annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 35 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21382 - 08/09/2016 13:21 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Arne

Jeg har ikke noget imod at befinde mig på det første stadie, sålænge du bare svarer på spørgsmålet blinker

Ville du trykke på den røde knap? Har du svaret på det?

Det er egentligt en interessant situation vi befinder os i, for hvis det er blevet besluttet, at der trykkes på den røde knap, hvis en eller anden beviser, at der ikke er noget efter døden, hvem har så lyst til at bevise det? Hvor langt vil vi gå for sandheden? Er der grunde til at tage efterlivet alvorligt? Hvad er vores liv baseret på?

Er det en langt ude samtale det her?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21384 - 08/09/2016 15:06 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.
Citat:
Ville du trykke på den røde knap? Har du svaret på det?
er dit spørgsmål.

Jeg går ud fra at du hermed mener, hvad du skrev #21371 - 06/09/2016 12:11: "den totale udslettelse af menneskeheden".

Dét, mener jeg, at jeg har svaret på, men jeg svarer da gerne igen: Absolut nej!

Jeg elsker verden, livet, tilværelsen - som den er - så vidt jeg er i stand til at opfatte den.

Døden, der rykker nærmere og nærmere, er for mig et incitament til liv - her og nu - ikke til spørgsmål om hvad døden er, spørgsmål som jeg jo ikke har mulighed for at få svar på.

Derfor siger jeg, som Piet Hein:
Citat:
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Husk at elske mens du tør det. Husk at leve mens du gør det.

Og jeg stiller ikke - som jeg opfatter dig - kræsne og ultimative krav til dét at være til blinker

Du stiller en række yderligere spørgsmål, som jeg synes, du selv bør svare på først blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21390 - 09/09/2016 11:47 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Arne

Vi kan ikke vide det, men vi kan sige, at der ikke er noget, og se om det svar er til at leve med. Når jeg vælger at sige, at der er noget, så er det ikke uden grund, men fordi jeg ikke kan leve med, at der ikke er noget.

Hvis der ikke er noget, så vil jeg være nødt til at trykke på den røde knap. Det behøver jeg ikke, hvis der er noget, for så ser verden anderledes ud.

Er du enig i de to positioner? At der er forskel på dem? At de afføder forskellige tanker? Hvilken position skal vi indtage? Begge positioner kan ikke være rigtige, så...

Sådan noget skal ikke bevises.

Spørgsmålet er om vi kan finde ud af hviken position, der er den rigtige at indtage? Der må være et eller andet som gør den forkerte position forkert? Kan vi leve med, at der ikke er noget? Kan vi leve med, at der er noget? Har vi andre målestokke?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21391 - 09/09/2016 12:17 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver bl.a.:
Citat:
Vi kan ikke vide det, men vi kan sige, at der ikke er noget, og se om det svar er til at leve med. Når jeg vælger at sige, at der er noget, så er det ikke uden grund, men fordi jeg ikke kan leve med, at der ikke er noget.
Jeg går ud fra, at du med ordet "noget" mener "et liv efter døden".

Nu får du jo med sikkerhed ikke nogen som helst klarhed derom her i dette liv, men hvad er grunden til, at du vil kassere dette liv, hvis der ikke følger noget efter det?

For mig ville sikkerhed om "intet efter døden" virke stik modsat: mere intens kærlighed til aktuel eksistens - til alt, hvad dét rummer - til livet - her og nu - så længe det varer blinker

Jeg er spændt på, hvad du svarer.

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21392 - 09/09/2016 14:20 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Her Arne

Hvad kan vides? Hvad kan ikke vides? Det er jeg slet ikke afklaret omkring. Jeg går blot ud fra, at det ikke kan vides. Dem med en nærdødsoplevelse vil nok mene noget andet?

Mine bevæggrunde for at trykke på den røde knap har jeg givet udtryk for. Solidaritet med de lidende. Der er også andre grunde.

Hvordan vil kvinden overbevise mig om at sætte børn i verden? Det er også en måde at trykke på den røde knap.

Jeg kan ikke leve med at miste mit barn.

Måske er jeg kontrolfreak blinker

Hvad er det du elsker ved denne verden? Elsker du alt lortet? Slaveri? Tortur? Mord?

Det er fint at du har medlidenhed med ofrene - dem som i øjeblikket bliver tortureret - men de ville nok foretrække, at du trykkede på den røde knap og på den måde brugte din personlige frihed til noget fornuftigt.

Det ville de nok foretrække under alle omstændigheder - om der er noget eller ej.

Hvorfor trykker vi ikke på den røde knap? Hvis der er noget på den anden side, hvad er så problemet? Hvorfor fortsætter vi? Hvorfor tillader vi alt lortet?

Jeg tror vi lever med lortet, fordi vi håber, at det en dag forsvinder, så menneskene kan leve i fred med hinanden.

Mit barn skal dog ikke være en brik i det spil, hvis der ikke er noget på den anden side.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 26 af 35 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk