annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5375808
Et andet syn 1262413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1084226
Jesu ord 888271
Spirituel omsorg 818517
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
0 registrerede 67 gæster og 11 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 55 af 55 < 1 2 ... 53 54 55
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30580 - 04/09/2020 21:39 Re: Så er der linet op... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne og RoseMarie tommelop
Jeg har et glas rødvin og fire cigaretter tilbage, så nu må I feste videre sammen yeah 🍷 heart

https://www.youtube.com/watch?v=WZ8vp7D1hrI

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30581 - 05/09/2020 12:29 Re: Så er der linet op... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Hej Arne

For mig giver det ikke mening med et enkelt liv...

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI

Hvorfor har jeg fattet interesse for Lars Muhl...

https://www.youtube.com/watch?v=fTqzZneWw18

Mon ikke han kunne bidrage med noget på et forum for spirituelle mennesker...

Citat:
Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve blinker

Hvad magter du at opleve ler 🍷 heart

https://www.youtube.com/watch?v=wb7D-W-QW-8

Hvem der bare kunne lave vand om til vin halvfuld

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30584 - 05/09/2020 17:25 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du spørger mig:
Citat:
som svar på, hvad jeg skrev:
Citat:
Jeg er enig med Rumi i, at denne flygtige verden - der jo hele tiden forandrer sig - og som vi kun opfatter så langt og så meget, som vi har evner til - at det, vi her opfatter, er et tegn - men altså kun et tegn - på den fulde sandhed - miraklet: Verdens væren - som vi jo ikke fuldt ud magter at opleve blinker
Min replik:
Jeg tænkte ikke på, hvad vi hver især mere eller mindre magter at opleve, men på sådan noget, som at vi kun kan se bestemte bølgelængder af lys - ikke infrarød eller ultraviolet. Noget lignende gælder lydbølger - og en masse andet!

Kort sagt: Der er en meget stor del af verdens væren - sandhedens mirakel - vi mennesker ikke har mulighed for at opleve, men dog opfatter/oplever en smule af, og som Rumi kalder "tegn på sandhedens mirakel" - det mirakuløse er jo, at verden er.

For mig ser det ud, som om vi mennesker er tilbøjelige til at glemme vores ydmyge position her i denne fantastiske verden, som vi kun kender så lidt til blinker
I stedet lever vi i et storhedsvanvids beruselse af vore teknologiske evner - endda uden reelt at bekymre os om de uoprettelige ulykker, vi derved begår trist
Har iøvrigt nylig set, at overbefolkning kun spiller en meget lille rolle i ressourcesvineriet, fordi de fattige kun har så få ressourcer - hvorfor ansvaret primært ligger på os i de rige lande.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30586 - 05/09/2020 20:34 Re: Så er der linet op... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Hej Arne

Citat:

Du spørger mig:
Citat:
som svar på, hvad jeg skrev:
Citat:
Min replik:
Jeg tænkte ikke på, hvad vi hver især mere eller mindre magter at opleve, men på sådan noget, som at vi kun kan se bestemte bølgelængder af lys - ikke infrarød eller ultraviolet. Noget lignende gælder lydbølger - og en masse andet!

Kort sagt: Der er en meget stor del af verdens væren - sandhedens mirakel - vi mennesker ikke har mulighed for at opleve, men dog opfatter/oplever en smule af, og som Rumi kalder "tegn på sandhedens mirakel" - det mirakuløse er jo, at verden er.

For mig ser det ud, som om vi mennesker er tilbøjelige til at glemme vores ydmyge position her i denne fantastiske verden, som vi kun kender så lidt til blinker
I stedet lever vi i et storhedsvanvids beruselse af vore teknologiske evner - endda uden reelt at bekymre os om de uoprettelige ulykker, vi derved begår trist
Har iøvrigt nylig set, at overbefolkning kun spiller en meget lille rolle i ressourcesvineriet, fordi de fattige kun har så få ressourcer - hvorfor ansvaret primært ligger på os i de rige lande.

Det er godt at have dig med på holdet blinker

Fortsat god weekend heart

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30590 - 06/09/2020 02:05 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Hvem der bare kunne lave vand om til vin."

For mange år siden snakkede jeg med en ven, som drak noget kaffe. Pludseligt mærkede jeg Helligåndens kraft og derefter sagde han meget undrende: "Øh, hvorfor smager min kaffe af rødvin og nu ser den faktisk også sådan ud i farven?" Jeg sammenlignede det lidt med et af Jesu mirakler til en anden også dengang tidligere ven, hvor han senere omtaler dette som, at det nok bare kun skete i mandens sind om noget spirituelt.

Jeg har mærkeligt også en anden gang oplevet noget lignende, hvor jeg sagde et eller andet til bartenderen på en cafe. Han reagerede på mine ord, hvor han misforstående troede, at jeg snakkede om en kæmpestor fugl oppe ved vinduet, der var lige over mit hoved. Da jeg sagde, at det passer ikke, så kommenterede han seriøst: "Nå, men jeg synes ellers, at jeg så den der."
Side 55 af 55 < 1 2 ... 53 54 55

Seneste indlæg
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af Hanskrist
26/09/2020 00:31
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
23/09/2020 22:15
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af somo
22/09/2020 07:58
Omskæring af drengebørn i Danmark.
af Gerth
18/09/2020 03:58
Samtaler omkring bålet...
af ABC
12/09/2020 09:59
Nyheder fra DR
Ekspert om sharia-skilsmisse: Selv imame..
25/09/2020 20:54
Jens fik corona, men smittestop-app gav ..
25/09/2020 20:45
Indenrigsminister bekræfter terror: Det..
25/09/2020 20:45
322 kvinder protesterer mod sexisme i da..
25/09/2020 20:42
Danmark kan få flere kraftige tordensto..
25/09/2020 20:41
Nyheder fra Religion.dk
Efter rosh ha-shanah beder jøder medmen..
22/09/2020 06:00
“Det var som om, jeg var død”: Budd..
21/09/2020 06:29
Trods coronarestriktioner: Det jødiske ..
17/09/2020 06:12
Velkommen til år 5781: En forklaring af..
16/09/2020 05:50
Er vi alle niqabier?
15/09/2020 06:20