annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19123 - 28/02/2015 09:07 Re: Ny Baby Tillykke [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
Følgende er nogle kommentarer fra videnskabsfolk [1] om de videnskabelige mirakler i den hellige Koran.

1) Dr. TVN Persaud er professor i anatomi, professor i Pediatrics og børns sundhed, og professor i obstetrik, gynækologi, og reproduktiv Sciences ved University of Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada. Der var han formand for Anatomisk Institut i 16 år. Han er kendt i sit felt. Han er forfatter eller redaktør af 22 lærebøger og har publiceret over 181 videnskabelige artikler. I 1991 modtog han den fornemste pris præsenteres på anatomi i Canada, JCB Grant Award fra Canadian Association of anatomer. Da han blev spurgt om de videnskabelige mirakler i Koranen, som han har forsket, udtalte han følgende:

"Den måde, det blev forklaret for mig er, at Muhammad var en meget almindelig mand. Han kunne ikke læse, vidste ikke [hvordan] for at skrive. Faktisk var han en analfabet. Og vi taler om tolv [faktisk omkring fjorten] hundrede år siden. Du har nogen analfabeter lave dybe udtalelser og erklæringer og der er utroligt præcis om videnskabelig art. Og jeg personligt ikke kan se, hvordan dette kunne være en ren chance. Der er for mange nøjagtigheder og, ligesom Dr. Moore, har jeg ingen problemer i mit sind, at dette er en guddommelig inspiration eller åbenbaring, der førte ham til disse udtalelser.

Professor Persaud har medtaget nogle koranske vers og citater af profeten Muhammed, kan nåde og Guds velsignelse være med ham, i nogle af hans bøger. Han har også fremlagt disse vers og citater af profeten Muhammed på flere konferencer.

2) Dr. Joe Leigh Simpson er formand for Institut for Obstetrik og Gynækologi, professor i obstetrik og gynækologi og professor i molekylær og Human Genetik ved Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Tidligere var han professor i Ob-Gyn og formanden for Institut for Ob-Gyn ved University of Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Han var også formand for American Fertility Society. Han har modtaget mange priser, bl.a. Sammenslutningen af ​​professorerne i Obstetrik og Gynækologi offentlig anerkendelse Award i 1992. Professor Simpson studerede de følgende to citater af profeten Muhammed:

»I hver eneste af jer, er alle komponenter i din skabelse indsamles sammen i din mors livmoder med 40 dage ..." [2]

»Hvis toogfyrre nætter er gået over embryo, sender Gud en engel til det, der former den og skaber sine hørelse, syn, hud, kød og knogler ...." [3]

Han studerede disse to citater af profeten Muhammed udførligt, at bemærke, at de første 40 dage udgør en klart adskiller etape af embryo-genese. Han var især imponeret over den absolutte præcision og nøjagtighed af disse citater af profeten Muhammed. Derefter gav under en konference han følgende udtalelse:

"Så at de to hadeeths (citater af profeten Muhammed), som er noteret os en specifik tidsplan for de vigtigste embryologisk udvikling inden 40 dage. Igen er der sket det punkt, tror jeg, gentagne gange af andre talere her til morgen: Disse hadeeths ikke kunne have opnået på grundlag af den videnskabelige viden, der var til rådighed [at] tidspunktet for deres skrivning. . . . Det følger, tror jeg, at det ikke kun er der ingen konflikt mellem genetik og religion, men i virkeligheden, religion kan vejlede videnskaben ved at tilføje åbenbaring til nogle af de traditionelle videnskabelige tilgange, at der findes udsagn i Koranen viste århundreder senere at være gyldig , der støtter viden i Koranen er blevet afledt af Gud. «(Se RealPlayer video af denne kommentar)

3) Dr. E. Marshall Johnson er professor emeritus i Anatomi og Developmental Biology på Thomas Jefferson University, Philadelphia, Pennsylvania, USA. Der, i 22 år, han var professor i anatomi, formanden for Anatomisk Institut, og direktøren for Daniel Baugh Institute. Han var også formand for reproduktionstoksisk Society. Han har forfattet mere end 200 publikationer. I 1981, under det syvende Medical Conference i Dammam, Saudi-Arabien, professor Johnson sagde ved præsentationen af ​​sin forskning papir:

"Resumé: Koranen beskriver ikke blot for udviklingen af ​​ydre form, men understreger også de interne etaper, stadierne inden i embryonet, af dets oprettelse og udvikling, understreger større begivenheder anerkendt af moderne videnskab." (Se RealPlayer video af denne kommentar )

Også sagde han: "Som videnskabsmand kan jeg kun beskæftige sig med ting, som jeg specifikt kan se. Jeg kan forstå embryologi og udviklingsmæssige biologi. Jeg kan forstå de ord, der er oversat til mig fra Koranen. Da jeg gav eksemplet før, hvis jeg skulle omsætte mig ind denne æra, at vide, hvad jeg vidste i dag og beskriver ting, jeg kunne ikke beskrive det, som blev beskrevet. Jeg ser ingen beviser for, at tilbagevise det koncept, at denne person, Muhammad, måtte udvikle disse oplysninger fra nogle sted. Så jeg ser ikke noget her i konflikt med det koncept, guddommelig indgriben var involveret i det, han var i stand til at skrive. "[4] (Se RealPlayer video af denne kommentar)

4) Dr. William W. Hay er et velkendt marine videnskabsmand. Han er professor i Geological Sciences ved University of Colorado, Boulder, Colorado, USA. Han var tidligere dekan for Rosenstiel School of Marine and Atmospheric Science på University of Miami, Miami, Florida, USA. Efter en drøftelse med professor Hay om Koranens omtale af nyligt opdagede fakta om have, sagde han:

"Jeg finder det meget interessant, at denne form for information er i de gamle skrifter den hellige Koran, og jeg har ingen mulighed for at vide, hvor de ville komme fra, men jeg synes, det er yderst interessant, at de er der, og at dette arbejde er . går på at opdage det, betydningen af ​​nogle af de passager "Og da han blev spurgt om kilden til Koranen, svarede han:" Nå, jeg tror, ​​det skal være det guddommelige væsen "(Se RealPlayer video af. denne kommentar)

5) Dr. Gerald C. Goeringer er Course Director og lektor i medicinsk embryologi ved Institut for cellebiologi, School of Medicine, Georgetown University, Washington, DC, USA. Under ottende Saudi Medical Conference i Riyadh, Saudi-Arabien, udtalte professor Goeringer følgende i præsentationen af ​​sin forskning papir:

"I relativt få aayahs (Koranens vers) er indeholdt en temmelig omfattende beskrivelse af den menneskelige udvikling fra det tidspunkt, hvor sammenblanding af kønsceller gennem organogenese. Ingen sådan tydelig og fuldstændig registrering af menneskelig udvikling, såsom klassifikation, terminologi og beskrivelse, eksisterede tidligere. I de fleste, hvis ikke alle, tilfælde denne beskrivelse går forud ved mange århundreder registrering af de forskellige stadier af humane embryonale og fosterudvikling registreret i den traditionelle videnskabelige litteratur. "(Se RealPlayer video af denne kommentar)

6) Dr. Yoshihide Kozai er professor emeritus på Tokyo Universitet, Hongo, Tokyo, Japan, og var direktør for National Astronomical Observatory, Mitaka, Tokyo, Japan. Han sagde:

"Jeg er meget imponeret over at finde sande astronomiske fakta i [] Koranen, og for os de moderne astronomer har studeret meget små stykker af universet. Vi har koncentreret vores indsats for forståelse af [a] meget lille del. Fordi ved at bruge teleskoper kan vi kun se meget få dele [af] himlen uden at tænke [om] hele universet. Så ved at læse [den] Koranen og ved at svare på de spørgsmål, jeg tror, ​​jeg kan finde min fremtidige vej til undersøgelse af universet. "(Se RealPlayer video af denne kommentar)

7) Professor Tejatat Tejasen er formand for Anatomisk Institut på Chiang Mai Universitet, Chiang Mai, Thailand. Tidligere var han dekan for Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved samme universitet. Under ottende Saudi Medical Conference i Riyadh, Saudi-Arabien, professor Tejasen stod op og sagde:

"I løbet af de sidste tre år, blev jeg interesseret i Koranen. . . . Fra min undersøgelse, og hvad jeg har lært af denne konference, jeg tror, ​​at alt, hvad der er blevet registreret i Koranen 1400 år siden, må være sandheden, der kan bevises ved de videnskabelige midler. Da kunne profeten Muhammed hverken læse eller skrive, må Muhammad være en budbringer, der viderebragt denne sandhed, som blev åbenbaret for ham som en oplysning af den, der er berettiget [som] skaberen. Dette skaber må være Gud. Derfor mener jeg, det er tid til at sige La ilaha illa Allah, der er ingen gud at tilbede undtagen Allah (Gud), Muhammadur rasoolu Allah, Muhammad er Messenger (Profet) Allahs (Guds). Endelig må jeg lykønske for den fremragende og meget vellykkede arrangement for denne konference. . . . Jeg har fået ikke blot fra det videnskabelige synspunkt og religiøst synspunkt, men også den store chance for at møde mange kendte videnskabsmænd og gøre mange nye venner blandt deltagerne. Den mest værdifulde ting af alt det, jeg har fået ved at komme til dette sted er La ilaha illa Allah, Muhammadur rasoolu Allah, og at være blevet en muslim ". (Se RealPlayer video af denne kommentar)

Efter alle disse eksempler, vi har set over de videnskabelige mirakler i den hellige Koran, og alle disse videnskabsmænds kommentarer til dette, så lad os spørge os selv disse spørgsmål:

· Kunne det være en tilfældighed, at alt dette nyligt opdagede videnskabelige oplysninger fra forskellige områder blev nævnt i Koranen, som blev åbenbaret for fjorten århundreder siden?

· Kunne dette Quran er forfattet af Muhammad, kan nåde og velsignelser Gud være med ham, eller af en anden menneske?

Den eneste mulige svar er, at denne Koran må være den bogstavelige Guds ord, åbenbaret af Ham.

https://www.youtube.com/watch?v=FUUPYs0gElU

https://www.youtube.com/watch?v=RBwhN0JBoHc


https://www.youtube.com/watch?v=ax-dkChhIx8
Top Svar Citer
#19129 - 03/03/2015 09:53 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441


Hvad Koranen siger, at graviditet periode seks måneder er korrekt, og du bør ikke sige, det er forkert, fordi graviditeten har sit maksimum og minimum. Den maksimale varighed af graviditeten er ni måneder som bekendt, og dens periode på mindst seks måneder. Der er kvinder, der føder, når hun er gravid kun seks eller syv eller otte måneder, og barnet blev født i live. Allah, den Højeste og den Højeste, sagde til os den periode af graviditeten mindst fordi der er religiøse regler, der gælder for det, såsom etablering af afstamning af et barn eller afslås, meddeles arv, skilsmisse, ventetiden osv .

. , hvad Koranen siger, at varigheden af ​​graviditeten seks måneder bekræftes af moderne videnskab, fosteret kan blive født i en alder af seks måneder, og kan leve, og det er kaldes en for tidligt født baby. Desuden viser den medicinske beviser, at fosteret er født før fuld seksmånedersperiode ikke bor.

Moderne medicin mener, at den maksimale varighed af graviditeten er ti måneder. I sjældne og ekstraordinære tilfælde kan denne periode nå elleve måneder (330 dage).

[1] Den sagkyndige og speciallæger, der deltog i det 11. møde i den islamiske Fiqh Academy of Muslim World League i Mekka udtryk for, at et dokument underskrevet af hver enkelt af dem er det umuligt for graviditet til at fortsætte i over et år (over 365 dage).
Periode på 6 måneder af graviditeten So minimum
24 måneder amning og fravænning
I alt 30 måneder som nævnt Koranen

Allah ved bedst.
https://www.youtube.com/watch?v=mZ1tf8RoKbw

https://www.youtube.com/watch?v=Ls7W0rvzLSA
Top Svar Citer
#19142 - 07/03/2015 09:52 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441



Han skabte mænd og kvinder, fra en dråbe sæd. (Og det er ham, der skabte de to køn, mandlige og kvindelige,
at maskulinitet eller femininitet er skabt ud af "sæd spildt i matricen."
Surat an-Najm, 45-46)

Tretten århundreder før opdagelsen af ​​menneskelige gener, Koranen imidlertid afsløret oplysninger, der benægter denne overtro, og henviste til, at oprindelsen af ​​sex ikke kommer fra kvinder, men mænds sæd.

Forløbet af disciplinerne genetik og molekylærbiologi har videnskabeligt valideret rigtigheden af ​​oplysningerne i Koranen. Det er nu klart, at køn er bestemt af sædceller fra hannen og hunnen har ingen rolle i denne proces.

Kromosomer er de vigtigste elementer, der indgår i kønsbestemmelse. To af de 46 kromosomer, der bestemmer strukturen af ​​et menneske er identificeret som kønskromosomer. Begge kromosomerne kaldes "XY" hos mænd og "XX" hos kvinder, fordi formen af ​​kromosomerne som disse skrivelser. Y-kromosomet bærer generne, der koder for maskulinitet, mens X-kromosomet bærer gener, der koder kvindelighed.

Dannelsen af ​​et nyt menneske begynder med indlægget blanding af et af disse kromosomer, der parvis i hanner og hunner. Hos kvinder, begge dele af køn celle, som er opdelt i to under ægløsning, bære kromosom X. sex celle af en mandlig dog producerer to forskellige typer sæd, en indeholdende X og Y en kromosomer kromosomer Hvis et X-kromosom fra en kvindelig forener sig med en sædcelle indeholder et X-kromosom, så barnet er kvinder. Hvis det forener sig med sæd, der indeholder et Y-kromosom, vil barnet være mand.

Med andre ord er en baby køn bestemmes af kromosom handyr, som forener sig med ægget af hunnen.
Dette blev kendt før opdagelsen af ​​genetik i det 20. århundrede. I mange kulturer, er det forestillede som en baby køn blev bestemt ved kroppen af ​​hunnen. Det er derfor, kvinder blev skylden, da de fødte piger.

Y-kromosomet bærer karakteristika maskulinitet, mens X-kromosom bærer kendetegn kvindelighed. Ægget af moderen, er der kun X-kromosomer, der bestemmer egenskaberne af det kvindelige. Ved at nå frø af faderen er sperm, der omfatter X eller Y kromosomer Derfor barnets køn afhænger af X eller Y-kromosomer i sæd, der befrugter ¶uf. Med andre ord, som er skrevet i verset, den faktor, der bestemmer barnets køn er frø, der kommer fra faderen. Disse oplysninger, der ikke kunne være kendt ved tidspunktet den Qur'an blev afsløret, er bevis på, at det er Divine Book.

Tretten århundreder før opdagelsen af ​​menneskelige gener, Koranen imidlertid afsløret oplysninger, der benægter denne overtro, og henviste til, at oprindelsen af ​​sex ikke kommer fra kvinder, men mænds sæd.

http://www.youtube.com/watch?v=k6PWFvzKl3I

https://www.youtube.com/watch?v=PqctFNQ5DQA
Top Svar Citer
#19154 - 12/03/2015 10:14 Re: Ny Baby Tillykke [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
De tre faser i livmoderen
I Koranen bemærkes det, at mennesket er skabt i en proces med tre faser i livmoderen.

He created you from one soul. Then He made from it its mate, and He produced for you from the grazing livestock eight mates. He creates you in the wombs of your mothers, creation after creation, within three darknesses. That is Allah , your Lord; to Him belongs dominion. There is no deity except Him, so how are you averted?(Surat az-Zumar, 6)

Han skaber dig i skød på dine mødre, skabelse efter skabelse i tre slør af mørke. Det er Allah, jeres Herre! Ham tilhører alt kongedømmet. Ingen gud undtagen Ham. Hvordan kan du slå væk (fra hans tilbedelse)? (Surat az-Zumar, 6)

Som vi kan forstå dette vers viser, at mennesket er skabt i moders liv i tre forskellige faser. Moderne biologi har afsløret, at barnets embryologisk udvikling foregår i tre forskellige regioner i moderens mave

. Kendetegnene for disse tre faser er følgende:
- Pre-vorden:

I løbet af denne første fase, zygoten øjeblikkeligt begynde at reproducere ved at dividere. Det bliver derefter et stykke kød og klæber til væggen af ​​livmoderen.

- Fosterstadiet:
I denne anden fase, der varer 5,5 uge, bliver barnet kaldes et "embryo". Cellerne begynder at danne organer og store kroppens systemer.

Oplysningerne om udviklingen i moderens livmoder blev tilgængelig først efter observationer med moderne instrumenter. Alligevel, ligesom mange andre videnskabelige fakta, . At så detaljerede og præcise oplysninger blev givet i Koranen på et tidspunkt, hvor folk ikke havde kendskab til, at reducerede medicinske spørgsmål, klart viser, at Koranen er ikke en menneskelig ord, men ordet af Gud.

I den sjette vers af Surat az-Zumar, siges det, at mennesket er skabt i moders liv i tre forskellige faser. Den moderne embryologi har faktisk vist, at embryologisk udvikling af barnet finder sted i tre forskellige regioner i moderens mave.

https://www.youtube.com/watch?v=Cd08KIqkrZw

https://www.youtube.com/watch?v=wmsCxoIIy5s
Top Svar Citer
#19173 - 16/03/2015 10:16 Re: Ny Baby Tillykke [Re: Simon]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1441
En dråbe af sæd

Kun meget få sædceller ud af 250 mio udstedt mandlige kan nå ægget. Sæden, der vil befrugte

Koranen fortæller os
Med andre ord, human benzin er ikke resultatet af en fuldstændig frø, men kun en lille del deraf.
Den særlige fokus for denne åbenbaring at annoncere en kendsgerning, at der er blevet opdaget af den moderne videnskab er bevis for, at dens oprindelse er guddommelig.

Koranen:
L'homme pense-t-il qu'on le laissera sans obligation à observer (et qu'il ne sera pas puni pour ses mauvais actes)? N'était-il pas une goutte de sperme éjaculé? (Sourate al-Qiyamah, 36-37)

Blandingen i frøet

Den væske, som kaldes sæd indeholder sæd, der. Den består af en blanding af forskellige væsker. De har forskellige funktioner: de indeholder sukker nødvendigt at give energi til sæd neutralisere syrer i uterin indrejse og skabe rammer for en bedre udveksling af spermatozoer.


Faktisk Vi skabte mennesket fra en dråbe blandet sæd (de forskellige komponenter). (Dette er grunden) Vi gjorde ham at høre og se. (Surat al-Insan: 2)
I et andet vers, er sæd defineret som en blanding og Gud i Koranen understreger, at mennesket er skabt ud fra denne blanding:

" Det beviser, at Koranen er udtryk for en vilje, der kender menneskets skabelse ned til mindste detalje. Dette ønske er ingen anden end Skaberen af ​​mennesket.

https://www.youtube.com/watch?v=w7RE_ab9H6g

https://www.youtube.com/watch?v=bbo9TT0Tuuk
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk