Hej RoseMarie og Simon
og ja alle I andre også (ja for ABC Arne Tikka og Thomas det må være til stor inspiration), men at jeg sætter det her link i mellemrummet skyldes at her er et eksempel på hvordan
litteratur kan forvandle et menneske og udstyre det med en mental styrke uden lige.
Nick YarrisJeg så for nogle år siden en dokumentar film på DR2 om hans over 20 år på dødsgangen (klart et af de bedste dokumentar film jeg har set), hvor han til sidst anmoder om dog at få lov til at blive henrettet selv om han er uskyldig.
Med ny DNA teknologi bliver han til sidst frikendt, men til trods for det tør de ikke løslade ham da de anser ham for måske ude af stand til at være i samfundslivet udenfor.
9000 bøger læser han på dødsgangen, mens han er i det brutale rå miljø med risiko for daglige overfald.
Jeg blev så fascineret af Nick Yarris at jeg valgte straks der for nogle år tilbage at blive facebook ven med ham og det er jeg glad for at være, endda for nyligt udvalgte han mig til "særlig" ven, hvilket vist betyder at vi får hinandens opslag at se.
Han er også blevet spurgt ind til om han ville kunne nævne 5 anbefalelsesværdige bøger, læs selv!
Vh Hans
PS:
Jeg delte link'et "Nick Yarris" ovenfor med mine facebook venner og skrev:
Anbefalet herfra rigtig go søndags læsning.
Der er nogen der har mødt meget større modgang end vi kan drømme om og til trods for vælger at opbygge og styrke sig selv til dog at kunne vinde denne ulige uretfærdige kamp.
Og i stedet for "forhærdelse" vælger de at bruge deres bitre erfaringer i den gode sags tjeneste og sprede budskabet om håb.
LÆS!
PPS:
Jeg nyder at se de især smukke natur videoklip han slår op på facebook, og også klip hvor vi får lov til at se at kærligheden trives med familie og barn til følge