annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 13 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23308 - 10/06/2017 09:30 Re: Blasfemi [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon.

Dit behov for at håne mig v.h.a. falske påstande forekommer mig sygeligt og øger just ikke min agtelse for dig som menneske.
Det er imidlertid dit problem - ikke mit - så dét vil jeg ikke spilde min tid på.

Din henvisning til Thomas Hegghammer ser for mig ud til at give en grundig analyse af situationen - men synes at være uden idéer til at forbedre situationen - selvom han faktisk inviterer til dem blinker

Jeg fandt tilfældigt på nettet dette:
Citat:
Mange tror at Jihad er hellig krig, som er til for at udrydde de vantros eksistens.
og
Citat:
Den lille Jihad

Denne Jihad hedder på arabisk Jihad bel Qetal, som betyder Jihad ved at kæmpe. Det er denne Jihad som de fleste har hørt om og stadig den, som de fleste har misforstået.

Denne Jihad må kun udføres, når muslimerne angribes, altså som forsvar. Det er strengt forbudt for muslimerne at være dem, der starter en krig eller være dem, der er skyld i at blod udgydes. Gud stadfæster i Koranen:
"Og kæmp for Allahs sag mod dem, som bekæmper jer, men vær ikke angribere, thi Allah elsker ikke angriberne." (Sûrat al-Baqarah 2:190)

Her ser vi at muslimerne skal kæmpe mod dem, som bekæmper en, men at dette kun må være som forsvarsmekanisme, da Allah ikke elsker angriberne.
og som det fremgår:
Citat:
Mohammad Al-Jizani er shia-muslim med irakisk baggrund og debattør på religion.dk
Hvis han er rimeligt pålidelig, så åbner det jo muligheder for, at vi kan alliere os med shia-muslimer mod islamistisk terrorisme her i vores vestlige verden.

Men når vi - endnu - ikke har grebet denne mulighed, skyldes det jo nok, at et kritisk blik på, hvad vi i den vestlige verden har foretaget os i Mellemøsten (nok alt for meget inspireret af nu svindende olieinteresser) alt for let kan ses som angreb på de mennesker, der bor dér.

Får vi rettet op på dét, ser det ud til at vi kan bruge Koranen mod islamistisk terror i vore lande!

Lad dog muslimer være muslimer, jøder være jøder, kristne være kristne, hinduer være hinduer, buddhister være buddhister, religiøse være religiøse, ateister være ateister, agnostikere være agnostikere o.s.v. o.s.v.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23309 - 10/06/2017 09:33 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Du er bare et pjattehoved, længere er den ikke. Men dine tanker afspejler såmænd udmærket din forestillingsverden, idet du jo virkelig tror at mennesker behøver at rulle sig i religiøs overtro, for at komme disse feje abekatte til livs. Realiteten er en anden, at du er ved at drukne i beundring over den slags overnaturligt sludder, hvad du jo har vist alle her på debatten, for faktisk er det overnaturlige jo det eneste du ka’ snakke om, og tror jo netop at den slags vås udmåler dine ”sjælelige rummål”, det du sikkert selv kalder for dit åndslys. Men du tar fejl, både af mennesker, deres syn på verden og deres forståelse af terrorens væsen, men ikke mindst, af den frygt som de ikke forveksler med angst, og roder som sædvanlig begreber sammen fordi du synes det ser så dejligt mystisk ud og passer med det du kalder for dit ”verdensbillede”, der jo heller intet forhold har til den virkelige verden, meget apropos din forståelse af naturen i som omkring dig!

Jeg har nu altid syntes at der var fint med poesi i dig, set og forstået dine tanker i et poetisk lys, for der er jo vitterlig intet realpolitisk spænd i det du forestiller dig. For selvfølgelig skal religiøs dogmetro ikke behandles som et realpolitisk samfundsanliggende, idet disse kriminelle abekatte i al sin enkelthed kun er til fare for alle og enhver i kraft af deres forvirrede livssyn, der netop intet har at gøre med den virkelighed vi alle må forholde os til, for at bygge en fornuftig politik til fremme for også senere generationers levevilkår. Så den slags kan man selvfølgelig ikke ta’ alvorligt. Næh, nyd du hellere lidt kristussnak og ha’ en god weekend ;)

mvh & god weekend
Simon
P.s.: handlingerne vil man forholde sig til som dybt kriminelle, uanset øst, vest og religiøs tro - der er m.a.o. ingen grund til at fjolle rundt i trosretninger, mens der er gode grunde til at isolere volden som det den er, en fortvivlende aggression.
Der står selvfølgelig stadig en faldskærm til rådighed, hvis du pludselig sku' få lyst til at se lidt på virkeligheden, du åndslys ;)


Redigeret af Simon (10/06/2017 09:54)
Top Svar Citer
#23311 - 10/06/2017 10:04 Re: Blasfemi [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Mon ikke det var bedre, at du selv brugte din faldskærm til at lande hos Islamisk Stat og begyndte at prædike ateisme for dem blinker

Du kan jo så ikke bruge Koranens forbud mod at starte aggression, men så sikker som du er i dine egne synspunkter, skulle du jo nemt kunne overbevise dem blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23315 - 12/06/2017 03:18 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Jeg ved godt du er en gl. nisse, der så ofte roder ting sammen der ikke har det fjerneste med hinanden at bestille, men du må alligevel lære at holde tingene udfra hinanden, fx overtro og politiske ambitioner om fredelig sameksistens. Det vil ikke engang forhindre dig i at gentage dine dulgte trosbekendelser, eller at sidde her og respektere det værste sludder, nogen ville bare bedre forstå dine idéer, hvad der jo må være selve meningen, der et sted bag din hang til mystik og hokuspokus..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#23319 - 12/06/2017 09:14 Re: Blasfemi [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon.

Du kommer med dit sædvanlige ævl - fuldt af løgnagtige og hånenede påstande om mig.
Åbenbart noget, der gør dig veltilpas - mens jeg griner.

Men du har tydeligvis ikke modet til at se sandheden i øjnene:
Selv den bedste menneskelige viden er ikke i stand til at forstå verdens væren - naturen - universet.

Og i stedet for at gøre, hvad der er muligt, for at redde menneskeliv her i den vestlige verden fra islamistisk terrorisme, foretrækker du din "ateistiske juleleg" - som end ikke Ateistisk Selskab gider at høre på blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 13 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk