuymA0I

... og så vil jeg gå igang med mine Anker Larsen bøger, indtil du poster link til din påstand:

"Men som Paulus siger giver begrebet Gud kun mening som tilhørende vores spiritualitet, det er noget spirituelt der er tale om Tikka"
Top Svar Citer
#24126 - 01/12/2017 16:11 Re: Spørgsmål. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Arne synes også jeg gik hårdt til Tikka

og det gør Tikka åbenbart også

apropos "spand lort"

Var det så slemt? For sådan var det ikke tænkt, ment

Men mere ville jeg en afklaring så du for os andre er nemmere at relatere til, ja så vi får nemmere ved at forholde os til det du skriver

og det ville da også være fint om du gjorde det nemmere for os at forholde os til dig som person (hvem pokker er bag Tikka profilen, jeg tror du leger med os (men det er jo i orden, vi kan ikke tvinge dig ud af busken))


Det kan ikke være forbigået din opmærksomhed at du forvirrer os ikke så lidt med hvad du skriver (og nye læsere ville i den grad tage fejl af dig, for havner de ned midt i mange af dine indlæg ville de tro du var bibelfundamentalistisk kristen, og ramler de ned i andre indlæg ville de finde en ateist der gør tyk grin med kristendommen og intet forsonende finder i denne for dig at se tåbelige religion du kun har foragt til overs for)

At jeg skrev så "bestemt" til dig var for at få dig til at være mere redelig og ærlig, ihvertfald optræde på en sådan måde at du ikke hele tiden skal forvirre os, bringe os ud i så stor forvirring

Du er en udmærket debattør (ja endda på mange måde rigtig interessant), men du forvirrer dine omgivelser unødvendigt. meget
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#24127 - 02/12/2017 00:40 Re: Spørgsmål. [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Nej - jeg er bestemt ikke færdig med tråden.
Kommer igen lørdag, når jeg igen har tid og kræfter blinker

Nåede lige at høre lidt af din dejlige musik og så, at du læser Johs. Anker Larsen, som jeg har holdt meget af lige siden min ungdom smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 26 < 1 2 ... 23 24 25 26 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Nyheder fra Religion.dk