annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 24 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#21589 - 06/10/2016 12:52 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jørgen Primdahl.

Jeg ser, at du ikke svarer (måske du ikke må for dine overordnede i jeres organisation?) blinker , men du spurgte mig #21567 - 05/10/2016 15:56 om min stillingtagen til Jehovas Vidner, og den giver jeg da gerne - støttet - nu hvor du "putter dig" - til Gyldendals leksikon samt jeres egen hjemmeside, som jeg har skimmet:

Jeg har forstået, at I venter at opnå evigt paradis på denne jord for mennesker, der efter jeres vurdering er rettroende dvs. som tror på jeres særlige udlægning af Bibelen, og som lever derefter, mens I tror, at alle andre mennesker vil gå fortabt.

I har forkastet kristendommens "hellige treenighed" (Fader-Søn-Helligånd) idet Jesus Kristus - for jer - er Guds søn, men ikke selv Gud - ret meget lig Arianismen .

Desuden har I organiseret jer på en måde, der minder mig om frimurerne, og jeg forstår, at I tillige har pligt til at missionere.

Det er da fair nok at tro og at organisere jer, som I gør - så længe I overholder landets love, men på mig virker I både indbildske og elitære.

Min tro, hvis man kan bruge det ord blinker er meget, meget mere ydmyg.
For mig er tilværelsen et vidunderligt mysterium, og hvad der er bag dette mysterium gør jeg mig ikke klog på - ligesom jeg ikke har nogen som helst tillid til andre mennesker, der mener, de ved noget sikkert herom.

Jeg holder meget af de mange, mange forskellige religiøse idéer, der eksisterer blandt os mennesker, men når mennesker påstår, at netop deres idé er sandheden, så står jeg af - så er det for mig storhedsvanvid.

M.v.h. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (06/10/2016 12:58)
Top Svar Citer
#21594 - 07/10/2016 13:49 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Indsendt af: Arne Thomsen
Hej Jørgen Primdahl.

Jeg ser, at du ikke svarer (måske du ikke må for dine overordnede i jeres organisation?) blinker , men du spurgte mig #21567 - 05/10/2016 15:56 om min stillingtagen til Jehovas Vidner, og den giver jeg da gerne - støttet - nu hvor du "putter dig" - til Gyldendals leksikon samt jeres egen hjemmeside, som jeg har skimmet:

Jeg har forstået, at I venter at opnå evigt paradis på denne jord for mennesker, der efter jeres vurdering er rettroende dvs. som tror på jeres særlige udlægning af Bibelen, og som lever derefter, mens I tror, at alle andre mennesker vil gå fortabt.

I har forkastet kristendommens "hellige treenighed" (Fader-Søn-Helligånd) idet Jesus Kristus - for jer - er Guds søn, men ikke selv Gud - ret meget lig Arianismen .

Desuden har I organiseret jer på en måde, der minder mig om frimurerne, og jeg forstår, at I tillige har pligt til at missionere.

Det er da fair nok at tro og at organisere jer, som I gør - så længe I overholder landets love, men på mig virker I både indbildske og elitære.

Min tro, hvis man kan bruge det ord blinker er meget, meget mere ydmyg.
For mig er tilværelsen et vidunderligt mysterium, og hvad der er bag dette mysterium gør jeg mig ikke klog på - ligesom jeg ikke har nogen som helst tillid til andre mennesker, der mener, de ved noget sikkert herom.

Jeg holder meget af de mange, mange forskellige religiøse idéer, der eksisterer blandt os mennesker, men når mennesker påstår, at netop deres idé er sandheden, så står jeg af - så er det for mig storhedsvanvid.Hej Arne, ja jeg ved ikke lige hvad det er jeg ikke har svaret på, det kan du jo så lige uddybe, og der er ikke noget jeg ikke må svare på, men du skal vel have noget at hænge os ud på, og putter det gør vi da bestemt ikke, vi går åbenlyst hver uge på gader og stræder og fortælder folk om det vi tror på, så putter os er da noget inbilsk vrøvl som du hitter på for at sætte os i et dårligt lys.
Og jeg har sagt at det ikke derjer sig om hvad vi tror, det er Gud der bestemmer hvem der kommer til at leve i det paredis og under den regering som Guds rige som Jesus lærte os om at bede om kommer til at fjrne al ondskab og indføre fred og lykke på Jorden som han havde tænkt sig det lige fra begyndelsen ( DU KAN JO TRO HVAD DU VIL )
Ja vi har forkastet treenighedslæren fordi at den er total ubibelsk, Der står i Apostelgerninger 7:55 Men fuld af hellig ånd stirrede han ind i himmelen og så Guds herlighed og Jesus stående ved Guds højre hånd, 56 og han sagde: „Se! Jeg ser himlene åbnede og Menneskesønnen stående ved Guds højre hånd, lyder det som en treenig Gud ? Og Biblen er fyldt med beviser på at en treenig Gud ikke findes, det er kun kirkens Dogmer og Græsk filosofi ger giver drobund for sådan noget Vås.
Jeg veg ikke hvad der får dig til at samligne os med frimure, men det kan du jo passende uddybe, og at missionerer er hvad Jesus sagde at vi skulle, så det er i højeste græd Bibelsk.
Og hvis du mener at det er indbilsk at overhokde vores lands love, ja så tror jeg ikke du kan blive enig med ret mange, og slæt ikke de stedelige myndigheder.
Hvad angår din tro så er den vist ikkeeksisterende, så det skal vi vel ikke komme så meget ind på.
Biblen er ikke noget mysterium, og at du skulle holde meget af de forskellige religioner er da vist så meget sagt, du holder vist kun af de dele af de forskellige religioner der påsser bedst i dit kram, men en religion skal jo være den rigtige, og da de andre religioner ikke lever fter Biblen så er det jo ikke dem der er det


M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21595 - 07/10/2016 15:57 Re: Kristus [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jørgen Primdahl.

Du skriver:
Citat:
Hej Arne, ja jeg ved ikke lige hvad det er jeg ikke har svaret på, det kan du jo så lige uddybe -
Mit svar:
Jeg spurgte dig #21572 - 05/10/2016 18:04 - for at få klare linjer - dels om treenighedslæren, hvad du netop har besvaret, og dels om dette leksikon-citat er rigtigt (set med dine øjne):
Citat:
Den politiske virkelighed opfattes som Satans værk; man nægter at gøre militærtjeneste; ved det symbolske Harmagedon sørger Jehova for frelse for sine godkendte, hvortil vidnerne regner sig selv, mens resten af menneskeheden dør.
Det har du ikke svaret på!
Så her og nu er det jo åbenlyst, at "du putter dig" blinker

Noget kunne dog tyde på, at du alligevel har set mit spørgsmål (selv om du benægter det), siden du nu skriver:
Citat:
Og jeg har sagt at det ikke derjer sig om hvad vi tror, det er Gud der bestemmer hvem der kommer til at leve i det paredis og under den regering som Guds rige som Jesus lærte os om at bede om kommer til at fjrne al ondskab og indføre fred og lykke på Jorden som han havde tænkt sig det lige fra begyndelsen -
Mit svar:
Det ser jeg om en undvige-manøvre.
For I tror jo på jeres idé om Harmagedon, og på at nogle bliver frelst ved den begivenhed.
Vil du benægte, at I, Jehovas Vidner , tror på, at I (alle eller nogle af jer) bliver frelst?
Og tror I på, at der er andre end jer, der bliver frelst?

Angående mit indtryk af noget frimurer-agtigt så skyldes det jeres måde at organisere jer på, hvor jeg fornemmer hemmelighedskræmmeri og hører om forfølgelse af frafaldne.

Du skriver også:
Citat:
Og hvis du mener at det er indbilsk at overhokde vores lands love, ja så tror jeg ikke du kan blive enig med ret mange, og slæt ikke de stedelige myndigheder.
Mit svar:
Jeg har en fornemmelse af, at du bevidst fordrejer mine ord.
Jeg skrev jo:
Citat:
Det er da fair nok at tro og at organisere jer, som I gør - så længe I overholder landets love, men på mig virker I både indbildske og elitære.
Dermed mener jeg, at det set med mine øjne er indbildsk at tro, at I ved noget, som I kalder Harmagedon, samt elitært at I tror, at det alene er jer, der "er på rette spor".

P.S.: Dine påstande om min holdning til tilværelsen, synes jeg ikke hører hjemme i denne tråd, men du kan jo føre dem frem i tråden: Universet - og os mennesker blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#21596 - 07/10/2016 16:03 Re: Kristus [Re: Arne Thomsen]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Kan du ikke linke hvad for et leksikon jeg skal svare på ?
Jeg har skrevet at hele verden ligger i den ondes magt, også verdens politiske systemer


Redigeret af Jørgen Primdahl (07/10/2016 16:12)
Top Svar Citer
#21597 - 07/10/2016 16:20 Re: Kristus [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

man nægter at gøre militærtjeneste; ved det symbolske Harmagedon sørger Jehova for frelse for sine godkendte, hvortil vidnerne regner sig selv, mens resten af menneskeheden dør.Skriver du: Det har jeg også svaret dig på hvorfor vi ikke gære militærtjeneste. Harmagedon er ikke symbolsk, det er krigen som vi alle sammen kan se og mærke, det er krigen på Guds store dag, og det vil alle på jordens flade få at se. Om hvem der overlever på den dag har jeg også svaret dig på, så hvis du ikke læser det jeg skriver så kan jeg da godt forstå at der mangler noget i din ende, der er ikke noget med at jeg PUTTER noget.
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 24 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk