annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15676193
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381349
Et andet syn 1991057
Jesu ord 1522988
Åndelig Føde 1521704
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 214 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 35 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21266 - 16/08/2016 15:12 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5436
Sted: Vanløse

Hej Arne

Hvordan kan andre afgøre om den er interessant og relevant? Ved ikke at læse den? Kigge på omslaget? Forordet?

Hvad står der i forordet ?

Citat:


De, der læser det her meddelte, maa ikke dømme eller fordømme, før alle Bogens Tanker er nøje gennemtænkte.


Jeg går ud fra at der refereres til det foregående?

Bla. dette:

Citat:

Værkets Hovedformaal er at klarlægge for Menneskene deres Oprindelse, Guds Forhold til dem og Kampen mellem det gode og det onde, Lyset og Mørket, samt at meddele Kristi sande Lære, befriet for Aarhundreders Tildigtninger og Forvanskninger; paa dette Punkt fortsætter og afslutter det saaledes de kirkelige Reformatorers Gerning.


Er der tale om kristi sande lære? Hvor skulle vi vide det fra? Er vi ikke nødt til at læse bogen og tænke over den?

Jeg tror ikke vi kommer advarslen nærmere.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21267 - 16/08/2016 16:23 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7194
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Selvfølgelig skal man sætte sig ind i, hvad man vurderer, men jeg ser ingen begrundelse for, at man skal læse det hele fra ende til anden, før man begynder at danne sig en mening/vurdering.

Har du læst hele Bibelen?
Har du også læst apokryferne?

Har du læst hele Koranen?

Hvis ikke, hvordan har du så "dristet dig" til din vurdering? blinker

Eller har du ingen vurdering? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21270 - 18/08/2016 14:48 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5436
Sted: Vanløse

Hej Arne

Hvordan vil du sætte dig ind i bogen, hvis du ikke læser den?

Wikipedia?

Står alt på den første side?

Hvad går reinkarnationstanken ud på? Forklares den? Kan du svare på spørgsmål angående bogens indhold? Hvor har du din viden fra?

Det bliver det sidste herfra angående den sag.

Hmm...er bibelen en bog? Har den et forord? Hvad handler den om?

Hvorfor skulle jeg læse bibelen?

Er den skrevet til mig?

Hvad skal jeg med jomfrufødsler og alt sådan noget?

Citat:

Og se, forhænget i templet flængedes i to dele, fra øverst til nederst. Og jorden skælvede, og klipperne revnede, v52 og gravene sprang op, og mange af de hensovede helliges legemer stod op, v53 og de gik ud af deres grave og kom efter hans opstandelse ind i den hellige by og viste sig for mange.

Døde som render rundt i gaderne uden at vække opsigt...tror du på sådan noget blinker

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21275 - 20/08/2016 12:07 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7194
Sted: Sydsjælland
Hej ABC.

Du skriver:
Citat:
Hvordan vil du sætte dig ind i bogen, hvis du ikke læser den?
Mit svar:
Dit spørgsmål er da ikke relevant. Jeg skrev jo:
Citat:
Selvfølgelig skal man sætte sig ind i, hvad man vurderer, men jeg ser ingen begrundelse for, at man skal læse det hele fra ende til anden, før man begynder at danne sig en mening/vurdering.
og jeg kan tilføje, at jeg har læst adskillige af bogens flere hundrede sider.

Mediet: Johanne Agerskov, hævder, at kravet er en del af hendes åbenbaring.
Det kan man så tro på - eller ikke.
Her kunne det vel så have troværdighedsværdi, om der blandt os mennesker skulle være nogle, der har erfaret, at dette krav fra "oversanselig side" har vist sig praktisk værdifuldt - og væsentligt.

Hvis ikke, er det jo svært at undgå en mistanke om, at det er noget, Johanne Agerskov og/eller hendes nærmeste selv har fundet på - blot for at undgå overfladiskhed.
Det er jo en ganske stor mængde dogmer, hun præsenterer - lige fra "urkosmos" og frem til nu - og senere.

Du skriver også:
Citat:
Det bliver det sidste herfra angående den sag.
Mit svar:
Jo, det er jo en måde at slippe ud af en "kattepine" på, men slutter du her, er det min opfattelse, at du medvirker til at gøre "Vandrer mod lyset" utroværdig - og det er vel næppe din hensigt? blinker

Endelig skriver du - om kristendommens bibel:
Citat:
Døde som render rundt i gaderne uden at vække opsigt...tror du på sådan noget blinker
Mit svar:
Nej smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21277 - 21/08/2016 11:50 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7194
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:

Der er mange, der som Johanne Agerskov har haft åbenbaringer: Abraham, Moses, Jomfru Maria, der fik besøg af ærkeenglen Gabriel, Muhammed, der fik besøg af samme ærkeengel, Siddhartha Gautama (Buddha) under træet i Bodh Gaya, indere i hinduismen o.m.a.

Jeg vender ikke ryggen til alt dette. De har alle - efter min mening - nok "fanget" en flig af sandheden, men ikke selve sandheden - ikke den fulde sandhed.

Dén, tror jeg ikke, er vi mennesker forundt.

Så jeg nøjes med at frydes over at opleve eksistensen af et univers, der for mig er et vidunder, som vi mennesker kun ved meget lidt om, og som vi er en ret så ubetydelig del af blinker

For mig ser det ud som om, de fleste åbenbaringer lider af nærsynet, "human-egocentrisk storhedsvanvid" - og det svækker for mig deres troværdighed blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 35 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
23/04/2024 16:11
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nu er årets bedste unge forskere fundet
23/04/2024 17:50
Trafikproblemer på E45 ved Aarhus
23/04/2024 17:21
Storbritannien vil øge forsvarsudgifter..
23/04/2024 17:10
Franske flyveledere varsler strejke på ..
23/04/2024 16:37
To børn på skadestuen efter fund af sy..
23/04/2024 16:35
Nyheder fra Religion.dk