annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 35 1 2 3 ... 34 35 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21161 - 24/07/2016 22:58 Evolution eller skabelse eller...
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej ...

Jeg har tænkt lidt over det her med evolution og skabelse og er nået frem til følgende tanker.

Hvor kommer mennesket fra?

Hvis mennesket er skabt på et eller andet tidspunkt i historien, så skal hele vores tankegang ændres, for så nedstammer vi (menneskene og aberne) ikke fra en fælles forfader.

For at forstå denne tankegang korrekt følger her en kort forklaring:

A er fremkommet gennem evolution. B er skabt. B parrer sig med B. B bevares. A parrer sig med B. C opstår. C parrer sig med A. D opstår. Osv. osv.

B´s forfader er altså B. C´s forfader er A. D´s forfader er C. Osv. osv.

Fortiden kan altså se ud på mange måder.

Der må desuden være tale om skabelsen af en hel gruppe mennesker (B´erne), da 2 mennesker ikke nødvendigvis, ville have klaret at sætte mere end 1 barn i verden før de døde. Selv hvis de satte 2 børn i verden, ville det ikke nødvendigvis være nok, da disse 2 børn kunne være hankøn eller hunkøn.

Hvor stor var den første gruppe mennesker? Hvor mange han´er og hun´er bestod den af? Måske startede det hele med 7 han´er og 20 hun´er? Hvem skabte dem? Hvad var meningen?

Hvordan forestiller evolutionister sig at tingene er foregået? Hvordan startede det hele? Med 2 mennesker? Med 20 mennesker?

Hvorfor har ingen andre abearter udviklet sig?

Hvis vi kan hoppe ned fra træerne, så kan de andre vel også? Hvorfor gør de det så ikke? Er det bare et spørgsmål om tid?

Lyder det ikke lidt som de kristne...dommedag er lige på trapperne...imorgen sker det? Hvor lang tid skal vi vente på tingene? Har vi ikke ventet længe nok? Evolution tager tid...jo, jo...men da ikke så lang tid?

Har de andre abearter ikke haft alle muligheder for at udvikle sig? Er de ikke blevet presset nok? Udfordret nok?

Hvordan forklare evolutionister menneskets begyndelse? 2 aber der pludselig begyndte at tænke? Her er jeg...her er du...lad os hoppe ned fra træerne og lave nogle børn?

Er der blevet tilført en abeart noget, mennesket, som ikke er blevet tilført de andre abearter? Er det derfor de ikke har udviklet sig til mennesker?

Hvordan forklare vi menneskets udvikling? Hvordan forklare vi de andre abearters manglende udvikling? Manglende pres? Manglende udfordringer? Manglende tid? Manglende forebilleder?

Hvorfor er de ikke ligesom os andre? Vil de ikke være mennesker? Kan de godt lide deres tilværelse? Har de truffet et valg? Har vi truffet et valg? Vi vil have en ånd? De andre må ikke få den?

Kunne det ikke være sandt, at Gud, på et eller andet tidspunkt i historien, pustede sin ånd ind i mennesket?

For mig lyder det som en meget god forklaring på det hele.

Kærlig hilsen

ABC



Redigeret af ABC (24/07/2016 23:56)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21162 - 25/07/2016 00:28 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

ABC: "Kunne det ikke være sandt, at Gud, på et eller andet tidspunkt i historien, pustede sin ånd ind i mennesket?

For mig lyder det som en meget god forklaring på det hele. "



Måske du vil fortælle, hvilken forståelse du har af ordet gud … og hvad du mener/forstår med, at denne gud: "pustede sin ånd ind i mennesket"? smiler

¨¨¨¨

Top Svar Citer
#21163 - 25/07/2016 01:05 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Tikka

Jeg lægger mig op af den bibelske beretning, fordi den giver mening for andre. Det giver også mening for mig, at Gud blæste sin ånd ind i mennesket.

Det betyder for mig, at Gud knyttede en tanke og vilje til mennesket, en usynlig ånd, som beskrevet i bogen "Vandrer mod Lyset!".

Min forståelse af Gud er et almægtigt væsen som passer på mig. Gud vil mig det godt. Gud vil alle det godt.

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#21166 - 25/07/2016 17:33 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

Mange tak. smiler

Hvorfor blander du den kristne tro/gud sammen med "Vandre mod lyset"s gud … når denne ikke har skabt menneskene, som den kristne gud ifølge skrifterne har?

*

ABC: Det betyder for mig, at Gud knyttede en tanke og vilje til mennesket, en usynlig ånd, som beskrevet i bogen "Vandrer mod Lyset!".

Kan du citere derfra om dette?


¨¨¨¨

Top Svar Citer
#21167 - 25/07/2016 18:44 Re: Evolution eller skabelse eller... [Re: Tikka]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse

Hej Tikka

Min hensigt var bare at finde fælles fodslag. Som sådan kan jeg godt tilslutte mig den bibelske tanke med Gud der blæser sin ånd ind i mennesket.

Den tanke er vel ikke helt skudt ved siden af?

Jeg kan henvise til dette: "Og Han besluttede, at give menneskene af det evige liv, tanke og vilje."

https://da.wikipedia.org/wiki/Vandrer_mod_Lyset!

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 35 1 2 3 ... 34 35 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk