Hej RM..
Sikke en tid, med tyske og danske politiske ”alternativer”, ben på fremmarch i rørende weltschmertz rækkende historien en arm – nu ingen længere tæres af krystalklare minder, rækker man ud efter kolde hænder i mere venligsindede interneringslejre, uden barakker med bunker af guldtænder, hår og tasker; ja vis os lige dén politiker der med vores europæiske bagage i erindring, tør smykke statskassen med ejendele fra fattige mennesker på flugt?
Nå, nu har snuder på langs jo lov til at ironisere, selv om det jo ikke ville ligne mig, men for resten byder Ebbe Rode I strid modvind på alskens fine digte, historier, breve og en livsglæde, han nu ikke gør til en Marguerite Viby-oplevelse, og som igrunden er noget af en privatsfære med herlige billeder – desværre ingen nøgne babser, m.a.o. ikke noget for iPad-tidens frugtsamlere –, dog endnu et bud på vintermørkets nisselæsning, hvormed der kvitteres for grinet leveret af dig. Her så et par enkelte fra kammertjeneren himself:
Til Salman Rushdie
Nu er jeg gammel og bér mig fri
for meningsdannelsens tyranni,
jeg vil ikke godta’ et ja eller nej
der fører til mordbrand hver sin vej
Og vil ikke nagles med spyt og spot
hvor mit budskab ikke er galt men godt
Dog én ting er der jeg må ha’ sagt
før min taletid er tilbagelagt,
én mening, skudtæt, pletfri og stærk:
Truslen mod Rushdie er Satans værk!
*
Verden
Vi er blevet en brændende brandbil
på vej mod et hus der er brændt,
en angrebet læge der søger hjælp
hos en lammet patient
*
Grevinde Dannerhuset, som i disse tider må være fyldt, burde iføres et banner, hvorpå ku' stå:
Han slog sin kone til butterdej
og råbte grædende mens hun skreg
»Tror du ikke det her gør ondt på mig?«
Nå, du ka’ jo selv læse -rismer og runer når du kommer forbi, og så for øvrigt god weekend ;)
mvh
Simon
P.s.: hvor fa'en kommer al den regn fra, og hvor bliver sneen af, ja kaffen? - spurgte jeg "husholdersken", og fik én på lampen! ;)
Redigeret af Simon (10/11/2017 15:38)