annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 76 af 115 < 1 2 ... 74 75 76 77 78 ... 114 115 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#22742 - 17/02/2017 22:32 Re: Guds Ord [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Du skriver:
Citat:
"opleve"

- Det er klart ... Kan man erkende guds eksistens, kan man også opleve man priser gud, men hvad kan man bruge denne oplevelse til hvis ikke den er ægte?
Mit svar:
Om oplevelser er ægte eller ikke, det tror jeg ikke, vi mennesker nogensinde vil kunne afklare.

Dét er nu engang - vil jeg mene - vores dyrearts betingelser her i tilværelsen.

Og så har vi vel ikke andre muligheder end ydmygt og håbefuldt at stole på, hvad vi ærligt føler, fornemmer, intuitivt opfatter - her hvor fornuften ikke kan hjælpe os.

Gør vi ikke dét, er vi vel fuldstændigt lammede? blinker

M.v.h. Arne smiler

I forhold til bibelen er vi ikke dyr.

Vi er skabt i guds billede … gud er ikke et dyr, men omtales som en personificeret ånd der blandt mere ER kærlighed.

*

Hvis ikke man har problemer med, at bibelen er guds ord til menneskene, så kan man i den læse hvilke form for tilbedelse gud godkender, og det kan man jo lære …
men …
hvis ikke det gøres i kærlighed, er det, som jeg forstår det til ingen nytte, da Jesus som guds Ord ifølge skrifterne skulle ha’ sagt, at kun de som gør hans fars vilje godkendes.

*

Da der er tale om, at gud kan se i hjertet, er det ikke nok at man kan udføre hans vilje i gerning, men at man er fuldstændig ren i tanke og adfærd.

Derfor er det jo vigtigt at vide hvornår man er sand/ægte i sin tilbedelse for at kunne blive godkendt som et guds barn, der har et godkendt forhold til gud i kraft af Jesu offer/død, da dette var hvad Jesus var sendt for, til frelse for de som tror og handler derpå, ikke?

Men der er nok ikke mange, der kan godkendes

Mattæus 7:13-14: Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den!

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#22744 - 17/02/2017 23:42 Re: Guds Ord [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tikka, du skriver:
Citat:
Derfor er det jo vigtigt at vide hvornår man er sand/ægte i sin tilbedelse -
Mit svar:
Jo, jo - men en sådan viden er der jo intet menneske, der kan opnå - eller kan du se, hvordan dét skulle kunne lade sig gøre?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#22746 - 18/02/2017 15:30 Re: Guds Ord [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Tikka, du skriver:
Citat:
Derfor er det jo vigtigt at vide hvornår man er sand/ægte i sin tilbedelse -
Mit svar:
Jo, jo - men en sådan viden er der jo intet menneske, der kan opnå - eller kan du se, hvordan dét skulle kunne lade sig gøre?

M.v.h. Arne smiler

"Jo, jo - men en sådan viden er der jo intet menneske, der kan opnå – …"

- Dermed kan man heller ikke vide om man elsker uselvisk.

" … eller kan du se, hvordan dét skulle kunne lade sig gøre?"

- Det burde ifølge skrifterne kunne lade sig gøre for den troende, hvis denne holder Jesu bud på den rigtige måde, da man derved får sandhedens ånd i gave.

Johannes 14:15-17: Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid: sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod, fordi den hverken ser eller kender den. I kender den, for den bliver hos jer og skal være i jer.

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#22750 - 19/02/2017 11:58 Re: Guds Ord [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Du skriver - med henvisning til Johannes-evangeliet:
Citat:
- Det burde ifølge skrifterne kunne lade sig gøre for den troende, hvis denne holder Jesu bud på den rigtige måde, da man derved får sandhedens ånd i gave.
Kender du noget til denne "sandhedens ånd" - andre steder i Bibelen - eller af personlig erfaring?

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#22752 - 19/02/2017 15:22 Re: Guds Ord [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Tikka.

Du skriver - med henvisning til Johannes-evangeliet:
Citat:
- Det burde ifølge skrifterne kunne lade sig gøre for den troende, hvis denne holder Jesu bud på den rigtige måde, da man derved får sandhedens ånd i gave.
Kender du noget til denne "sandhedens ånd" - andre steder i Bibelen - eller af personlig erfaring?

M.v.h. Arne smiler

Jeg forstår det sådan, at sandhedens ånd kommer fra gud hvis ord er sandhed

… og derfor kan Jesus som guds enbårne søn sige, han er vejen sandheden og livet, fordi han er udsendt til frelse for menneskene som guds Ord.

Johannes 17:17: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

Johannes 14:6: Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig.

Johannes 3:16-18: For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.


¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 76 af 115 < 1 2 ... 74 75 76 77 78 ... 114 115 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer mange steder i Ukraine i nat..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk