annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 7 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19054 - 04/02/2015 10:07 Ny Baby Tillykke
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

Professor Emeritus Keith L. Moore er en af verdens mest prominente videnskabsmænd indenfor anatomi og embryologi, og han har skrevet bogen The Developing Human, der er oversat til otte sprog.

Denne bog er et videnskabeligt opslagsværk, og den blev valgt af en speciel komité i USA som den bedste bog skrevet af en enkelt person.
Dr. Keith Moore er Professor Emeritus i anatomi og cellebiologi ved University of Toronto, Canada.
Der var han vicedekan i grundlæggende videnskaber ved det medicinske fakultet, og han var formand for institut for anatomi i 8 år.
I 1984 modtog han den mest ansete pris indenfor anatomi i Canada, J.C.B. Grant Award fra Canadian Association of Anatomists.


Han har stået i spidsen for mange internationale foreninger, såsom Canadian and American Association of Anatomists samt Council of the Union of Biological Sciences.
I 1981 under den Syvende Lægekonference i Dammam, Saudi Arabien, sagde Professor Moore: Det har været en stor fornøjelse for mig at hjælpe med at klargøre udsagn i Koranen om menneskelig udvikling.


Det står klart for mig, at disse udsagn må være kommet til Muhammad fra Gud, fordi næsten al denne viden ikke blev opdaget før mange århundreder senere.
Det beviser for mig, at Muhammad må have været et af Guds sendebude.
Så blev Professor Moore stillet det følgende spørgsmål: Betyder det, at du tror på, at Koranen er Guds ord? Han svarede: Jeg har intet besvær med at acceptere det.



dag er det utænkeligt, at mange af de udsagn i Koranen, der er forbundet med videnskab kunne have været arbejdet i en mand. Det er i øvrigt helt legitimt, ikke blot at betragte Koranen som et udtryk for en åbenbaring, men også at give det et meget specielt sted, på grund af den garanti for ægtheden det giver og tilstedeværelsen i det videnskabelige udtalelser,




Hvordan kunne Muhammad på nogen måde have vidst alt dette for 1400 år siden, når videnskabsmænd først i nyere tid har opdaget det ved at bruge avanceret udstyr og stærke mikroskoper, der ikke eksisterede på den tid?
Hamm og Leeuwenhoek var de første videnskabsmænd, der observerede menneskelige sædceller (spermatozoer) ved hjælp af et (forbedret) mikroskop i 1677 (mere end 1000 år efter Muhammad ).
De troede fejlagtigt, at sædceller indeholdt en på forhånd dannet miniature af et menneske der voksede, når det kom ind i kvindens livmoder.


De intensive studier af Koranen og hadith (pålideligt overleverede rapporter fra profeten Muhammads Sahabah (omgangskreds) om, hvad han sagde, gjorde eller billigede) igennem de sidste fire år har afsløret et system til at klassificere menneskelige embryoer, der er forbløffende, fordi det blev nedskrevet i det syvende århundrede efter vor tidsregning.
Selvom Aristoteles, grundlæggeren af videnskaben embryologi, vidste, at hønseembryoer udviklede sig i stadier fra sine studier af hønseæg i det fjerde århundrede før vor tidsregning, gav han ingen detaljer om disse stadier.

Så vidt man ved fra historien om embryologi, vidste man meget lidt om stadierne og klassificeringen af menneskelige embryoer før det tyvende århundrede.
Af denne grund kan beskrivelserne af det menneskelige embryo i Koranen ikke være baseret på videnskabelig viden i det syvende århundrede.

Den eneste logiske konklusion er: Disse beskrivelser blev åbenbaret til Muhammad af Gud.
Han kunne ikke have kendt disse detaljer, fordi han var analfabet uden nogen form for videnskabelig uddannelse.

“Vi har visselig skabt mennesket af et udtræk af ler (jord og vand). Derpå har Vi gjort det til en dråbe, fastsat et sikkert sted. Derpå gjorde Vi dråben til en klump tykt blod, og Vi gjorde klumpen til et stykke kød, og Vi skabte fra stykket, knogler, og Vi beklædte knoglerne med kød, og derpå bragte Vi det frem, som en ny skabning. Så glorværdig er Allāh, den bedste skaber.”
[Al-Mumenoon #23 : 12-14]

Denne korte passage er enestående i sin præcis beskrivelse af selve processen samt dets frihed fra alle de forkerte teorier og synspunkter, der var fremherskende på det tidspunkt, Muhammed. Som nævnt i oversættelsen, kan det arabiske ord alaqah indebære igle, suspenderet ting eller blodprop. I virkeligheden er alle disse begreber er beskrivende for embryoet. Faktisk i sin tidligste fase, .

https://www.youtube.com/watch?v=upa4BSH7ua4

https://www.youtube.com/watch?v=_TiJplzLjMY
Top Svar Citer
#19059 - 05/02/2015 17:26 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Top Svar Citer
#19063 - 08/02/2015 09:24 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
I øvrigt er der andre historisk relaterede mirakuløse aspekter af Koranen. For eksempel, i modsætning til Bibelen, Koranen refererer til hersker på tidspunktet for Joseph som en "konge" og aldrig refererer til ham som en Farao, selv om dette udtryk anvendes i Bibelen i historien om Josef, og Koranen bruger dette udtryk i historien om Moses. Det synes, fra de bedste af, hvad der kan bestemmes nu, at Joseph levede blandt de semitiske Hyksos konger Egypten og at hans hersker var faktisk ikke en Farao


Koranen gør det også klart, at kroppen af Farao af Exodus ville genvindes og bevares

. Nu er det, at alle de Pharaohs i denne tid, der faktisk er blevet bevaret som mumier,

Hvis den hellige Koran stammer fra Bibelen [som nogle mennesker fejlagtigt hævder, så] de mange bibelske fejl ville have gået ind i den. Hvorfor, for eksempel, ville den hellige Koran beskriver israelitterne som en lille nation, når Bibelen hævder, at de var 2-3 millioner, et enormt oppustet tal, at ingen lærd ville acceptere? ...


Hvorfor har den hellige Koran ikke gå langs bibelsk, og faktisk logisk tro på, at Farao blev slugt af havet, at angive stedet, at Faraos "krop" blev reddet? Og hvorfor skulle den hellige Koran siger dette om Farao især, men ikke om andre mennesker, som også blev ødelagt af Gud? ..




Professor Keith Moore (USA)

Professor emeritus Keith L. Moore er en af de mest fremtrædende forskere inden for anatomi og embryologi og er forfatter til bogen med titlen Udvikling menneskelige [Den menneskelige udvikling], som er blevet oversat til otte sprog. Denne bog er et videnskabeligt opslagsværk, og blev valgt af et særligt udvalg i USA som den bedste bog af en enkelt forfatter. Dr. Keith Moore er professor emeritus i Anatomi og Cellebiologi ved University of Toronto, Toronto, Canada. Det var der tidligere dekan på Institut for Grundvidenskab, medicinske fakultet og i 8 år, formanden for Anatomisk Institut. I 1984 modtog han


den fornemste pris præsenteres på anatomi i Canada, JCB Grant Award fra Canadian Association of anatomer. Han har instrueret mange internationale organisationer, herunder den canadiske-American Association of anatomer og Rådet for Den Europæiske Union of Biological Sciences.
I 1981, under det syvende Medical Conference i Dammam, Saudi-Arabien, Professor Moore sagde: "Det var mig en stor glæde at bidrage til at afklare udsagn i Koranen om menneskelig udvikling Der er ingen tvivl i mit sind, at disse udtalelser må være kommet til Muhammad. fra Gud, fordi næsten al denne viden ikke blev opdaget før mange århundreder senere. for mig, det er bevis på, at Muhammed var en Guds sendebud "

Interventionen af professor Keith Moore:

part 1 : http://www.youtube.com/watch?v=Tx434UE3SYw
part 2 : http://www.youtube.com/watch?v=fKGurZJO3hM&feature=related
part 3 : http://www.youtube.com/watch?v=sg5aVgwN_2E&feature=related
Top Svar Citer
#19069 - 11/02/2015 08:13 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Forskere har vist, at den menneskelige krop er ....

1- Forskere har vist, at det menneskelige legeme er sammensat af omkring 70% vand og andre elementer, der findes i jorden. Således mennesker kommer fra leret. Hvad er nysgerrig, er, at Koranen har nævnt dette i ord Højestes: "And certainly did We create man from an extract of clay." [Al Mu'minun (Believers): 12].

Spørgsmålet er at vide, som informerede Profeten (fred og velsignelser Allah være med ham), i det?

2- Når forskerne studeret stadier af fostrets udvikling, opdagede de, at knoglerne er dannet før kødet. Dette blev ikke kendt på tidspunktet for Profeten (fred og velsignelser Allah være med ham), men Koranen er nævnt i Word Højestes:

Then We placed him as a sperm-drop in a firm lodging. [Al Mu'minun (Believers): 13].

Then We made the sperm-drop into a clinging clot, and We made the clot into a lump [of flesh], and We made [from] the lump, bones, and We covered the bones with flesh; then We developed him into another creation. So blessed is Allah , the best of creators.
[Al Mu'minun (Believers): 14].




3- Når oprettet, fosteret går gennem en fase, hvor det ligner et stykke tygget kød. Og velsignet være Allah, som informerede os om dette trin i Hans Ord:





Kig på knoglerne


Forskerne bemærkede, at knoglerne er skabt i første omgang hos fostret og er beklædt med kødet. Har først for nylig blevet etableret Denne videnskabelige virkelighed, men Koranen talte århundreder siden .......





Dette betyder, at knoglerne er skabt først, derefter de er dækket med kød og muskler. Og hvis man spørger nogen læge i dag, han bekræfter, at de celler, der danner de føtale knogler er skabt før cellerne bliver til kød og muskler.

https://www.youtube.com/watch?v=pE7HENfT454

https://www.youtube.com/watch?v=yfk5LZ_yYUs
Top Svar Citer
#19076 - 14/02/2015 10:43 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442

De lærde henholder sig til én af Profetens overleverede udtalelser (hadîth), som dog er så uklar, at man taler om både 40, 80 og 120 dage. De klassiske lærde, der har tilladt abort under visse omstændigheder (dvs. hovedsagelig de hanafitiske), har sat grænsen ved 120 dage (17 uger). Denne grænse har bl.a. Al-Azhars jurister opretholdt så sent som i begyndelsen af 60'erne. Ny viden har dog fået de nutidige lærde til at forkaste denne sene grænse.

En del både klassiske og nutidige jurister fra alle fire retsskoler regner enhver form for provokeret abort for barnemord - og dermed absolut forbudt (haram). I dette århundrede har flere jurister dog tilkendegivet, at et svangerskab må afbrydes af økonomiske eller helbredsmæssige årsager - eller hvis en mor på grund af et nyt svangerskab ikke er i stand til at amme sit barn i de to år, som Koranen foreskriver (31:14), og faderen ikke er i stand til at betale en amme (2:233).

De, der tillader abort, støtter sig til beretninger om, at Ali ibn Abu Talib, der var Profetens fætter og svigersøn og senere blev 4. kalif (og shi'iternes 1. imam), skal have udtalt, at abort var tilladt i familieplanlægningsøjemed, hvis den blev foretaget, inden 7. periode. Umar ibn al-Khattab, den senere 2. kalif, skal have været til stede og givet udtryk for samme holdning.

Imam al-Ghazzâlî (1058-111) giver i sin bog Ihya 'ulum ed-dîn (al-nikah) udtryk for det afskyelige i at afbryde et svangerskab; men forbrydelsen bliver endnu større, hvis det sker efter at Gud har blæst af Sin 'ruh' ind i fosteret.

Provokeret abort efter 7. periodes indtræden er derfor kun tilladt, dersom der er reel fare for moderens liv - ifølge det generelle princip om, at det forbudte kan tillades i nødstilfælde:

... men hvis nøden tvinger jer, da begår I ingen synd - forudsat I ikke bevidst begærer det forbudte. Gud er visselig tilgivende og barmhjertig. (2:173)



Islamiske jurister taler ikke om 'kvindens ret til at bestemme over sin egen krop'. De lærde pointerer, at et svangerskab kun må afbrydes med begge ægtefællers samtykke. Kun inden for den hanafitiske retsskole har kvinden inden for de første 120 dage ret til alene at træffe beslutningen om abort.

Abort må aldrig blive en bekvemmelighedsløsning og bruges i stedet for prævention i familieplanlægningsøjemed; det gælder naturligvis om at tænke sig om, inden man bliver gravid. Abort må aldrig blive et let valg; man skal gøre sig klart, at man afbryder et liv, at det er et barn, man fravælger og hindrer i at blive født. Men når abort er den eneste udvej, skal man ikke ødelægge sit eget og sine nærmestes liv med samvittighedskvaler: Gud er tilgivende og barmhjertig:

Gud lægger ikke større byrder på en sjæl, end den kan bære. Hver eneste har sine gode gerninger med sig (på Dommedag) - og sine onde gerninger imod sig. "Herre! Fordøm os ikke for vor glemsomhed og vore fejltagelser. Herre! Læg ikke en byrde på os, som den, Du lagde på dem før os. Herre! Læg ikke en større byrde på os, end vi har styrke til at bære. Udvisk vore synder. Tilgiv os, og hav barmhjertighed med os." (2:286)

Nutidig straffelov bekræfter, at provokeret abort er en alvorlig affære. I f.eks. Marokko må et svangerskab kun afbrydes, hvis der er fare for moderens liv. Alle personer, der illegalt foretager eller får foretaget abort, straffes. Den, der illegalt fremkalder abort eller giver anvisning på, hvorledes abort kan fremkaldes, straffes med bøde og 1-5 års fængsel. Hvis kvinden dør som følge af indgrebet, forhøjes hjælperens straf til 10-20 års fængsel. Kan det bevises, at personen flere gange tidligere har hjulpet kvinder til abort, fordobles straffen. Tilhører hjælperen lægestanden eller er på en eller anden måde knyttet til sundheeldsvæsenet, kan han/hun blive frataget retten til at udøve sit erhverv midlertidigt eller definitivt. En kvinde, der illegalt får sit svangerskab afbrudt eller selv forsøger at fremkalde abort, straffes med bøde og 1/2-2 års fængsel.

I Tunesien derimod har en kvinde, der har fem levende børn, siden 1965 gratis kunnet få efterfølgende svangerskaber afbrudt inden for de første 3 mdr. Denne lov blev i 1973 ændret til at legalisere abort inden for svangerskabets tre første måneder uanset antallet af børn.

https://www.youtube.com/watch?v=XzvU6AQ7i-0

https://www.youtube.com/watch?v=jzKHG1pKPS8

https://www.youtube.com/watch?v=ohqkaP0HvPY
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 7 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk