annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 57 af 69 < 1 2 ... 55 56 57 58 59 ... 68 69 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1938 - 26/07/2008 00:35 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Kære Jerry

Du er og bliver altså altså en kluddermikkel i vores debatter, hvor du forsøger tilkalde mig som en eller anden kluddermutter (om det er kludder eller kluder overlader jeg til dig).

Det jeg skrev til dig var en hentydning om, at jeg ikke er enig med Thomas i, at du først skal tage imod Jesu ord. Hvorfor skulle jeg opstille et helt indlæg med en Narniafortælling for udelukkende at få dig til at tage imod Thomas?

Som jeg lige har skrevet til Ole Bjørn, ser jeg mig helst fri for at debattere Thomas. Det er i længden trættende, og det fører intet frugtbart med sig - det gør derimod dialogen, hvorfor jeg hellere fortsætter i det spor.

Derfor var min pointe blot, at det for mig at se er væsentlig at tage imod Jesus for at kunne tage imod Jesu ord (som sagt knudepunktet i min tidl. debat med Thomas), hvilket jeg troede blev klart ved netop at illustrere min pointe gennem fortællingen om Lucys tro i filmen Narnia 2: Prins Caspian.

Citat:
Jesus var da mere konsekvent, sådan noget med at komme med sværd og fordømme enhver kærlighed mellem familiemedlemmer.


Jesus opfordrer til efterfølgelse og discipelskab. På den måde er kristendommen ikke en sovepude, troen på Kristus er derimod radikal. Men hvad der var virkelighed den gang er ikke nødvendigvis det samme i dag, og her tænker jeg både på religiøse forestillinger og traditioner samt de historisk-politiske forhold - og dog er troen på sin vis lige radikal.

Citat:
Er det religionsfossilet Thomas' downloadinger eller troen på Jesus' evindelige sandheder du her tænker på.


Nej, det er dit kludder, men dette har jeg besvaret længere oppe.

Citat:
Friske æg og dejlige tomater.


Lyder da fint til lidt afveksling.

Mvh
Anne



_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#1939 - 26/07/2008 00:47 Re: Jesu ord [Re: ]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Citat:
"Er det ikke Jesus, der skal stå i spidsen for endnu en gang udryddelse af menneskeheden"

Mennesker skal nok bekrige hinanden, skal du se. Og fordi lovløsheden tager overhånd, bliver kærligheden kold hos de fleste!


Bla! Bla! Synes det mig! Faktisk efter bedste evne ikke forstået.

Thomas, du Jesustro. Svar mig ærligt - kan du det? - Vil Jesus i sin uendelige kærlighed være lederen i en hær, som skal udrydde, myrde, ca. seks milliarder mennesker.

Indrøm, du ekspert i Bibelcitater, at Bibelen forudsiger, at Harmageddonen skal udrydde menneskeheden endnu en gang.

Snart, snart, snart - sådan som JV'ernes mantra lyder. (De er vel trætte af at stå med deres plamfletter dag efter dag ved indgangen til Bilka i Ishøj alt mens de forbipasserende blot kaster medlidende eller ligegyldige blikke til dem.)

(Come on, Jesus, we are awaiting - in pain. Since 1914) "Er det ikke Jesus, der skal stå i spidsen for endnu en gang udryddelse af menneskeheden"

Mennesker skal nok bekrige hinanden, skal du se. Og fordi lovløsheden tager overhånd, bliver kærligheden kold hos de fleste!

Jerry

Top Svar Citer
#1940 - 26/07/2008 00:50 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Citat:
(Come on, Jesus, we are awaiting - in pain. Since 1914) "Er det ikke Jesus, der skal stå i spidsen for endnu en gang udryddelse af menneskeheden"


Sikke noget sludder, Jerry :-)
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#1941 - 26/07/2008 00:54 Re: Jesu ord [Re: Jerry]
Thomas
Uregistreret

"Thomas, du Jesustro."

TAK!

"Vil Jesus i sin uendelige kærlighed være lederen i en hær, som skal udrydde, myrde, ca. seks milliarder mennesker."

Jeg svarede dig med ordene:
-------------

Du besvarer Annes indlæg, men der står, at du svarer mig.

"Og så må jeg spørge; Thomas' ord eller Jesus' ord?"

Tag imod JESU ord - det er jo det, jeg opfordrer enhver til! Hvis du derfor tager imod DISSE mine ord (at du skal tage imod Jesu ord), ja, så tager du jo selvsagt også imod Jesus. Den, der tager imod mig, tager imod Jesus.

Tag ikke bare imod hans navn med trosbekendelser og salmesang og en tro på, at han kunne gå på vandet. Nej, tag imod hans bud og lad dem gro i hjertet.

"Ord, der det ene øjeblik præker den uendelige kærlighed, og det andet øjeblik det uendelige had."

ALLE Jesu ord rummer kærlighedens og sandhedens ånd.

"selvbestaltede svovlprædikant Thomas"

Mærkeligt, at jeg altid skal kaldes sådan nogle grimme ting, når jeg siger sådan noget som ovenstående... Suk, men jeg er jo blevet forberedt. Folk HADER at få talt deres begær imod. Så når Jesu ord og bud kommer inden for hørevidde, så trækkes sablen!

"Jesus var da mere konsekvent, sådan noget med at komme med sværd og fordømme enhver kærlighed mellem familiemedlemmer."

I urevangeliet er det uddybet. Han er kommet for at bringe fred, men et sværd følger hans mund. Og du ser det selv: Når jeg taler hans ord og lader dem tale menneskers begær imod, så lyder der et øresønderrivende bombardement af hadfulde personangreb på mig.

Derfor: Sværdet følger med kærlighedens bud, om end det ikke er budet, at du skal trække sværdet! Det er uundgåeligt. De uretfærdige HADER de, som er retfærdige, og som afslører deres mørke.

Og det andet: Selvfølgelig er familien i ånden større end den i kødet.

"Er det ikke Jesus, der skal stå i spidsen for endnu en gang udryddelse af menneskeheden"

Mennesker skal nok bekrige hinanden, skal du se. Og fordi lovløsheden tager overhånd, bliver kærligheden kold hos de fleste!

"Er det religionsfossilet Thomas'"

Så skal jeg have på hatten igen. Jamen, jamen, hvad bilder jeg mig dog også ind at sige: Følg Jesus - hold fast i hans ord om kærlighed. Hvad bilder jeg mig dog også ind?!

Ak, ak, jeg er endda blevet kaldt et krybdyr for at gøre det. Haha, jeg må ryste på hovedet... det er lige før, at jeg skal passe på, at det ikke falder af

"'Rådne æg og tomater ad libitum'-Thomas. Er det ham, du, Anne, tager i forsvar."

Jesus - "Den, der tager imod jer, tager imod mig, og den, der tager imod mig, tager imod ham, som har udsendt mig. Den, der tager imod en profet, fordi det er en profet, skal få løn som en profet, og den, der tager imod en retfærdig, fordi det er en retfærdig, skal få løn som en retfærdig. Og den, der giver en af disse små blot et bæger koldt vand at drikke, fordi det er en discipel, sandelig siger jeg jer: Han skal ikke gå glip af sin løn." (Matthæus 10, 40-42)

-----------

"Indrøm, du ekspert i Bibelcitater"

Næ du, Jesu ord udgør forsvindende lidt af biblen!

"Mennesker skal nok bekrige hinanden, skal du se. Og fordi lovløsheden tager overhånd, bliver kærligheden kold hos de fleste!"

Du sagde dette, men du mente det måske som et citat af mig, eftersom jeg skrev det.
Top Svar Citer
#1942 - 26/07/2008 01:05 Re: Jesu ord [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Svovlprædikanten Thomas, Belsebubs håndplukkede udsending, mener nu at han har fyret så mange bibelcitater af (over 130 copypastede indlæg på 10 dage) at vejen nu er beredt for hans egentlige opgave, at erstatte Jesu ord med ord fra et falskneri som han benævner "urevangeliet" skønt det bevisligt er skrevet af en irsk/engelsk præst ved navn Ouseley i 1800 tallet.

Dette er blot et enkelt af mange eksempler på hans forsøg på manipulation af troende kristne til at opfatte Jesus ikke som frelseren men som fordømmeren. Det er en gudsbespottelse, der virkelig vil noget. Desværre er hans krybdyrhjerne ikke stor nok til at forstå, at han er gennemskuet, så vi får bare de sædvanlige reflekshandlinger og overspringsbevægelser, der går under fællesbetegnelsen; Rådne æg og tomater.

Dybt godnat.

griner

.
Top Svar Citer
annonce
Side 57 af 69 < 1 2 ... 55 56 57 58 59 ... 68 69 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk