annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18326 - 22/08/2014 06:00 Dag 1. Fugl Fønix
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Den 22. august 2014.

En dag som hurtig vil blive glemt og aldrig gå over historien. Den dag kampen begyndte.

Det siges, at kong George III af England skrev dagbog.

Den 4. juli 1776 skrev han i sin dagbog:

"intet usædvanligt skete i dag"

Kan du huske denne her?



Den med cigaren er da god ikke? Tror du Gud har humor?

Godmorgen, forøvrigt. Solen skinner.

Ovenover alting, altså.
smiler
Top Svar Citer
#18328 - 22/08/2014 06:13 Re: Dag 1. Fugl Fønix [Re: Michael]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Jo, fremragende ;)
Top Svar Citer
#18983 - 31/12/2014 06:47 Re: Dag 2. Fugl Fønix [Re: Michael]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Ja, ja. Jeg skrev jo ikke at dagene ville være kronologiske vel? Jeg kan se at Simon stadig befinder sig i 1998. Det er en god ting, det gør jeg vist også. smiler

Derfor er det sørgeligste ved 2014 også, at Jack Bruce døde.

Heldigvis nåede de, at finde sammen igen inden:



Sangen er desværre mere aktuel end nogensinde men når man oplever hvordan den bliver plastret til med ligegyldige reklamer så må man sige, at menneskene måske selv til dels er udenom, at det hele går ned ad bakke sådan som de plastrer alting til med ligegyldighed og overfladiskhed.

frihed i nuet giver mening når man træder ud af tidens strøm. Med andre ord, når tanken bliver stille.

Det gør ikke noget, at man snyder lidt for er der noget mere kedeligt end stilhed? smiler

Ligesom jeg snyder mens jeg skriver dette og lytter til Cream.

Her i nuet er der hverken 2014, 2015 eller 1998.

Her er der kun et skrækindjagene billede af at gå rundt på ydersiden af en kugle midt i et uendeligt univers kun beskyttet af en ganske tynd atmosfære...

... omgivet af 7 milliarder galninge der kun er interesseret i at save den gren over, som de selv sidder på.

Det er nuets dybeste hemmelighed, at selv om man ser alvoren og virkeligheden dybt i øjnene så breder der sig alligevel et smil på ens læber.

Så må du for min skyld gerne beholde din pensionsopsparing eller hvad du nu har. Jeg vil ikke bytte.

Godt Nytår. smiler







Top Svar Citer
#22897 - 21/03/2017 02:14 Re: Dag 1. Fugl Fønix [Re: Michael]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Ja det er længe siden at det var dag 1. Men nu er det så blevet dag 2. Grunden til det lange fravær er 2 blodpropper i hjernen. Det har gjort mig lam i benene og i hele venstre side, men jeg synes ikke at have mistet min forstand.

Du ved vel godt hvad forstanden er? Ikke.

Det er den samlede hjerne. Når hjernen er fuldstændig vågen. Det har den meget svært ved. At være stille.
HansKrist mener hvis stadig at man er en grøntsag hvis hjernen er vågen og derfor fuldstændig stille. Hvis vi leger at dette er en undervisningstime hvor i evangelierne er dette så nævnt. Husk lat når det gælder dette emne er der kun 'en autoritet nemlig det ord som Jesus talte.

Tanken er alt hvad mennesket har. Men tanken er fortiden, det der allerede er sket. Og det er det døde. Det der er sket findes ikke mere, men det eksisterer hos os som tanke.

Vi kan kun tænke på det som vi ved i forvejen og når vi kigger ud og ser hvor stort universet er er det forsvindende lidt. Det vi kan tænke på altså.
Tanken er fortiden og derfor død. For fortiden er død. Den eksisterer ikke mere den optræder kun hos os som tanke. Derfor er tanken død fordi den kun kan omhandle fortiden det vi allerede ved.

Det er derfor at det levende, nuet, er så vigtigt. Nuet er ikke erindringen om den døde fortid.

Derfor er nuet det levende og tanken det døde.

Men vi kan ikke leve i nuet og derfor lever vi i den døde tanke. Den døde tanke kende vi men hver gang vi tænker er vi ikke i nuet så er vi i fortiden.

Derfor sidder de allesammen og prøver at undertrykke tanken for at gøre den stille. Men det er tåbeligt for vi er tanken den er ikke noget vi har.

Vi er tanken og tanken kan kun være stille nå vi forstår os selv. "Og i skal forstå sandheden og denne forståelse skal gøre jer fri".

Når vi forstår os selv er vi i nuet. Og nuet vil i al evighed være den eneste virkelighed der er - ikke tanken og erindringen om den døde fortid.

Jeg fik det for intet - jeg giver det for intet.


Redigeret af Michael (21/03/2017 02:26)
Top Svar Citer
#22899 - 21/03/2017 06:16 Re: Dag 1. Fugl Fønix [Re: Michael]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Michael..

Godt at se du trods den ubehagelige oplevelse stadig fungerer, hvad ingen jo ka’ være i tvivl om, dine lovord om nuets placering i tankens inderste kreds taget i betragtning. Det har ingen betydning at sanseiagttagelser nødvendigvis må komme forud for hjernens registration samt de sproglige formuleringer, for dels er det alles lod og dels er det jo velovervejede beskrivelser af det registrerede, det kan være værd at tænke over. Trykimpulserne på sanseapparatet sker til gengæld med lynets hast, der for øvrigt heller ikke altid er en lysfest værd.

”Derfor sidder de allesammen og prøver at undertrykke tanken for at gøre den stille. Men det er tåbeligt for vi er tanken den er ikke noget vi har.”

- Du er naturligvis forskellig fra dine tanker, idet du her er dén der betragter tanken i eftertænksomhed; æble-tanken gør jo ingenlunde dig til æblet, men æblet til genstanden for dine tanker. Ergo ér du ikke tanken, men har måske nogle ejendommelige tanker om ejerskabsforholdet, der dog endnu ikke er momspligtige…;)

Bedste hilsner, i håbet om snarlig bedring
Simon
P.s.: vi ka' slet ikke undgå at befinde os i øjeblikket, eller i de nu'er vi befandt os i for få øjeblikke siden. Men derfor ka' vi jo sagtens synke ned i fortidens minder, og nostalgisk hæve glasset til deres bevarelse, eller gøre os tanker og håb om den fremtid vi engang vil mindes. De filosofiske betragtninger om tiden og vores placering i den, har jo ikke altid betydning udover værdien man tillægger beskrivelsen. Vi lever jo vores liv øjeblikkeligt, maven ku' fx ikke være mere ligeglad med metafysiske idéer, og vil øjeblikkelig gøre opmærksom på forholdet mellem åndelig og fysisk føde ;)


Redigeret af Simon (21/03/2017 06:43)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk