annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 45 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#20857 - 09/06/2016 09:52 Re: ”Den fuldkomne helhed” [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Allerførst min tak for, at du gjorde dig ulejlighed med din redegørelse.

Jeg blev lidt forvirret over at læse, at der er spørgsmål, jeg ikke besvarer.

Det første spørgsmål - fra Simon til mig - du henviser til, må være dette:
Citat:
Fik du så beskrevet verdens sande tilstand for journalisterne på Illustreret Videnskab, eller de afbrød dig måske også midt i trosonanien?
Mener du virkelig, at jeg skal besvare dét?

Dit eget spørgsmål:
Citat:
... for hvad er et menneske uden tvivl? ...
har jeg ikke opfattet som noget, du ønskede besvaret.

Og når jeg i "5 dage og 15 timer" ikke skrev noget i den aktuelle tråd, var det fordi jeg fulgte den, men ikke havde noget væsentligt på hjerte, indtil du stillede Simon spørgsmålet:
Citat:
Hvorfor ser du det som din opgave?
som jeg formoder relaterer til Simons udtalelse:
Citat:
Øer er omgivet af vand, selv tankeøer, men på meget små er det særlig vigtigt at bevare et areal uudforsket, og forholdet må lægprædikanten nu med jævnere mellemrum mindes om.
Og siden du og Simon jo bl.a. diskuterede mig - og da jeg jo for længst havde indset, at du ikke ville få svar fra Simon - fik jeg den idé at afklare mine motiver for at skrive.
Det var så ikke nødvendigt, så det beklager jeg.

Du har da ret i, at jeg har et ønske om "at få Simon på banen", og at jeg pegede på, at her var der endnu en gang et eksempel på, at Simon konstant undviger fra at fortælle, hvad han selv står for.

Men så længe Simon alene "lever af" at håne og belyve mine indlæg, og ikke vil ud med, hvor han selv står, så har Simons indlæg egentlig ikke min interesse.

Jeg finder det f.eks. overflødigt at meddele, at jeg ikke har tilsluttet mig Jehovas Vidner, ej heller at jeg ikke er kreationist på anden måde, end at jeg på linje med kosmologerne undrer mig over, at "intet" kan blive til "noget" (vist nok efter kvantefysiske naturlove af ukendt oprindelse).

Jeg er ked af, at du føler dig "misbrugt" af mig.
Det har ikke været min hensigt - ligesom jeg er overbevist om, at det heller ikke er din hensigt, når du diskuterer "lægprædikanten" med Simon blinker

Jeg vil søge at undgå at provokere dig, men vil også tilføje, at hvis du frabeder dig indblanding udefra i en dialog, så er der jo muligheden for at kommunikere vha. "Private beskeder" under "Min side"

Håber, jeg fik svaret på det hele - og på at du er tilfreds.

Hvis ikke, da sig endelig til, så vi kan få misforståelserne ud af verden blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#20858 - 09/06/2016 13:39 Re: ”Den fuldkomne helhed” [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Man bestemmer bestemt selv hvilke spørgsmål/indlæg man vil reagere på, også selv om det er besvarelser på ens egne indlæg, lige som du jo heller ikke eksempelvis har kommenteret på sidste indlæg til dig i tråden "Retten til at dø."

Det jeg ville vise dig var, at du anklager en debattør for ikke at svare, samtidig med at du selv vælger hvem og hvad du besvarer af indlæg og spørgsmål.

Derfor virkede det også som misbrug af mig/mit navn

¨¨¨¨
Arne: Jeg er ked af, at du føler dig "misbrugt" af mig.
Det har ikke været min hensigt - ligesom jeg er overbevist om, at det heller ikke er din hensigt, når du diskuterer "lægprædikanten" med Simon


-Jeg mener ikke jeg diskuterede dig med Simon.

Jeg påpegede jo netop ”vand til hele linjen” … #20814 - 05/06/2016 01:27 … altså (også) til Simon.

Da modsvaret kom … #20818 - 05/06/2016 12:42 … måtte jeg jo vide, hvorfor han svarede, som han gjorde, ikke for at diskuterer dig, men for at høre om Simon … men indrømmet … jeg tænkte godt selv, om det var klogt, men kunne ikke lade være.

Jeg vil fremover passe på med, hvornår jeg kontakter andre på debatten, for sikke noget rod det har medført.

¨¨¨¨
Arne: "Jeg vil søge at undgå at provokere dig … "

Du er velkommen til at provokere mig, det er vel det, der sker på en debat … og som eksempelvis kan styrke ens tålmodighed mm. …

… men hvis du vil undlade at bruge mit navn "i kampens hede" for at få en anden debattør "på banen" og angribe denne på baggrund af det, vil jeg være glad.

Du må selv "ta’ tyren ved hornene" eller forblive tavs.

Men jeg indrømmer gerne, jeg havde "en kort lunte" i går, og jeg håber ikke det gentager sig, da det bestemt kunne ha’ været gjort mere elegant.

Så jeg undskylder min hidsighed, og håber ikke det har skadet dig.

Selv blev jeg "skadet" smiler
Det er ikke sundt at være så tosset, men jeg måtte jo grine lidt af migselv da flere ting gik galt på turen til kirkegården på grund af denne sindsstemning. Selv min mor blev inddraget. smiler

Ja selv nu påvirker det mig … og overasker mig, da jeg ikke i mange mange år har tilladt mig at te’ mig sådan, så jeg må igen tænke på "det gode menneske" og bibelens ord om at agte andre højere end en selv.

Jeg vil ønske dig en god dag. smiler

¨¨¨¨
Top Svar Citer
#20859 - 09/06/2016 15:19 Re: ”Den fuldkomne helhed” [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægprædikant..

”Og siden du og Simon jo bl.a. diskuterede mig.”

- Det er det sædvenlige med dig. Men nej, din person har aldrig været interessant i nogen tråd, ej heller har dine gentagelser af samme mystiske meningsindhold nogensinde vakt interesse hos andre end ganske få i forvejen troende – medmindre altså, at de ikke bare var dig selv ;)

Det er de fjollede ting du gentager, der tilbage i tiden fik mange til at drille dig lidt, hvor der nu blot er mig tilbage til at prikke lidt til ”agnostikeren” – og den opmærksomhed nyder du jo som var det oxygen…;)

mvh
Simon
P.s.: jeg mindes ingen, og du kan iberegne mig, der har forventet at du ku forklare dig, så pust bare roligt ;)


Redigeret af Simon (09/06/2016 15:20)
Top Svar Citer
#20861 - 10/06/2016 09:35 Re: ”Den fuldkomne helhed” [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.

Jeg har nok ikke helt så faste principper for debatkultur, som du synes at have, men jeg vil da fremtidig være opmærksom på "ikke at jokke dig over tæerne".

Trist og ærgerligt, at jeg fik ødelagt din tur til kirkegården.
Kan jo desværre ikke gøre det ugjort trist
Håber, du får repareret skaderne - så vidt det nu er muligt.

Jeg vil søge at huske ikke at omtale andre deltagere her på Trosfrihed, når jeg skriver til dig.

Din undskyldning til mig er modtaget og accepteret.
Det håber jeg også, at min til dig er.

Kan vi kan lade det være ved dét - så vi kan komme videre med det indholdsmæssige?

Jeg tænker især på de måder, som jeg'et og sindet forholder sig på - i forholdet til verden/universet smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#20862 - 10/06/2016 11:56 Re: ”Den fuldkomne helhed” [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1891

Arne: "Jeg har nok ikke helt så faste principper for debatkultur, som du synes at have, men jeg vil da fremtidig være opmærksom på "ikke at jokke dig over tæerne"."

-Min reaktion ville du også ha’ mødt irl, hvis du ville benytte dig af en startreplik:

"Simon (eller et andet navn) fik et spørgsmål fra Tikka. ..."

men nu skal I høre, hvad jeg mener om ham!


"Simon foretrækker tydeligvis - synligt for enhver - at "mæske sig i lurvede forsøg på at nedrakke andres indlæg"

Selv har han øjensynligt intet at byde på

Lidt fattigt måske?"


- Det du mener om Simon, bør du sige til ham selv og ikke udråbe i alles påhør, hvor din indgangs vinkel/startreplik til angrebet er, at Simon ikke har svaret mig.

Simon bestemmer selv hvem og hvornår han vil svare … lige som vi andre også har denne ret, og som du jo selv benytter dig af.

¨¨¨¨
"Trist og ærgerligt, at jeg fik ødelagt din tur til kirkegården."

- Du forstår "ingenting" smiler

Det er da min egen skyld, at turen var sådan.

Du ved, verden er, hvad vi gør den til.

¨¨¨¨
"Kan jo desværre ikke gøre det ugjort"
Håber, du får repareret skaderne - så vidt det nu er muligt.”


-"Skaderne" blev jo til øjenåbnere … jeg grinede jo af migselv.

¨¨¨¨

"Jeg vil søge at huske ikke at omtale andre deltagere her på Trosfrihed, når jeg skriver til dig."

- !!! Arne du forstår "ingenting" !!! …

Du kan omtale alle de debattører til mig i vores evt. dialog, som du ønsker.

Det kan jo være nødvendigt i nogle sammenhænge, men brug ikke mig som anledning til at svine en anden debattør til.

¨¨¨¨

"Din undskyldning til mig er modtaget og accepteret.
Det håber jeg også, at min til dig er."


-Ja ja alt forladt, vi lever nu … og tak fordi du modtager mig undskyldning for min hidsighed. smiler

¨¨¨¨

"Kan vi kan lade det være ved dét - så vi kan komme videre med det indholdsmæssige?"

- Jo, jeg gider heller ikke fnidder, men er ikke konfliktsky, så skulle der komme mere, er jeg klar, indtil der er "ryddet op."

Det er enormt trættende med fnidder, men bedst med "rent bord."

¨¨¨¨

"Jeg tænker især på de måder, som jeg'et og sindet forholder sig på - i forholdet til verden/universet"

- Jeg’et og sindet er for mig det samme ... og du har lige i vores dialog, været vidne til hvordan dette/disse … dig og mig og vi to … har forholdt sig til verdenen … og det klarede vi vel sådan ok, da der ikke er planlagt hævntogt eller lignende, ikke? …

Jeg er væk resten af dagen …

God dag og fred til dig. smiler

¨¨¨¨

Top Svar Citer
annonce
Side 19 af 45 < 1 2 ... 17 18 19 20 21 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk