annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 13 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#23321 - 12/06/2017 13:06 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:

Ateistisk Selskab svarede mig i sin tid, hvad er gengivet her:
Citat:
Med hensyn til at blande mig i tråden, er typer som Simon ikke dem, jeg orker at starte debatter med på nettet. Facebook svømmer også over med sådanne unødigt aggressive og selvtilfredse indlæg, og der kommer aldrig andet end spild af tid ud af at forsøge dialogen.

Arne blinker
Top Svar Citer
#23322 - 12/06/2017 13:34 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.:
Du er nu altid så sød når du strutter af barnlig forargelse over ”hånen”, dvs. afvisning af ren idioti, men du redder stadigvæk ikke menneskeliv bare fordi du underdanigt krænger blyhatten længere nedover knoppen, hr. lægprædikant – er du nu helt sikker på du ikke trænger til en sightseeing i faldskærm over Teheran? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (12/06/2017 13:47)
Top Svar Citer
#23324 - 13/06/2017 12:07 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

Sluttelig et par ord til fornærmelsen, der jo trænger så meget til opmærksomhed:

"Du kommer med dit sædvanlige ævl - fuldt af løgnagtige og hånenede påstande om mig."

- For min skyld ka’ du såmænd bade i din overfølsomhed for åben skærm, ja erstatte ordet ’fornærmet’ med ’forhånet’ hvis du mener din overfølsomhed for kritik med dette ord ”føles” bedre, men hverken du eller andre overtroiske mennesker ka’ stadig ikke argumentere med følelser, så det hjælper altså ikke du vedblivende henviser til dine følelser.

Tråden om blasfemi udgør en mening du har gentaget i årevis her og på KD’s jesusportal. Du har altid kæftet op om hvor uhørt og helt forfærdeligt du synes det er at nogen ka’ finde på at gøre grin med og tale nedsættende om religiøse dogmer, og går stadigvæk indigneret i selvsving når du ligefrem afkræves argumenter for din overtros nytteværdi for samfundet, samt hvorfor du åbenlyst mener at dine følelser for religiøs overtro ska’ beskyttes med jura.
Det falder dig slet ikke ind at folks følelser er et privat ansvarsområde, at en evt. oprørthed overfor Anders Ands forhold til Andersine ikke er stort anderledes end oprørtheden vi ser religiøse dogmer hinanden imellem, hvorimod handlinger ka’ gå hen og blive et juridisk anliggende, som fx når man begår mord fordi man ikke har kontrol med følelser for tro og meninger. Til gengæld falder det dig ind at der må være en himmelsk autoritet alle må respektere, en gud der ikke må benævnes gud, en idé om ”altet” du ka’ ”føle” for og mene må respekteres og som ville ordne alle problemer for menneskeheden, og det er netop dén slags idéer du forestiller dig som løsningen på terror. Men heller ikke disse idéer ka’ du forvente respekt omkring, hvorimod solide og fornuftige forklaringer på hvorfor vestlige samfund dog skulle gentage gamle kulturers fejlagtige forestillinger om et meningsfyldt liv og indordne tilværelsen derefter, ville ha’ hjulpet sagen ganske betragteligt. Men dette ser vi ingen exempler på fra dig, der hellere vil sidde og fortælle hvor oprørt du er på klodens vegne.

Så her sidder du altså og mener, at hvis ikke politikere udviser juridisk respekt for religiøs overtro, som i teokratier, da er de skyld i terror, mord osv. Den terror vi ser fra islamisk troende er altså ifølge dig et resultat af mangel på respekt for religiøs overtro. Og den eneste udvej du ser på terror er således bare et knæfald for overtroen, m.a.o. noget der ligner din egen gudsfrygt. Terroren har imidlertid været langt mere udbredt end det vi ser i nutiden, du kan bare ikke din historie og sidder igen og kæler med dine følelser, og tror det at vise man er fornærmet i sig selv er interessant.
Men hvad netop din grænseløse respekt angår, så ville din autoritetstro såmænd også ha’ udvirket sig til underdanighed for Goebbels krav om respekt for den ariske race, ja for Stalin, Pol Pot osv.osv. For du må om nogen respektere meningsindholdet fremfor friheden til at tro og mene, hvad vi jo også måtte se på under den såkaldte ”Muhammedkrise”, hvor du som her sad og gabte op om hvor forhånet især du følte dig fra ateister og o.a. ”ikke-åndelige” gespenster, altså igen dine følerier. Ja guderne må vide om nogen ka’ ha’ overset dine følelser, tanken lyder jo ganske forfærdelig, men ka’ måske tilføre dig og trosonanien lidt opmærksomhed, gav' det mon lidt rejsning? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (13/06/2017 12:14)
Top Svar Citer
#23325 - 13/06/2017 13:58 Re: Blasfemi [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon.

Jeg er ikke fornærmet smiler

Jeg griner ad dig blinker

Men det er trist, synes jeg, at din fanatiske ateisme, står i vejen for politiske forsøg på at forebygge islamistisk terrorisme her i den vestlige verden.
I mine øjne gør du dig derved medskyldig i vestlige menneskers tab af liv og førlighed cool

Jeg har ingen gud eller guder - sådan som du ustandselig påstår - men jeg har respekt for vi menneskers uvidenhed, vor frygt for skæbnen, vore håb og vor længsel efter kærlighed, der tilsammen har ført til, at et flertal af vores dyreart vælger en eller anden form for, hvad du kalder "overtro" - som supplement til alene naturlove og tilfældighed.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#23326 - 13/06/2017 17:05 Re: Blasfemi [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
P.s.:
Jamen hr. lægorædikant dog!

Det er religiøs forargelse du har talt om, med din fornærmede attitude over blasfemiparagraffens ophør (”nu ka alle håne… osv.”), der findes skam ingen realpolitiske incitamenter der er værd at tale om. Desuden er du da alt for selvhøjtidelig til at se det morsomme i din egen forargelse, og jeg har i modsætning til din evige snak om religiøs overtro, intet behov for at tale om ateisme (der til din oplysning stadig ikke er et livssyn eller en politisk observans etc.), men ateisme har du jo lige så lidt begreb om som du har om naturvidenskabers syfte, og er igen på glatis – om ikke andet får du da lidt opmærksomhed, og ka’ bygge nye fine indlæg om kristusikoner osv. for det er jo hvad debat drejer sig om, ikke sandt? ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (13/06/2017 17:06)
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 13 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 12 13 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk