annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mellemrummet

Hej RoseMarie og Simon

og ja alle I andre også (ja for ABC Arne Tikka og Thomas det må være til stor inspiration), men at jeg sætter det her link i mellemrummet skyldes at her er et eksempel på hvordan litteratur kan forvandle et menneske og udstyre det med en mental styrke uden lige.


Nick Yarris

Jeg så for nogle år siden en dokumentar film på DR2 om hans over 20 år på dødsgangen (klart et af de bedste dokumentar film jeg har set), hvor han til sidst anmoder om dog at få lov til at blive henrettet selv om han er uskyldig.

Med ny DNA teknologi bliver han til sidst frikendt, men til trods for det tør de ikke løslade ham da de anser ham for måske ude af stand til at være i samfundslivet udenfor.

9000 bøger læser han på dødsgangen, mens han er i det brutale rå miljø med risiko for daglige overfald.

Jeg blev så fascineret af Nick Yarris at jeg valgte straks der for nogle år tilbage at blive facebook ven med ham og det er jeg glad for at være, endda for nyligt udvalgte han mig til "særlig" ven, hvilket vist betyder at vi får hinandens opslag at se.

Han er også blevet spurgt ind til om han ville kunne nævne 5 anbefalelsesværdige bøger, læs selv!

Vh Hans

PS:

Jeg delte link'et "Nick Yarris" ovenfor med mine facebook venner og skrev:

Anbefalet herfra rigtig go søndags læsning.

Der er nogen der har mødt meget større modgang end vi kan drømme om og til trods for vælger at opbygge og styrke sig selv til dog at kunne vinde denne ulige uretfærdige kamp.

Og i stedet for "forhærdelse" vælger de at bruge deres bitre erfaringer i den gode sags tjeneste og sprede budskabet om håb.

LÆS!

PPS:

Jeg nyder at se de især smukke natur videoklip han slår op på facebook, og også klip hvor vi får lov til at se at kærligheden trives med familie og barn til følge
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk