annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 89 af 130 < 1 2 ... 87 88 89 90 91 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#19124 - 28/02/2015 13:45 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
En mand som Simon, der til mig skriver ord som disse:
Citat:
En mand der som du, fantaserer både det kendte og ukendte univers en guddommelig skabelse til, for dermed at tilkende sit liv en overnaturlig mening – indeholdt i netop religioner samt overnaturlig tro man fx finder i buddhismen m.m. – må indlysende betragtes som et religiøst menneske.
kan jeg kun opfatte som et menneske, der ved at lyve om mig (og nok egentlig også om sig selv) forsøger at skrive sig væk fra sin egen (angstfyldte?) fornægtelse af den uvidenhed, der er os alle til del.

At se vor fællesmenneskelige uvidenhed i øjnene behøver ikke at være en religiøs oplevelse blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#19125 - 01/03/2015 12:55 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hr. Lægmandsprædikant…

Umiddelbart ku’ det jo ligne en intuitiv kontaktforstyrrelse med dit guddommelige meningsfyldte univers – du er vel ikke kommet på kant med guden derude, eller er omsider blevet en anelse usikker på, om referenten alligevel skulle befinde sig i din (ufortalte) fabel, Arne? ;)

Imidlertid fungerer dine ”store” klodsede spørgsmål da endnu, og tegner derfor et udmærket billede af kreationistens julelege – for ikke at tale om din naturforståelse! –, så mon ikke det er de færreste debattører, der hopper på dén…;)

mvh & god weekend..
Simon

P.s. anbefaler du forsøger dig hos det nærliggende missionshotel, ja hvem ved, måske Somo vil synes dine prædikener smager af naturvidenskab?

Over dig har du én der bor,
under dig har du én der tror,
i dig har du "livets pæl" -
ryst med numsen, frels din sjæl!



Redigeret af Simon (01/03/2015 13:09)
Top Svar Citer
#19127 - 02/03/2015 21:54 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Noget kunne vist tyde på, at Simon ikke har sat sig ind i dette site's Debatregler.

Det er især pkt. 10, jeg tænker på blinker

Det viser jo mandens format trist

Arne smiler
Top Svar Citer
#19128 - 03/03/2015 02:46 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Ohøj i natningen, min gode hr. Lægmandsprædikant..

Sig mig engang, agerer du nu forfulgt stakkel igen? ;)

Jeg mindes ikke på noget tidspunkt, at ha’ set dig interessere dig for andet end netop overnaturligt sludder, Arne, og det er derfra og til mystikken, at dine slet skjulte trosbekendelser knytter bånd – dvs. et meningsindhold der mystificerer verden, for dermed at mystificere menneskelivet ind i en fantasi, der netop kun omhandler frelse fra døden med evigt liv i honningkrukken – livet i det ”hinsides”…

Når du drilles, skyldes det som før sagt dine sjove krumspring væk fra den kendsgerning, at dine ”store spørgsmål” slet ingen reference har til naturen, verden eller universet omkring os. Spørgsmål der vedr. livet, må naturligvis ta’ udgangspunkt i det observerbare liv, nøjagtig som spørgsmål til alt andet, må ha' en reference til det de skal behandle. Og man forklarer altså ikke naturen og livet med fantasier om guddommelige universer bagom BB – dermed viser man kun en strålende fantasi, set tusindvis af gange før men særlig hos begavede kreationister! Hvad værre er, du validerer ikke betydningen du tilskriver dit liv med sådanne ”jørgenspørgsmål”, hvorfor disse krumspring selvfølgelig må betragtes som grinagtige.

At indse et spørgsmål som grinagtigt, er jo i grunden blot forløsende fra en malplaceret alvor! M.a.o. må du altså revidere dine spørgsmål – og fremfor alt, undlade at snige dine ”sandheder” ind i præmisserne. Ej heller dine fantasier kvalificeres til sprogvidenskab på den måde!
En anden pointe, er selve det grinagtige ved at du på en debat helt og aldeles nægter at forklare meninger du selv udbreder, og sørme om ikke du dertil spør’: ”hvorfor sku’ jeg dog forklare hvad jeg mener?”.
Også behovet for at fordunkle meninger, hæger sig fast i mystikken som ophavsmand, eller ska’ vi sige ”stråmanden” for dit livssyn – ligesom det guddommelige, der ifølge dig selv, helst ikke må hedde ’gud’, men kun fordi etymologien anbringer dig i en noget pudsig situation, som agnostiker betragtet.

Jeg har slet ikke tal på alle gode grunde til, hvorfor det bliver helt umuligt at betragte meninger og spørgsmål du fremmer med helt den samme alvor du øjensynlig selv betragter hurlumhejet, og må selvfølgelig derfor også pege på det grinagtige ved billedet af dig som den forfulgte stakkel – desuden har du jo selv bortvist seriøse debatter, ved netop bare at fordunkle meninger du skulle forklare og belyse med pointer.

Men ved gud, om ikke jeg øjner lidt Storm i dig Arne, stormen i et glas som den røde tråd, her i meningsløsheden – og synes for øvrigt stadig du sku’ se alvorligt på mulighederne i at la’ din fabel komme til orde, da dette med naturvidenskaben og trods dine morsomme forsøg på at mystificere den, vist ikke lige er dig!
Man ku slet og ret sige, at naturvidenskaber jo slet ikke behandler dine overnaturlige fantasier om dig selv som guddommeligt afkom, hvorimod der selvfølgelig ka' være gode og forståelige grunde til at betragte sig selv som sådan, men det var jo disse der så sku' forklares på en fornuftig måde..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (03/03/2015 03:18)
Top Svar Citer
#19130 - 03/03/2015 16:33 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon forveksler tydeligvis alt det ukendte med guddommelighed blinker

Jo da - det ka' bli'e småt for enhver - men dette nærmer sig vist rekorden blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 89 af 130 < 1 2 ... 87 88 89 90 91 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk