annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 45 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#22509 - 03/01/2017 21:57 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Til sjælemesse hos en "spirituel" loppe...

Når parasitter har suget sig fuld af blod, løber de sjældent fra kilden, ej heller gør skinhellige troende, når de leger indianere der kaster sig over kødet og drikker af blodet, mens de smæskende fortæller om deres syndige og åh så spirituelle "sjæle"..;)

"Lungerne er helt afgørende, deres sundhedstilstand, for hvor meget Guds Ånd og Spiritualitet, et menneske kan rumme. Derfor og fordi de, rygerne, bliver så aggressive og forgræmmede i ansigtsudtrykket i takt med at kol lidelserne tager til er jeg blevet meget skeptiske overfor disse afhængige misbrugere."

- Nej hønsemand, du er bare lille exempel på det ukritiske produkt bekendelsesindustrien skabte, og leverer kun maskinsnak fordi du er så angst for at dø, at du må hoppe rundt i terrænet med cykelhjelm i frygt for at få noget i hovedet.
Rygere overalt er såmænd ligeglade med små skinhelliges angsanfald, og bebyrder omvendt ikke disse p.a. deres dårlige ånde eller utilstrækkelige egenskaber.
Hvad de derimod ikke er ligeglade med, er hvordan arbejdet i den helseindustri (som du kun kender fra ydersiden) fungerer under en forsamling levebrødspolitikere, som praktisk talt er fuldstændig ligeglade med pat.'s helse, og derfor bruger ufattelige mia. på administration fremfor helsetiltag. Det er dén slags rygekampagner og deslige ska' overskygge...

Man ska' ikke lovgive et samfund istykker i angst for døden, så ender man netop med at uigennemskueliggøre samfundets jus, som vi akkurat ser det ske - det er tit et rent helvede at være selvstændig erhvervsdrivende grundet den slags idag! - ej heller tro man ka' jogge sig fra døden, den kommer alligevel, og så har du bare spildt levetiden på bekymringer om det indlysende.
Dygtige statsmænd tilbage i historien blev af eftertiden anerkendte, fordi de havde tillid til det enkelte individs evne til at træffe den for dennes vedk. rigtige beslutning, en individuel frihed som man så blomstre i Østrig før 1. verdenskrig. Vi ska' lære af historien, ikke efterabe den, selvom jeg nu engang imellem tror det havde været til stor nytte...;)

Op med humøret og løb dig en tur, ta' gerne lægprædikanten i hånden, han er vist ved at blie helt "åndelig" af al den "agnosticisme"..;...;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (03/01/2017 22:00)
Top Svar Citer
#22511 - 03/01/2017 23:59 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Op med humøret og løb dig en tur


Tak Simon og godt nytår til dig

De bedste hilsner Hans-Kristian
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#22515 - 05/01/2017 08:37 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#22517 - 05/01/2017 14:03 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Hanskrist]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Jamen dog, hønsemand...

Som et p.s. i forhold til de rygere du har det så skidt med, lyder en gl. græsk digters ord: Før man griber roret, må man have slidt ved åren…

Eller sagt på en anden måde: et utal af arbejdende mennesker som både nyder og føler behov for røgvarer, medvirker jo gennem kolossale afgifter til at betale også din pension, foruden alle andre off. udgifter. Rygere ku' således med et fingerknips demontere din lille moralprædiken på et rent økonomisk fundament, og faktisk hævde, at før sådan en lille joggemand med guddommelig lungekapacitet stiller sig an med moralprædikner, må han vel vise sig istand til selv at skabe en levefod, fx ved at puste balloner op...;)

Godt nytår ditto!

mvh
Simon
Top Svar Citer
#22521 - 06/01/2017 13:36 Re: Hvad HansKrist dog skriver på facebook [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Connie Kragelund:kærlighed og tilknytningsformer

Nå nu skiftede jeg lige emne, her er ihvertfald en spændende side, internetside, hvor vi generøst får en masse god brugbar viden om den der besværlige kærlighed

-0-0-0-
-0-0-0-

PS:

Har jeg nævnt noget om økonomi i forbindelse rygning, tror jeg ikke, det er ihvertfald ikke der jeg overhovedet har fokus når jeg blander mig i rygedebatten

PPS:

Mig og min pension lidt før tid, er også uforståeligt med de ressourcer jeg har både som menneske (evner og fysiske kræfter) og person (min karakter, hvor struktureret jeg er med høj høj arbejdsmoral fx). Jeg forbeholdt mig selv og jeg fik da også et par ugers betænkningstid, til om jeg ville godkende at kommunen nu valgte at gå den vej. Aldrig har jeg selv haft det som et ønske. Men nu havde de kendskab til mig igennem rigtig mange år, her i Aalborg 4 år (men det havde jo stået på i 25 år) og med nul sygedage i 4 år og stor arbejdsindsats hver eneste dag og fast tilknytning arbejdsmarkedet endnu ikke var lykkedes de kunne og ville ikke længere tage ansvaret for år efter år at holde mig fast på en sølle kontanthjælp hvor jeg ofte arbejdede fuld tid til små 7000 kr mdr. De arbejdspladser jeg var på, her sagde arbejderne, jeg forstår ikke du gør det Hans, intet i hele verden får mig til at arbejde fuld tid på vores betingelser til så ussel betaling. Og min bror der er erhvervsdrivende sagde han ikke engang kunne få 16 årige skoleelever til den pris.

Noget er gået fuldstændig galt i min sagsbehandling og det skete for mange mange år siden.

Virkelig spild af menneskelige ressourcer og hvilket bidrag er samfundet ikke gået glip af, ved ikke at kigge på mine ressourcer, at tage disse seriøst op, frem for alle disse hul i hovedet tvungne aktiveringer.

Faktisk er det lidt tragisk som det er gået og jeg har det ikke godt med det selv, det er traumatisk for mig og jeg er ikke afklaret i forhold til det, men nu godt 60 år det ville være galimatias at sadle om igen, for netop al den sadlen om konstant, snart til den ene aktivering og så den anden etc er nok det der har ødelagt det for mig. Ingen fornuftig rød tråd har der nogensinde været på tale. Forvirring forvirring og jeg glemte at slå i bordet og sige fra heroverfor.

Hvis folk tror jeg går ind for at mennesker skal være på kontanthjælp år efter år eller en alt for let og fri adgang til pension, de kan godt tro om igen. Jeg er inderligt imod, men mange kontanthjælps modtager er nogle stakkels mennesker med især alvorlige misbrugs problemer og helbreds problemer, fysiske og psykiske mentale og nogle mangler selvtillid eller er udadvendt robuste nok at de kan begå sig, men er ellers så evnerige og dygtige at man tror det er løgn. Hold da op hvor har jeg mødt mange dygtige mennesker hvis eneste problem er at de var meget introverte og alene af den grund til en begyndelse ikke attraktivt for en arbejdsgiver
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 45 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk