| 
| 

| 1 
registreret Arne Thomsen
159 
gæster og
270 
søgemaskiner online. |  
| 
	Key:
	Admin,
	Global Mod,
	Mod
 | 
 |    | 
| 
| 
| #30581 - 05/09/2020 12:29  Re: Så er der linet op...
[Re: Arne Thomsen] |  
|  |  
| 
Hej Arne For mig giver det ikke mening med et enkelt liv...https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI Hvorfor har jeg fattet interesse for Lars Muhl...https://www.youtube.com/watch?v=fTqzZneWw18 Mon ikke han kunne bidrage med noget på et forum for spirituelle mennesker... Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve  Hvad magter du at opleve    🍷   https://www.youtube.com/watch?v=wb7D-W-QW-8 Hvem der bare kunne lave vand om til vin   Your friend forever Jan |  
| Top |  Svar  Citer |  |  |  
| 
| 
| #30584 - 05/09/2020 17:25  Re: Så er der linet op...
[Re: ] |  
| 
|     veteran
 | Registeret:  16/04/2008 Indlæg: 5621
 Sted:  Sydsjælland
 |  |  
| 
Hej Jan.Du spørger mig:

som svar på, hvad jeg skrev:Hvad magter du at opleve      🍷    
 Min replik:Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren  - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve     Jeg tænkte ikke på, hvad vi hver især mere eller mindre magter at opleve, men på sådan noget, som at vi kun kan se bestemte bølgelængder af lys - ikke infrarød eller ultraviolet. Noget lignende gælder lydbølger - og en masse andet!

Kort sagt: Der er en meget stor del af verdens væren - sandhedens mirakel - vi mennesker ikke har mulighed for at opleve, men dog opfatter/oplever en smule af, og som Rumi kalder "tegn på sandhedens mirakel" - det mirakuløse er jo, at verden er.

For mig ser det ud, som om vi mennesker er tilbøjelige til at glemme vores ydmyge position her i denne fantastiske verden, som vi kun kender så lidt til
  I stedet lever vi i et storhedsvanvids beruselse af vore teknologiske evner - endda uden reelt at bekymre os om de uoprettelige ulykker, vi derved begår
   Har iøvrigt nylig set, at overbefolkning kun spiller en meget lille rolle i ressourcesvineriet, fordi de fattige kun har så få ressourcer - hvorfor ansvaret primært ligger på os i de rige lande.

M.v.h. Arne
  Harmoni og kærlighed   |  
| Top |  Svar  Citer |  |  |  
| 
| 
| #30586 - 05/09/2020 20:34  Re: Så er der linet op...
[Re: Arne Thomsen] |  
|  |  
| 
Hej Arne Du spørger mig:

som svar på, hvad jeg skrev:Hvad magter du at opleve      🍷    
 Min replik:Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren  - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve     Jeg tænkte ikke på, hvad vi hver især mere eller mindre magter at opleve, men på sådan noget, som at vi kun kan se bestemte bølgelængder af lys - ikke infrarød eller ultraviolet. Noget lignende gælder lydbølger - og en masse andet!

Kort sagt: Der er en meget stor del af verdens væren - sandhedens mirakel - vi mennesker ikke har mulighed for at opleve, men dog opfatter/oplever en smule af, og som Rumi kalder "tegn på sandhedens mirakel" - det mirakuløse er jo, at verden er.

For mig ser det ud, som om vi mennesker er tilbøjelige til at glemme vores ydmyge position her i denne fantastiske verden, som vi kun kender så lidt til
  I stedet lever vi i et storhedsvanvids beruselse af vore teknologiske evner - endda uden reelt at bekymre os om de uoprettelige ulykker, vi derved begår
   Har iøvrigt nylig set, at overbefolkning kun spiller en meget lille rolle i ressourcesvineriet, fordi de fattige kun har så få ressourcer - hvorfor ansvaret primært ligger på os i de rige lande.

Det er godt at have dig med på holdet    Fortsat god weekend    Your friend forever Jan |  
| Top |  Svar  Citer |  |  |  annonce 

|   |