annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19545 - 06/08/2015 11:45 Re: Satan er menneskehedens sande Gud [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anders.

Jeg synes ikke rigtig, du forholder dig seriøst til de farer, der øjensynligt lurer på den, der giver sig i kast med kundalini-yoga.

Du svarer jo ikke rigtig på denne hjemmesides advarsler om risiko for svækkelse, sindssyge, nedbrudt immunitet, spirituel smerte og selvmord, men giver de kristne kirker skylden for denne fare.

Det ligner jo meget kristendommen advarsler mod Satan, blot med modsat fortegn, vil jeg tillade mig at mene blinker

At kristendommens magtmennesker har uhyrligt meget på deres samvittighed (hvis de ellers har sådan en) kan der jo ikke være tvivl om, men det forekommer mig, at den satanisme, du bekender dig til, er godt på vej til noget lignende blinker

Ganske vist har hjemmesiden, du henviser til advarsler, men de er godt gemt, synes jeg.

Jeg værdsætter meget den kærlighed, som er en væsentlig del af kristendommen, men som af denne religion undertrykkes på mange områder.

Det kan satanismen - som du præsenterer den - nok råde bod på.
Men jeg "køber" ikke de farer for menneskers elendighed, som satanisk løsagtig omgang med spirituelle kræfter kan medføre.

Jeg tror ganske vist heller ikke på hverken kristendommens Gud eller satanismens Satan, men på det totalt ukendte bag verdens væren blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#19546 - 06/08/2015 14:12 Re: Satan er menneskehedens sande Gud [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Arne, du forholder dig ikke til det, jeg skrev. Jeg svarede på det du skrev. Der er en hensigtsmæssig og uhensigtsmæssig måde at gøre ting på. Tvangsfjerner man viden om den hensigtsmæssige måde, efterlader dette folk med en den uhensigtsmæssige måde, hvilket fører til de problemer, som du nævner ovenfor. Dette er kristendommen skyld i. Det er ikke til diskussion. Det er et uomtvisteligt faktum.

Hvorfor du bevidst vælger at svælge i "det totalt ukendte", er mig en gåde. Men det ville dog i denne forbindelse klæde dig ikke at komme med fejlagtige antagelser, der bygger på denne uvidenhed.


Top Svar Citer
#19547 - 06/08/2015 14:15 Re: Satan er menneskehedens sande Gud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Vedrørende "kristen kærlighed":

Den jødiske/kristne bibel er propfyldt med blodofring- MENNESKELIG blodofring. De fleste kristne stoler på, hvad deres præst/prædikant siger og/eller er for dovne eller mentalt udfordrede til at researche selv. Hvor mange mennesker TÆNKER VIRKELIG?? Ud over de åbenlyse mennekselige blodofringer til Jehova, fandt blodbad efter blodbad sted under ledelse af og med diekte ordrer fra dette blodtørstige væsen i form af en lang række krige og andre former for umenneskelighed.


Hellige ikke-jødiske tekster og skrifter er blevet erstattet med dette jødisk-opfundne og skrevne svineri. Der er intet spirituelt over det, blot mord efter mord, ikke anderledes end det jødisk kontrollerede Hollywood og dets endeløse fokus på vold, blodsudgydelse og mord.


Anden Mosebog 22:29 “Din Lades Overflod og din Vinperses Saft må du ikke holde tilbage. Den førstefødte af dine Sønner skal du give mig. ”


Ezekiel 20:25-26 “Derfor gav jeg dem Anordninger, som ikke er gode, og Lovbud ved hvilke de ikke vandt Liv; “
20:26 “jeg gjorde dem urene ved deres Gaver, idet de lod alt hvad der åbner Moders Liv, gå igennem Ilden; thi jeg vilde have dem til at stivne af Rædsel, at de måtte kende, at jeg er HERREN. ”


Anden Samuelsbog 21 er et andet eksempel på blodofring for at formilde Jehova.


21:6 lad syv Mænd af hans Efterkommere blive udleveret os, for at vi kan hænge dem op for HERREN i Gibeon på HERRENs Bjerg!" Kongen sagde: "Jeg vil udlevere dem!"
21:9 og udleverede dem til Gibeoniterne, som hængte dem op på Bjerget for HERRENs Åsyn. Således omkom alle syv på een Gang, og de blev dræbt først på Høsten, i Byghøstens Begyndelse.


21:10 Men Rizpa, Ajjas Datter, tog sit Sørgeklæde, bredte det ud på Klippen og sad der fra Høstens Begyndelse, indtil der atter strømmede Vand fra Himmelen ned over dem; og hun tillod ikke Himmelens Fugle at kaste sig over dem om Dagen eller Markens Dyr om Natten.


Når syv mænd koldblodigt bliver myrdet for at formilde Jehova i håb om, at han vil ende en hungersnød, kan man kun kalde dette et menneskeligt blodoffer.

uddrag fra
http://afslørkristendommen.dk



Top Svar Citer
#19550 - 07/08/2015 12:55 Re: Satan er menneskehedens sande Gud [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anders (er det vel?) og hej den danske version af Joy of Satan.

Du skriver:
Citat:
Arne, du forholder dig ikke til det, jeg skrev. Jeg svarede på det du skrev.
Mit svar:
Din påstand her er jeg uenig i.
Jeg har studeret hjemmesiden: Fryden ved Satan og har for det første set, at nok betydeligt mere end halvdelen af indholdet er kritik af/angreb på kristendommen (og de to andre monoteistiske religioner: jødedom og islam), samt at jeres form for satanisme synes at have rødder meget langt tilbage i tiden og tilbage til dér, hvor man brugte/bruger sproget sanskrit.
Jeg har indrømmet dig, at kristendommen (og de to andre én-guds-religioner) har "meget på samvittigheden".
Og jeg har peget på faren for at skade sig selv ved at bruge den særlige form chakra-meditation, som I benytter.
Det sidste har du ikke forholdt dig til!
Det finder jeg uansvarligt!


Jeg kender lidt til chakra-meditation via Jes Bertelsens bog: Energi og bevidsthed (Forlaget Borgen ISBN 87-418-7320-3), og jeg har haft gode oplevelser med den form, hvor der hele tiden udåndes gennem hjerte-chakraet og først indåndes gennem de to nærmeste (hals og solar plexus) dernæst ind gennem pineal og hara - og til sidst ind gennem rod og krone.

Bertelsen hævder, at man derved får bedre balance mellem chakraerne - og min erfaring er i hvert fald, at dette på ingen måde fører til hverken svækkelse, nedbrudt immunsystem, sindssyge eller selvmord (som det jo berettes at kundalini-meditation kan føre til) men snarere til en oplevelse af større harmoni.

I stedet for at blive ved med igen og igen at angribe andre former for tro, ville det måske være mere væsentligt om I satanister gjorde lidt mere ud af at fremhæve satanismens kvaliteter - samt hvordan man omgås den uden at komme til skade.

Du skriver også:
Citat:
Hvorfor du bevidst vælger at svælge i "det totalt ukendte", er mig en gåde. Men det ville dog i denne forbindelse klæde dig ikke at komme med fejlagtige antagelser, der bygger på denne uvidenhed.
Her er mit svar:
For mig er de mange religioner ikke troværdige som sandhed, og uden dem - og uden svar fra naturvidenskaben - er der ganske enkelt ikke andet tilbage end total uvidenhed om, hvad der ligger/måtte ligge bag den observerbare verdens væren.

Hvad der ligger bag din påstand om mine "fejlagtige antagelser" kunne du måske klarlægge? blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#19600 - 28/08/2015 21:17 Re: Satan er menneskehedens sande Gud [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
hej Arne.
Og for mig er gud djævlen og satan een og samme person, lige blodtørstige og uvirkelige- skrøner-skrøner og nej jeg er skutte død endnu lever i bedste velgående, min læge siger jeg er et lille mirakel, mine dårlige nyrer bliver tilsyneladende bedre og bedre, hvilket skulle være ret så unormalt, før gik jeg til kontrol hver 3. måned nu vil hun kun se mig hver 8.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 3 < 1 2 3 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk