annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 49 af 190 < 1 2 ... 47 48 49 50 51 ... 189 190 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28950 - 01/01/2020 22:33 Re: Så er der linet op... [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Litterære tømmermænd…

Til AA.’s årlige julekomsammen indfandt sig dette år Hønsemand og Lægprædikanten, der med spidse ører sad til højre for foreningens fane og lyttede andægtigt til kammeraten Thomas, der på noget lignende en prædikestol i over en time nu havde udbredt sig om flaskens forbandelse.
Som talen skred frem og øllet skummede i tilhørernes øjne, begyndte lægprædikanten dog at se duggen drive ned ad snapseglassets kant, de små kølige perler blev til en livlig klukken, og hans nedadgående mundvige krusedes langsomt i et satanisk smil. Vennen, der før var langt væk i Paulus’ talestrøm, tog nu sin vens hånd og sagde dæmpet:

- „Rolig nu, kære broder, jeg ved hvordan du har det, men blæs på ’ånden i flasken’ – vi er nu de spirituelle!”

mvh
Simon



Redigeret af Simon (01/01/2020 22:34)
Top Svar Citer
#28981 - 03/01/2020 17:17 Re: Så er der linet op... [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Simon, du ved godt at jeg pludselig for ca to måneder siden fandt ud af hvem du er, og det var en meget underlig oplevelse, pludselig faldt alle brikker i puslespillet på plads og du kunne kun være ham, den og den. Meget mærkelig i de over femten år hvor du har været ret hård ved mig ikke at have været klar over hvem du var. Jeg har sagt til min nærmeste venner at jeg troede du var en idiot som mig selv.

Hans det mener du så dog ikke at jeg er, formår at leve op til, at være en lige så stor idiot som dig?

Nej ihvertfald der overgår jeg dig.



Her er en messenger chat besked sendt den 25 december:

Hej Ulla

To flasker rigtig go rødvin er bedre end 200000 kroner psykoanalyse og ja billigere, selv om de ikke var af de billigste.

Altså to flasker rødvin igår aftes og jeg/vi havde den sjoveste aften igår som da vi var gymnasie kammerater og som da vi i tyverne boede sammen i Århus.

Og hvad snakkede vi om mest, jo 1): kvinder og 2): Costa Blanca, lejlighed eller hus dernede i det område. Jeg tror det ender med at vi får det på et tidspunkt sammen. Først vil vi ha en rejse derned for at undersøge området. Og for at få kontakt til danske ejendomsmægler i området.

-0-0-0-0-0-0-0-

Ingen tømmermænd dagen efter. Det skal siges at der godt kan gå mange måneder, ja år, før det sker igen. Et utal af fortrængninger blev ophævet og vi turde vise hinanden ansigt og kulør, spillede med åbne kort, turde være kammerater igen som i gode gamle dage. Uden tvivl hjalp spiritus os på vej og min kammerat mente pludselig at LSD måtte være endnu bedre, mere effektiv i at ophæve fortrængninger, lukke op for det der er blevet fortrængt og skubbet til side.

-0-0-0-0-0-0-

Thomas er et fantastisk menneske i mine øjne. Vi har lige haft en snak ham og Anne og undertegnede om hvor hårde vi var ved hinanden i sin tid her på trosfrihed og ja helt tilbage til religionsdebatten på KD.

Thomas er, familie menneske:

Thomas skrev på Facebook:

I går kom dagen endelig, hvor min Peter på 5 år slog sin far i skak. Jeg spillede uden dronning, men gjorde mig til gengæld så god jeg kunne.

Må næste år blive lige så lykkebringende!

Godt nytår 😄

Thomas studerer derudover Paulus på teologisk akademisk meget højt niveau, gad vide hvad det ender med en dag, fandens klog er Thomas. Og jeg er lidt, måske meget, misundelig på at jeg ikke føler jeg har hovedet til at magte så systematisk at studere Paulus på et meget højt faglig akademisk niveau som Thomas formår det.

Hvad der er sket med Thomas gennem årene og ja med Anne (ALH) har været en stor glæde for mig at følge med i. Anne's to vidunderlige drenge, sønner, der er kommet til verden og Anne's karriere som præst, fængselspræst og ja pilgrimspræst, det er også spændende at følge med i.

Jeg kunne håbe for Gerth at det i årene fremover vil rykke lige så meget for ham som det har rykket for henholdsvis Thomas og Anne.

Og ja sørme kunne jeg også håbe for Jan Kærlighedens ABC Sadhguru at han ville rykke sig lige så meget som de to solstråle historie nævnt ovenfor.

Arne er fortabt 😉😂 han ryger lige lukt ned i helvede 🔥💥👿 Og kommer i HansKrist forhør, hvorefter vi sender ham ud i det astrofysiske fremmede mest kolde menneske fjendske Gudløse verdens væren. Ingen kære mor, ingen kære Gud Far til en så hårdkogt kristendoms fornægter. Thomas der altid har været meget glad for Arne vil selvfølgelig forsøge at forsvare Arne, men her vil jeg være hård og der bliver ikke tale om nogen nåde i så hårdkogt et tilfælde.

Simon bliver buret inde og RoseMarie bliver en fri fugl, så de to bytter plads så nu er det RoseMarie der i mellemrummet, rummet mellem tremmerne rækker Simon de poesi bøger der skal drøftes. Så ka han lære det.

Hvad så med Tikka? Ja at forlade Jehovas Vidner, at være en frafalden Jehovas Vidner det bliver ikke sjovt, hun kommer over til ældste rådet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29028 - 05/01/2020 22:45 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg falder og falder...kan simpelthen ikke blive stående på mine guddommelige ben ler Men jeg håber nu det bedste for alle yeah Måske det er meget godt at jeg er som jeg er...ikke helt god...ikke helt ond...noget midt imellem...en udfordring for alle stortchock

Nu er jeg begyndt at tænke over cellens tilsynekomst på jorden...hvordan skete det lige?

Nogle atomer der syntes at det kunne være sjovt at samle sig på den måde? Tænk at 1000 atomer kan huske og 900 atomer ikke kan huske...det er selvfølgelig lidt forenklet sagt...men det er nu mærkeligt at vi har den evne? Bare fordi atomerne i os er "arrangeret" på en anderledes måde ind i en statue...ja...hvem der bare var en statue...så ville det hele være meget nemmere...bare stå der og kigge på menneskene med det samme blik...nå...nu har jeg drukket igen og hvad skal man så foretage sig?

Jeg kunne henvise til denne debat:

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?t=36677

Mon kristne ville sætte børn i verden hvis Gud ikke eksisterede? Jeg tror alle ville handle anderledes?

Præsterne må se at invitere Sadhguru til Danmark så du kan få en samtale med ham blinker

https://www.youtube.com/watch?v=12b5NKr7m9k

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29286 - 13/02/2020 17:56 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg vil gerne sætte lidt musik til din kommende bog halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=-SFFRaIUisY

Måske vi kan overtale Gerth til at drikke sig stangstiv ler

https://www.youtube.com/watch?v=FeaMJRahv5c

Har jeg fortalt at der engang var en fugl som forsøgte at flyve med mig heart

https://www.youtube.com/watch?v=sjSG6z_13-Q

Mon der er mere mellem himmel og jord blinker

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29353 - 02/03/2020 20:45 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist
Du får en chance mere for at tale med mig i en brandert stortchock Noget som du vil vide ler Der er 3 øller tilbage halvfuld

https://www.youtube.com/watch?v=yXvyJDqqQec

Nogen visdomsord herfra heart

https://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 49 af 190 < 1 2 ... 47 48 49 50 51 ... 189 190 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk