annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 53 af 130 < 1 2 ... 51 52 53 54 55 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18749 - 29/10/2014 13:56 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Omvendt troede jeg du havde forstået, at det ikke handler om at latterliggøre og udelukke nogen, men om at synliggøre vås, for på den måde at overlade til den der måtte læse selv at afgøre indholdet, evt. at deltage i den udstrækning man måtte ha tid og lyst.

Der er intet galt med Arnes sprog, det var det du skrev…

mvh
Simon


Redigeret af Simon (29/10/2014 14:00)
Top Svar Citer
#18751 - 29/10/2014 16:13 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det er jo præcis, hvad jeg gør, Simon. Jeg synliggør Arnes latterlige sproglige vås, så enhver selv kan tage stilling til, om Arnes sprog giver mening for dem, og om hans fortolkninger af deres og andres indlæg er i overensstemmelse med deres sprogforståelse.

Men jeg er ikke enig med dig i, at debatterne her "handler om at synliggøre vås". De burde handle om vigtigere emner af almen interesse, som både treram, Michael og jeg har været inde på, men det forhindres af troldenes massive forsøg på at dominere debatten, som virker dræbende på en alsidig debat.

Men jeg har da forstået på din seneste kontradiktoriske tautologi, at dit eget sprog er blevet inficeret af din ligegyldige diskussion med Arne. Trist, men det er hvad der kan ske, når man tager troldesprog alvorligt. ler

Udelukkelse sorterer som bekendt alene under Admin, så hvorfor du bringer dette på bane, forstår jeg ikke. Jeg ønsker ingen udelukket, og hidtil er ingen trolde da blevet udelukket, selv om både Ipso Facto og Arne har begået grove brud på debattens regler.

Mvh

Arnes tålmodige dansklærer Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18753 - 30/10/2014 11:29 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Simon.
Citat:
- hvilken idé er der mons tro i på en debat at fordunkle sine meninger?
spø'r du.
Det er jo et spørgsmål af samme art som: "Tæver du stadig din kone, eller er du holdt op?" blinker

Hvis du selv vil foregå andre ved at følge dine egne særlige debatkrav (som jeg jo ikke anerkender), så bli'r du da nødt til at begrunde og/eller argumentere for din påstand: at jeg "fordunkler".

Er det virkelig så "dunkelt", at jeg siger ord som:
Citat:
Tilværelsens væren - som modsætning til dens ikke-væren - føder kærlighed til livet.

Er sagen mon ikke i virkeligheden den, at du sætter viden over væren, og forventer/forlanger at alle andre gør ligeså?

Hvis dét er situationen, bør du vel (iflg. dine egne særregler) begrunde hvorfor viden er vigtigere for dig end væren blinker

For mig er det væren, der har førstepladsen - samtidig med at jeg suger al den viden til mig, jeg kan overkomme.
Og min eneste begrundele herfor er, at det er sådan jeg er smiler

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18754 - 30/10/2014 13:12 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole..

”Men jeg er ikke enig med dig i, at debatterne her "handler om at synliggøre vås."

Nej, selvfølgelig handler debat da ikke om at synliggøre vås. Det er når debat reduceres til blot agitationer og trosbekendelser, og når man vil argumentere for pointen med den slags, med rettigheder og sække af følelser, at debat pludselig handler om at synliggøre våset; for dermed måske at tilbageføre fokus på noget der kan debatteres, fx hvad våset skal forklare – og dét, må man da næsten formode springer de fleste i øjnene.
Den slags gider man vel så til en vis grænse, for omvendt ender det jo tit med at ligne DR’s genudsendelser i uhyggelig grad, et stilbillede ;)

”Udelukkelse sorterer som bekendt alene under Admin, så hvorfor du bringer dette på bane.”

- Fordi du nærmest fik Arne til at lyde som en dreng du skal undervise, og som man derfor lige så godt kunne udelukke fra diskussioner blandt voksne mennesker – på en debat.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (30/10/2014 14:02)
Top Svar Citer
#18755 - 30/10/2014 13:41 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Arne..

”Det er jo et spørgsmål af samme art som: "Tæver du stadig din kone, eller er du holdt op?".

- Jamen du slås jo også med næb og kløer, ja tæver nærmest dine trosbekendelser op i en krog, du ér en voldsomt kærlig troende ;)

”Er det virkelig så "dunkelt", at jeg siger ord som: tilværelsens væren.”

- Ja det er vrøvl. Tilværelsen er et begreb for livet henslæbt af eksistenserne, ikke i sig selv en eksistens, du sådan kan tilskrive erkende- og tilværelsesevne. Så det er akkurat en fordunkling, og ikke alene af det du taler om, livet, men også af begrebet ’tilværelse’.

”Er sagen mon ikke i virkeligheden den, at du sætter viden over væren, og forventer/forlanger at alle andre gør ligeså?.”

- Du må jo forventes at vide hvad du taler om, når du udtrykker dine meninger på en debat, at mystificere livet og eksistenser er meningsløst, for det er stadig meninger der kan indeholde mystik, ikke eksistenser ;)

”Hvis dét er situationen, bør du vel (iflg. dine egne særregler) begrunde hvorfor viden er vigtigere for dig end væren.”

- For det første koncentrerer vi os lige nu om at hitte rede i hvad du mener med det du skriver, det er trods alt dig der hævder noget her. For det andet er det for mig livsindholdet vi skaber, der er interessant.

”For mig er det væren, der har førstepladsen - samtidig med at jeg suger al den viden til mig, jeg kan overkomme. Og min eneste begrundele herfor er, at det er sådan jeg er.”

- Og jeg synes det er glimrende du er til Arne, det gir mig fx muligheden for at få dig til at udrede og forklare hvad du mener om livet m.m. Det kan jo i sig selv være interessant, så jeg suger jo ligeledes viden til mig, nu jeg alligevel er dømt til at eksistere, om ikke andet, så ifølge Sartre ;)

Faktisk synes jeg det er fint med uoverensstemmelser, de er meget mere interessant end enighed og dans på tv. Ha en god dag Arne, sådan med tilværelsen lige midt i solen ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (30/10/2014 14:04)
Top Svar Citer
annonce
Side 53 af 130 < 1 2 ... 51 52 53 54 55 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk