annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23354 - 17/06/2017 16:02 Re: Blasfemi [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret


Hej Simon ...

'Ja jeg var også forbløffet, tænk at vor tids levebrødspolitikere ka' beslutte sig for at afskrive en lov, der godt nok aldrig burde ha' set papir - jeg troede faktisk kun det var rygekabiner og den slags, der blev ekspederet med expresfart...;)'

Jeg erkender blankt at jeg var ligeså paf; jeg havde ikke troet nedlæggelsen blev vedtaget, min tiltro til tilstedeværelsen af sund fornuft, hos politikkerne, er nærmest lig nul.

'... denne udviste utaknemlighed overfor lægprædikanten, der jo af kristen næstekærlighed føler sig tvunget til at påvise min ynkelige karakter ...'

Helligbansen er hurtig på aftrækkeren med at beskylde andre for personfnidder — det er den med splinten i broders øje ... intet nyt her ... dog må jeg tilstå at jeg ikke kan forstå, hvordan han kan forestille sig at det gør noget som helst indtryk, når han udtrykker sin manglende agtelse for ens person — eller med en svada som denne:

'Men det er trist, synes jeg, at din fanatiske ateisme, står i vejen for politiske forsøg på at forebygge islamistisk terrorisme her i den vestlige verden.
I mine øjne gør du dig derved medskyldig i vestlige menneskers tab af liv og førlighed
Dét formår du åbenbart ikke at forholde dig til'


... med bold skrift, kalder manglende respons på dette forvrøvlede ævl ... ynkeligt — da bliver det den rene komik i sin mest absurde form og indbyder kun til latterliggørelse. Manden gør sig selv til grin? Helhedsindtrykket bliver ikke bedre når han i sin barnlige forurettelse gerne så at der var lovhjemmel til at få dine 'fornærmelser' straffet.

Den pludselige bekymring over terrorisme virker da også opstyltet; — et udsagn som dette:

'... ser det ud til at vi kan bruge Koranen mod islamistisk terror i vore lande!' - med bold tekst —

... viser igen, den overfladiskhed der ligger bag den evindelige udtrykte tolerance for islam (og samtlige religioner). Helligbansen har åbenlyst ikke læst omtalte Koran (eller andre religioners skrifter) og dermed heller ikke reflekteret over budskaberne.

Der er heller ingen forståelse for de troende af islam (eller af andre religioner) ...

'Det er derfor, jeg mener, vi må have lovlydige herboende muslimer med i kampen mod terrorisme, hvis det er muligt, hvad jeg tror, det er.'

... tro har til dato ingen bjerge flyttet.

Politikere i den vestlige verden troede også ... stik mod faktuel viden der viser:

man kan ikke indføre større grupper af, selv ligesindede, fremmede ind i en bestående gruppe, uden der opstår uro — at indførelse af større grupper af meget fremmede og meget anderledes kulturer medfører kaos.

Thomsen kunne (måske) med fordel bruge lidt tid på at sætte sig ind i emnerne, læse nogle bøger, f.eks. finde ud af hvad de forskellige religioner stod for ... anstille overvejelser over hvad meningen og baggrunden var / er med det skrevne ... frem for at frekventere løse artikler på nettet, Kristeligt Dagblad, Wikipedia, Gyldendal, Videnskab.dk, der som målgruppe har de 15 til 25årige; ikke at der som sådan, er noget galt med nogen af de ovenstående, hvis man fulgte op på kildeangivelserne — men ingen af dem kan erstatte baggrundsviden. — Det er dog tilsyneladende mere vigtigt at sidde og fedte med svarrubrikkens farver, skriftstørrelser og ikoner, ... det handler måske om at vise hvor god, tolerant og ydmyg man er, såfremt øjet i det høje skulle kigge med.

Jeg sender dig et link til et brillant svar fra Brigitte Gabriel til en muslimsk kvinde, der ikke kendte sin besøgstid. Jeg ved ikke, hvordan du har det med det engelske men jeg stiller gerne op med en oversættelse, hvis det skulle ønskes.

https://www.youtube.com/watch?v=_Z_RAbOJcu0&t=241s

Apiqoros
Top Svar Citer
#23355 - 17/06/2017 18:20 Re: Blasfemi [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Apiqoros og Simon.

I mener åbenbart ikke, der er grund til at bekymre sig over en måske tiltagende islamistisk terror.
Jeg kan kun håbe I har ret - men hvis ikke ...?

At I bruger så megen energi på at "gå efter manden i stedet for bolden" er for mig latterligt - og jeg gider simpelthen ikke at læse det.
Om andre gider, ved jeg jo ikke, men jeg tvivler blinker

Og hvad med "bolden"?
Har I slet ikke noget at byde på?
Hvis jeg var en pårørende til en terrordræbt, ville jeg nok - mildest talt - undre mig trist

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23356 - 17/06/2017 20:02 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Nu må du stramme ballerne, hr. lægprædikant!

”I mener åbenbart ikke, der er grund til at bekymre sig over en måske tiltagende islamistisk terror.
Jeg kan kun håbe I har ret - men hvis ikke?”

- Meningsindholdet her er ude af konteksten. Du forstår ikke hvad du læser, og læste tydeligvis ikke indholdet i linket jeg tilbage i tråden lagde til dig. Men det kælede selvfølgelig heller ikke med dine idéer…

”At I bruger så megen energi på at "gå efter manden i stedet for bolden" er for mig latterligt.”

- Her er dit følelsescirkus til gengæld ude af meningsindholdet – du forveksler mand med bold og tror du er interessant; gi’ du i stedet dén en dansende banan..;)

”Hvis jeg var en pårørende til en terrordræbt, ville jeg nok - mildest talt - undre mig.”

- Du verden!...ærlig talt minder du med disse ord lidt om en JV’er, hvis ”gode intentioner” just er afvist og nu mopset retter sine formanende kaskader mod døren. Også her tror du, at det fortænkte føleri er en kvalificeret erstatning for velbegrundede synspunkter, men det er stadigvæk ikke tilfældet!

mvh
Simon
Top Svar Citer
#23357 - 17/06/2017 21:35 Re: Blasfemi [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon.

Du løber jo stadig efter "manden" i stedet for "bolden".

Hvad er din holdning til et muligt stigende dødstal her hos os - som følge af tegn på stadigt stærkere islamistisk terror?

Har du slet ingen holdning?

Dét er måske en smule vigtigere end, hvad du mener om mig.
Og som jeg i øvrigt er bedøvende ligeglad med blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23359 - 19/06/2017 06:13 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Morn’ hr. lægprædikant..

”Hvad er din holdning til et muligt stigende dødstal her hos os - som følge af tegn på stadigt stærkere islamistisk terror?”

- Hvad har dine fortænkte idéer om et blodbad at gøre med blasfemiparagraffen?
Læs du lidt i koranen, dér får du din blodtørst stillet..

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk