annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 107 af 130 < 1 2 ... 105 106 107 108 109 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19248 - 24/04/2015 16:00 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Når jeg stiller spørgsmålet:
Hvordan er det gået til, at kosmos eksisterer?

Så skriver Simon bl.a.:
Citat:
Nu er din tro på livets mening i lyset af en universel skaber jo ikke just et videre interessant statement, det er vist set før og derfor til at overse – lidt som selve grunden til din frygt for at fremvise fablen. Det samme må siges om fantasierne om ”altet”, som du ikke bestiller andet end smaske sammen med fantasier om hvad videnskab i grunden er for noget ;)
så pådutter Simon mig jo, at jeg har et svar på dette spørgsmål, hvad jeg jo gang på gang har erklæret, at jeg ikke har! blinker

Kreationistiske idéer om en guddommelig skaber er ikke noget, jeg bekender mig til eller bilder mig ind blinker

Simons fremgangsmåde her kan vist siges at være typisk for den mest platte form for ateisme, hvor man pådutter modparten noget, der er nemt at skyde ned - og skyder - men ikke selv tager stilling til det ontologiske, filosofien om verdens væren (kan man vel kalde det) og i stedet klynger sig til naturvidenskaben, som jo på dette område er fuldstændig lam blinker

Det medfører jo så, at Simon vender sig bort for at undgå at se tilværelsen - egen og altets - i øjnene, hvorved livets fylde går tabt.

Stakkels mand.

Arne smiler
Top Svar Citer
#19249 - 24/04/2015 18:59 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægmandsprædikant..

”Kreationistiske idéer om en guddommelig skaber er ikke noget, jeg bekender mig til eller bilder mig ind.”

- Har man set mage! ;))

”Simons fremgangsmåde her kan vist siges at være typisk for den mest platte form for ateisme.”

- Åh ja, alle de frygtelige ateister der altid er efter dig, selvfølgelig ikke mindst jeg, der jo synes du er sådan en spændende debattør med så mange væsentlige meninger og pointer i indlæg…;)
Dit såkaldte ”verdensbillede” har jo altid dryppet af en udpræget sentimental overnaturlig tro, der selvfølgelig har sin forankring i en række religiøse dogmer. At du siden flirtede lidt med buddha, har ingen forskel gjort. For øvrigt var du jo ikke blandt de spændende og sjove troende man drillede, dengang der var lidt fut i debatter på KD’s jesusdebat og siden på Trosfrihed, og netop fordi du jo bare gentog det samme vrøvl som nu. Så det har altid bare været et rod uden spændende iagttagelser, fremdeles fordi du bestandig forveksler naivitet med kærlighed, tro med viden, osv. Men det har formentlig stået de fleste ateister klart. Som sagt, har du bare fyldt endnu en tråd med samme meningsløse spørgsmål, der netop har kreationismen som ophav, så måske den i stedet skulle ha heddet: ”meningsløsheden præsenteret med guddommelig ildhu - af en lægmandsprædikant”..;)

Efter side 4—5 var der kun morsomhederne tilbage, meningers morskab vel at mærke – du har meninger, men ér dem ikke! Undlad derfor identifikationen, sentimentaliteten er for velkendt hos troende og skaber ingen trang til at klappe dem på kinden. Desuden gennemskuer ateister altid troende der intet spændende har i ærmet. God weekend..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#19251 - 25/04/2015 11:21 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon skriver:
Citat:
Dit såkaldte ”verdensbillede” har jo altid dryppet af en udpræget sentimental overnaturlig tro, der selvfølgelig har sin forankring i en række religiøse dogmer.
og
Citat:
Som sagt, har du bare fyldt endnu en tråd med samme meningsløse spørgsmål, der netop har kreationismen som ophav, så måske den i stedet skulle ha heddet: ”meningsløsheden præsenteret med guddommelig ildhu - af en lægmandsprædikant”..;)
Ak ja, alle disse vilde påstande - vel alene fordi Simon er skræmt fra vid og sans af ontologi - "den gren af filosofien, der beskæftiger sig med de grundlæggende måder, hvorpå noget kan være til".

Men dét er jo også en noget hårdere nød at knække, end det er blot at afvise og håne idéer om en eller flere guder - for her står ateisterne jo i samme hjælpeløse og ydmygende situation som alle andre blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#19252 - 25/04/2015 14:47 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. lægmandsprædikant..

Du ka’ lige så godt spare dig, der er hverken ontologi eller nogen som helst former for filosofisk tænkning i din kreationistiske raptus dér, nøjagtig som dine fantasier om universet og jordkloden, intet har at bestille med videnskabelige teorier indenfor nogen videnskaber.
Som sagt, er det bare sædvanlig adfærd hos kreationister (som fx dig), at ville smøre videnskaber til med fantasier om overnaturlig (guddommelig) skabelse, og dette skyldes udelukkende, at jeres fantasiverden kun finder opslutning hos i forvejen overtroiske mennesker, der slet ikke kan leve livet, uden at tilskrive det mening – psss! det er her angstforestillingerne kommer ind i billedet!…;)

mvh
Simon
P.s.: du må være blevet temmelig forkalket. Jeg forklarede dig jo netop tilbage i tråden, at filosofiske betragtningers syfte er sproglig præcisering, altså det modsatte af dit, som kun er at fordunkle din egen natur i ren hokus pokus!

P.P.s.:

Du ved selvfølgelig godt, at jeg synes du er en sjov gut, hvorfor din forkalkningsproces, udover at være iværksat af mig, blot beskriver dit sukker-romantiske og dybt overnaturlige livssyns status som uvirkeligt! ;)



Redigeret af Simon (25/04/2015 15:04)
Top Svar Citer
#19253 - 25/04/2015 15:22 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
NB:

”Men dét er jo også en noget hårdere nød at knække, end det er blot at afvise og håne idéer om en eller flere guder - for her står ateisterne jo i samme hjælpeløse og ydmygende situation som alle andre.”

- Ateister ”føler” skam intet for eksempelvis dine dårlige beskrivelser af ukendte universer som skabt af guddommelige bevidstheder, de afviser dem blot, fordi det kun er ruskomsnusk uden nogen form for fornuft.
”Hån” er derfor et begreb troende som du anvender, men som fint forklarer, hvordan følelser for overtroen står i vejen for en mere fornuftig tænkning.
Eksempelvis er du jo ikke ene om at forvente respekt for det skidt du spreder om livet og universet her på debatten Arne. Problemet med dette skidt er jo, at fornuftige mennesker har brugt ufattelig meget tid på at fjerne unødvendig overtro fra det off. rum, fordi den står i vejen for en fremadrettet og mere fornuftig samfundsindretning – du kan eksempelvis tænke på hvad der lige nu sker i Afrika og Mellemøsten, hvor mennesker netop kræver respekt for ren overtro, og slår ihjel for at få den. M.a.o. ka’ du her se det potentiale der ligger i din ufornuft, et potentiale der kun langsomt afblomstrer, dersom mennesker netop eftertænker hvad det faktisk ér de ”føler” så meget for!

Jeg er selvfølgelig klar over, at du aldrig ville drømme om at tænke efter, idet det eneste der bekymrer dig som kreationist er, at finde lidt tilslutning til dit romantiske livssyn. Men det ville nu ha været et kønnere syn på en debat, fremfor denne konsekvente henvisning til dine følerier som ”forhånet”. ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 107 af 130 < 1 2 ... 105 106 107 108 109 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk