annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 31 gæster og 106 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#14258 - 13/12/2012 13:06 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
[x] Hanskrist: Kong Vinter har iklædt skoven al sin snehvide pragt og Kongen Hans af Skoven nyder for tiden dette storslåede syn hver eneste dag i klart frostvejr og solskin, jo derinde mellem grantræerne klædt i snehvidt kommer jeg i julestemning
[x] Hanskrist: sidste uge med al den sne (30 - 40 cm) løb jeg 120 km,, ja en dagsgennemsnit på 17 km, dag efter dag og den 30 december har jeg løbet hver eneste dag i et år,, og jeg har tænkt mig at fortsætte til jeg blir 100 år
[x] Hanskrist: men okay jeg tar 1 år af gangen
[x] Hanskrist: min minimum distance pr dag er 10 km, men siden slut oktober har jeg haft et gennemsnit på 15 km pr dag eller derover
[x] Hanskrist: en stenhugger kunstner bruger hammer og mejsel for at få det billede, den form, den karakter frem han har en vision om,,, og som sådan betragter jeg mit løbe'ri, mine daglige 10 - 20 km (op til 32 km) dem betragter jeg som hammer og mejsel, der skal
[x] Hanskrist: forme og skabe mig, give mig karakter, forme og billede skabe mig
[x] Hanskrist: uden min forståelse af eksistentialisterne ville jeg slet slet ikke kunne magte og finde motivation til mit forehavende, mit langdistanceløberi
[x] Hanskrist: det er eksistentialisterne der driver mig afsted, motiverer mig
[x] Hanskrist: nå bjørn jeg skal til badminton her kl 17, mixdouble med jonna ved min side
[x] Hanskrist: virkelig spiritualitet findes ikke i new age, mindfulness eller ekim eller "den evige filosofi", den findes om noget hos eksistentialisterne
[x] Hanskrist: Tillich; Berdyaev; Heidegger; Sartre; Jaspers; Viktor Frankl; Rollo May; Medard Boss;
[x] Hanskrist: sidste vinter hang folk og denne vinter hænger "folk" også,,, kom nu folkens op med humøret,, spirit spirit,, hvor er gejsten og begejstringen,, forstår I slet ikke alt det I taler og skriver så meget om
ole bjørn: Hvis du havde en smule kendskab til østens filosofi, ville du vide, at Kierkegaard er den mest læste forfatter i Kina efter Maos lille røde. Kierkegaard har været pensum i alle kinesiske skoler i flere generationer.
[x] Hanskrist: ja individet, hin enkelte og det personlige ansvar og kald må have deres interesse
Simon: Hans: det er eksistensen, det værende, der var interessant i eksistensfilosofien, ikke idéen om noget evigt - forøvrigt frabad Sartre sig at blive kaldt "eksistentialist", begrebet anså han for meningsløst og accepterede det kun, samme gjaldt Beavoir.
Simon: (Beauvoir)
[x] Hanskrist: spiritualitet har hverken noget med ideen om noget evigt at gøre (eller ånder (dette er spiritisme)); spiritualitet er som det alle dage har været omkring vores humør, gejst (spirit (bruges overalt indenfor sportsverdenen i dag)); begejstring, det er at
[x] Hanskrist: være grebet af ånden, havende momentum og bevare sit momentum så godt som muligt livet igennem,,, igen spiritualitet er nøje tilknyttet Heideggers forståelse af tidslighed,,, og igen det er hvad psykiatrien og neurobilogien beskæftiger sig med omkring
[x] Hanskrist: fx depression, og ja det har at gøre med vores endorfinske lykke hormon dopamin,,, spiritualitet er det mest konkrete man kan være beskæftiget med,,, det er konkretionernes konkrethed som Barth siger det

[x] Hanskrist: nej og marx vil ikke kaldes marxist, sådan er det jo lidt,, men sartre tilhører om noget dem vi kalder for eksistentialisterne (uanset om han bryder sig om det eller ej) han er måske endda indbegrebet deraf, fordi han som mange af de andre ikke er kristen
[x] Hanskrist: eksistentialistisk tænker,,,
[x] Hanskrist: du skriver: """det er eksistensen, det værende, der var interessant i eksistensfilosofien, ikke idéen om noget evigt """ nej ideen eller ideerne (tankeobjekterne) om noget evigt er meget den falske metafysiske tænkning der blev omstødt med Kant
[x] Hanskrist: her er det vigtig at holde tungen lige i munden,, for hverken mig eller de teologer og filosoffer jeg beskæftiger mig med, endsige paulus har den opfattelse om hvad det evige (eller autentiske; egentlige eller det intense "levende element") dækker over
[x] Hanskrist: som vi skydes i skoene,,,
[x] Hanskrist: også derfor at Badiou og Zizek og før dem (Heidegger, Tillich og Barth) er så seriøs beskæftiget med urkristendommen, med Paulus
[x] Hanskrist: disse tåbelige projektioner fra folk der ikke aner hvad spiritualitet og tidslighed, eller begivenheden Kristus dækker over,, dem må vi leve med og vi må ta den risiko at blive misforstået siger Badiou
[x] Hanskrist: ingen af os er så idiotiske som vi gøres til, vi (hvis vi ser bort fra mig) udgør uden tvivl nogle af de bedste hoveder og tænkere vi har
[x] Hanskrist: hvis du blot opfatter eksistensfilosofien som værende beskæftiget med følgende: "eksistensen, det værende", så render du rundt med en billig wiki forståelse eksistensfilosofien

[x] Hanskrist: det man gør er at man ud fra en fakticictetens hermeneutik analyserer den "faktiske virkelighed" og ja det værende, som igen viser sig for menneskets vedkommende at være fyldt med værens -glemsel, fordi man er til i en hjemfaldenhed, "benovelse" verden,
[x] Hanskrist: og man mangler den tidslighed, den beslutsomhed, ja det Kairos momentum, som er kendetegnet mennesker der ikke er sunket ned i væren's glemsel kunne vi sige,
[x] Hanskrist: jeg har sagt det før,, det er tiden,, det er tidsligheden, det er vores historiskhed, især eksistentialisterne i mellemkrigstiden er optaget af
[x] Hanskrist: "Væren og Tid"; "Væren og Intet"; "Being and event" etc etc
[x] Hanskrist: derfor har Badiou og Zizek med mange mange andre fundet urkristendommen og Paulus yderst interessant,,,
[x] Hanskrist: du vil ikke kunne forstå hverken Badiou, Heidegger eller Tillich eller Schmidt eller Max Weber og mange flere af mellem krigstidens kontinentale filosoffer uden at du tar Kairos og tidsligheden seriøs, altså vores historiskhed
[x] Hanskrist: vi andre forbinder ikke med det "evige" noget abstrakt og nisseagtig løjeligt som I er nogle der gør, men vi tænker på tiden, vores frihed (ånden), vores historiskhed
[x] Hanskrist: grunden til at jeg formår mere end alle jer andre at komme med en velkvalificeret kritik af new age og michael fx skyldes netop at jeg er et barn af eksistentialisterne hvis vigtigste "eksistentiale" er tiden
[x] Hanskrist: og her er forståelsen af Kairos (event; Badiou) helt central
[x] Hanskrist: Heideggers forståelse af tidsligheden stammer fra Paulus (el urkristendommen) og ikke fra grækerne,, derfor kan man ikke have en forståelse af det værende og eksistensen uden at forstå tidsligheden, uden at forstå Kairos momentum som værende bestemmende
[x] Hanskrist: det historiske og politiske menneske "befinder" sig "stemt" i faktiske historiske og politiske situationer og skulle gerne undgå at man falder i med verden uden tidslighed, Kairos moment, uden det vertikale element i vores natur
[x] Hanskrist: sådan og kun sådan kan det "evige" forstås,,, det har intet at gøre med hvad "I" barnagtig strør om med jer af projektioner, skyder os i skoene

det er komplet idiotisk og grotesk at du og bjørn gør mig (Tillich Berdyaev, Badiou og Zizek mfl) til religiøse fantaster og jeres religionskritik som jeg hidtil har hørt den, giver overhovedet ingen mening for mig, ganske vist for mange andre
[x] Hanskrist: det skyldes alene at I ikke er fortrolig med kontinental europæisk teologi og filosofisk tænkning,,, en tradition dawkins ej heller er på højde med, hvilket er helt tydeligt i hans ensidige og lidt sløve religionskritik som stort set kun har relevans for
[x] Hanskrist: de overtroiske,, eller fundamentalisterne (bibel eller koran -overtroiske,, eller hvad pokker skal vi kalde disse underlige mennesker her på jorden)
[x] Hanskrist: men bemærk at den egentlige folkereligiøse overtroiskhed idag faktisk er new age buddhismen,, moderne mennesker der promoveres i damebladene hver uge og i go morgen og go aften og go daw danmark hver dag

[x] Hanskrist: dawkins (og dennett's) evolutionsbiologiske forståelse af "det religiøse" og vores bevidsthed er ganske interessant,, og jeg har altid jublet med dem i den sammenhæng og gør det stadig,, det er ikke der den er galt
[x] Hanskrist: der hvor det kikser,, er der hvor dawkins går ud som bannerfører for en mere generel kritik af "det religiøse", altså hans deciderede religionskritik som er kommet til her de senere år
[x] Hanskrist: ofte er det sådan at når meget dygtige natur videnskabs folk de ikke har flere skud i bøssen, så skal de pludselig også lege filosoffer på deres gamle dage, som om de netop mere end alle andre har forstået de ultimative spørgsmål
[x] Hanskrist: stort set er jeg enig med dawkins i nær sagt alt, ihvertfald ham som fagmand,,, men der er noget lidt skinger og primitivt når han kæmmer alle over en kam, som kan få folk som bjørn og dig simon til at kalde mig for en religiøs fantast,,, dette er så
[x] Hanskrist: unuanceret at det skriger til himlen,, og jeg tror hellere jeg ville ha dawkins selv til at bedømme mig end dig og bjørn,, jeg er sikker på at dawkins aldrig ville kunne finde på at kalde mig en religiøs fantast
[x] Hanskrist: så I, dig og bjørn har en elendig præsentation og repræsentation af dawkins
ole bjørn: Selvoptagede mennesker har uhyre svært ved at forstå, hvad de læser. Ikke sandt, Hansemand. Du fortsætter ufortrødent at ødelægge chatten med uunderbyggede postulater uden sammenhæng.
[x] Hanskrist: kraftidiot og papagøje nar du er bamse,,, læs selv chatten igen,, alt er underbygget og vel argumenteret
[x] Hanskrist: din manio depressive bipolar idiot til bamse,, ta dig dog sammen
ole bjørn: Du kan åbenbart ikke kende forskel på postulater og argumentation, Hansemand, så en dialog med dig er nytteløs. Men andre her kan godt skelne.
[x] Hanskrist: er du godt klar over at du bevidstløs siger det samme igen og igen,,
[x] Hanskrist: du er velkommen til at bestride det jeg skriver om mellemkrigstidens eksistentialister og deres fx Kairos tidsforståelse, el forståelse tidsligheden,, og deres deraf fremragende ekstens analystiske arbejde
ole bjørn: Skelne kan alle dine filosoffer også. Det er derfor de ikke nøjes med postulater, men forsøger at argumentere for deres synspunkter.
[x] Hanskrist: hovsa da,, nu er dem der var totalt ligegyldige og som var fanget i en gold epifænomenisk leg med ordene,, pludselig interessante,, ha ha du er til grin bamse
[x] Hanskrist: du ved simpelthen ikke hvad du snakker om, eller også har du fordi du tror jeg er dum, kæftet lidt for højt op
[x] Hanskrist: nu trækker du så i land,, nøjagtig som michael også trækker i land hver gang han skriver noget,, grundet min krtik,, derfor er du også nu fanget
#14321 - 14/12/2012 23:39 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
veteran
ole bjørn: Hvis du havde en smule kendskab til østens filosofi, ville du vide, at Kierkegaard er den mest læste forfatter i Kina efter Maos lille røde. Kierkegaard har været pensum i alle kinesiske skoler i flere generationer.
[x] Hanskrist: ja individet, hin enkelte og det personlige ansvar og kald må have deres interesse
Simon: Hans: det er eksistensen, det værende, der var interessant i eksistensfilosofien, ikke idéen om noget evigt - forøvrigt frabad Sartre sig at blive kaldt "eksistentialist", begrebet anså han for meningsløst og accepterede det kun, samme gjaldt Beavoir.
Simon: (Beauvoir)
[x] Hanskrist: spiritualitet har hverken noget med ideen om noget evigt at gøre (eller ånder (dette er spiritisme)); spiritualitet er som det alle dage har været omkring vores humør, gejst (spirit (bruges overalt indenfor sportsverdenen i dag)); begejstring, det er at
[x] Hanskrist: være grebet af ånden, havende momentum og bevare sit momentum så godt som muligt livet igennem,,, igen spiritualitet er nøje tilknyttet Heideggers forståelse af tidslighed,,, og igen det er hvad psykiatrien og neurobilogien beskæftiger sig med omkring
[x] Hanskrist: fx depression, og ja det har at gøre med vores endorfinske lykke hormon dopamin,,, spiritualitet er det mest konkrete man kan være beskæftiget med,,, det er konkretionernes konkrethed som Barth siger det

[x] Hanskrist: nej og marx vil ikke kaldes marxist, sådan er det jo lidt,, men sartre tilhører om noget dem vi kalder for eksistentialisterne (uanset om han bryder sig om det eller ej) han er måske endda indbegrebet deraf, fordi han som mange af de andre ikke er kristen
[x] Hanskrist: eksistentialistisk tænker,,,
[x] Hanskrist: du skriver: """det er eksistensen, det værende, der var interessant i eksistensfilosofien, ikke idéen om noget evigt """ nej ideen eller ideerne (tankeobjekterne) om noget evigt er meget den falske metafysiske tænkning der blev omstødt med Kant
[x] Hanskrist: her er det vigtig at holde tungen lige i munden,, for hverken mig eller de teologer og filosoffer jeg beskæftiger mig med, endsige paulus har den opfattelse om hvad det evige (eller autentiske; egentlige eller det intense "levende element") dækker over
[x] Hanskrist: som vi skydes i skoene,,,
[x] Hanskrist: også derfor at Badiou og Zizek og før dem (Heidegger, Tillich og Barth) er så seriøs beskæftiget med urkristendommen, med Paulus
[x] Hanskrist: disse tåbelige projektioner fra folk der ikke aner hvad spiritualitet og tidslighed, eller begivenheden Kristus dækker over,, dem må vi leve med og vi må ta den risiko at blive misforstået siger Badiou
[x] Hanskrist: ingen af os er så idiotiske som vi gøres til, vi (hvis vi ser bort fra mig) udgør uden tvivl nogle af de bedste hoveder og tænkere vi har
[x] Hanskrist: hvis du blot opfatter eksistensfilosofien som værende beskæftiget med følgende: "eksistensen, det værende", så render du rundt med en billig wiki forståelse eksistensfilosofien

[x] Hanskrist: det man gør er at man ud fra en fakticictetens hermeneutik analyserer den "faktiske virkelighed" og ja det værende, som igen viser sig for menneskets vedkommende at være fyldt med værens -glemsel, fordi man er til i en hjemfaldenhed, "benovelse" verden,
[x] Hanskrist: og man mangler den tidslighed, den beslutsomhed, ja det Kairos momentum, som er kendetegnet mennesker der ikke er sunket ned i væren's glemsel kunne vi sige,
[x] Hanskrist: jeg har sagt det før,, det er tiden,, det er tidsligheden, det er vores historiskhed, især eksistentialisterne i mellemkrigstiden er optaget af
[x] Hanskrist: "Væren og Tid"; "Væren og Intet"; "Being and event" etc etc
[x] Hanskrist: derfor har Badiou og Zizek med mange mange andre fundet urkristendommen og Paulus yderst interessant,,,
[x] Hanskrist: du vil ikke kunne forstå hverken Badiou, Heidegger eller Tillich eller Schmidt eller Max Weber og mange flere af mellem krigstidens kontinentale filosoffer uden at du tar Kairos og tidsligheden seriøs, altså vores historiskhed
[x] Hanskrist: vi andre forbinder ikke med det "evige" noget abstrakt og nisseagtig løjeligt som I er nogle der gør, men vi tænker på tiden, vores frihed (ånden), vores historiskhed
[x] Hanskrist: grunden til at jeg formår mere end alle jer andre at komme med en velkvalificeret kritik af new age og michael fx skyldes netop at jeg er et barn af eksistentialisterne hvis vigtigste "eksistentiale" er tiden
[x] Hanskrist: og her er forståelsen af Kairos (event; Badiou) helt central
[x] Hanskrist: Heideggers forståelse af tidsligheden stammer fra Paulus (el urkristendommen) og ikke fra grækerne,, derfor kan man ikke have en forståelse af det værende og eksistensen uden at forstå tidsligheden, uden at forstå Kairos momentum som værende bestemmende
[x] Hanskrist: det historiske og politiske menneske "befinder" sig "stemt" i faktiske historiske og politiske situationer og skulle gerne undgå at man falder i med verden uden tidslighed, Kairos moment, uden det vertikale element i vores natur
[x] Hanskrist: sådan og kun sådan kan det "evige" forstås,,, det har intet at gøre med hvad "I" barnagtig strør om med jer af projektioner, skyder os i skoene

#14426 - 20/12/2012 13:02 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
veteran
Simon: Hans skr. flg. "det er ikke fordi jeg ikke kan tåle drillerier, men det er for at lykkedes med mit projekt".
Simon: Det er ikke ukendt at overtroiske mennesker tolker verden ind i en nomenklatur der behager deres tro, og det er faktisk det eneste du præsterer for dig selv. Men du ka' jo præsentere dine tanker for et forlag?
Simon: Ole: jeg tror faktisk ikke Hans overhovedet har læst noget af Heidegger, vel mere andres meninger om ham, gerne fra Wiki - som han åbenbart betragter som herregud.bib.com. Han misbruger som beskerevet år tilbage forf. til egenkæleri, stiller sig i skyggen
Simon: af mennesker der faktisk bidrog med originalitet i tænkning (hvor præcise eller fejlagtige de end var) om vor fælles verden og menneskene i den - jo ikke andet end en drengestreg.
Simon: Pers. er jeg såmænd indifferent overfor den slags, så længe det ikke kommer fra en forf. med betydning for samtiden.
Simon: Hans: du ska' nu alligevel ha en ref. til en læseoplevelse af de store, kald det gerne et spark til dit "pædagogiske" skelet: Stig Dagerman "Tysk Høst" - du ville ha' godt af lidt inspiration.
Simon: Hans: hvad angår drillerierne, var eneste mulighed en smule humorisme. Det skyldtes enkelt det faktum, at du faktisk ikke skriver noget der kræver alvorlig tilgang. Vil nogen fx. vide noget om Paulus, ka' de jo læse det møj bedre hos masser af forf. Vil
Simon: nogen vide noget om Dawkins, læser de Dawkins osv. Hvad Heidegger angår, er det ganske abstrakt og svært, fordi han beskæftiger sig med sproget selv - hvorfor man skal være lidt af en Minervas Ugle for at få mere med end imod sig dér.
Simon: Jeg synes det ville klæ' dig bedre at snakke om læseoplevelser du har haft, noget der berører dig, for så blir det lettere for dig at beskrive hvorfor. Det er her andre debattører ka' inspireres - hvordan gik det fx. med at inspirere RM?
Simon: Hvis ikke du allerede er blevet fornærmet, sku' du måske tænke lidt over dette - hva' inspirerer du egentlig?
Simon: Det er faktisk lidt lettere at lade sig inspirere - men jeg ka' da godt se du synes det er sjovere at lege mentor her og dér,,,hmm ;)
Simon: Man behøver jo ikke måle sig og efterligne andre, vel Hans? Det lar sig faktisk gøre at skabe sig selv. Så hvorfor gør du så ikke det - hvorfor samler du ikke dine adspredte tanker, skriver en bog, i stedet for at lade dig fornærme her? ;)
Simon: A propros projekter - ik? ;) - på den måde blir du også fri for at løbe dig ihjel. Der var måske noget der var værd at overveje - og der mangler jo ikke kildemateriale. Se du bare at komme i gang...
[x] Hanskrist: ja jeg ved ikke hvad der blev af RM og hvorfor hun ikke er aktiv her længere, har tænkt om mit pres på hende for at komme på facebook og blive spotify bruger, var så grænseoverskridende for pigen at hun kort herefter gik død, eller computeren ikke magter
[x] Hanskrist: beklager men jeg bruger vitterlig ikke wiki, om jeg skal bruge wiki jeg skal tvinge mig selv dertil
[x] Hanskrist: wiki er helt udenfor min arbejdsmetode og daglige rutine som stausholm har fortalt det også gælder ham,, måske vi er lidt gammeldags her og wiki med fordel kunne bruges
[x] Hanskrist: du må gerne tjekke "oversigten" på de to computer jeg bruger (oversigten på besøgte sider)
[x] Hanskrist: jeg har for en del år siden pga rubæk og flere andres bastante mærkværdige meninger om paulus undersøgt nettet for at finde ud af om det var herfra de fik deres mærkværdige usande påstande
[x] Hanskrist: noget der i den forbindelse slog mig var at muslimske prædikanter tordner imod paulus på nøjagtig samme måde som rubæk og michael, jmp og andre,, der er slet ingen forskel sådan religionsfilosofisk principiel
[x] Hanskrist: du siger at jeg puster mig op til noget der ikke holder, jeg mener omvendt at du puster mig op frem for at ta mig på mine ord, det jeg skriver, og min generøse måde at sætte mig selv på spil og gøre mig selv sårbar
[x] Hanskrist: du jorder mig konstant og det har du gjort siden 2003, du har i stedet for tekstnær velargumenteret kritik, blot sagt igen og igen at jeg vrøvler og misforstår,,,, så mange år og jeg aner intet om hvori lige mit vrøvl og mine misforståelser er at finde
[x] Hanskrist: guderne skal da vide at jeg i begyndelsen havde positive forventninger,, fordi jeg tænkte, yes her har vi en mand der ved noget om filosofi og som vil gi noget af sig selv til os andre i den sammenhæng
[x] Hanskrist: men det har været noget af en fuser, blot fortsætter du med at påpege mine manglende evner og at jeg vrøvler og misforstår filosofferne,, men ikke en eneste gang har du sat fingeren på noget eller selv været inde og sige noget
[x] Hanskrist: du har konstant påstået det alene er wiki læsning jeg benytter mig af,,, i længden bliver dette trættende at høre på, når jeg har fortalt dig om hvordan det forholder sig og mht Heidegger helt konkret har fortalt dig den litteratur jeg har benyttet mig af
[x] Hanskrist: og endda har hjemme i bogreolen
[x] Hanskrist: jeg har intet imod at blive drillet, for som min far altid har sagt om mig, jeg lider ikke i stilhed, så jeg skal nok bide fra mig, gi igen, hvis det bliver for meget
[x] Hanskrist: iøvrigt når jeg nu har givet dig en liste over min tilgang til Heidegger, hvorfor fortsætter du så med at jeg ikke har læst Heidegger (og jeg har aldrig været inde på wiki så vidt Heidegger)
[x] Hanskrist: måske det er dumt af mig ikke at bruge wiki og så blive færdig med Heidegger på få minutter og påstå som visse andre at nu har jeg forstået Heidegger
[x] Hanskrist: selvfølgelig kunne jeg også google den skov jeg i øjeblikket løber 120 km om ugen i,, og så sige at nu er jeg færdig med at snuse og indånde den og gøre den til en del af mit liv
[x] Hanskrist: du skriver: ""Det skyldtes enkelt det faktum, at du faktisk ikke skriver noget der kræver alvorlig tilgang.""" den mening er du da velkommen til at have, men var der nogen her på stedet der var filosofisk kompetente, ville de ihvertfald få øje på megen
[x] Hanskrist: originale måde kort og præcist at fortælle, sige/skrive, redegøre for hvad eksistentialisterne står for, hvor de skiller sig ud og hvad de beskæftiger sig med
[x] Hanskrist: guderne skal da vide jeg mangler modspil til tider, og jeg troede for år tilbage at du indenfor filosofi kunne være spændende og inspirerende, men indtil videre har du ikke skrevet et ord konkret, overhovedet ikke sat dig selv på spil, blot fortsætter du
[x] Hanskrist: med år for år at sige jeg vrøvler og misforstår filosofferne,,, hvilket jo gør at vi alle får den fornemmelse at du her virkelig er kompetent, for ellers kan du jo ikke vide om en anden vrøvler og misforstår og bringer ud af kontekst

det er nøjagtig denne bluff stil (Diether Duhm) jeg hader og som jeg ikke mener er befordrende for noget som helst
[x] Hanskrist: og jeg takker guderne for at der findes andre typer, mennesker og personligheder, som virkelig tør sætte sig selv på spil på generøs vis, så vi kan komme helt ned på jorden, frem for det blufferi der totalt mangler ben at gå på
[x] Hanskrist: personligt har jeg aldrig kritiseret nogen (arne, michael, kræn-p, esther ekim, jan sero, mmfl) uden at jeg sætter en finger præcist på hvad de skriver og så derudfra komme med min kritik og perspektivering det vi taler om, altså kaster nyt lys på emnet
[x] Hanskrist: det er vel meningen med en debat, det kan ikke være meningen at man blot som dig simon skal forfølge folk med øgenavne, gøre dem til grin, hele tiden taler infantilt om hvor dumme de er, at de vrøvler og misforstår tingene (uden overhovedet noget tekstnær
[x] Hanskrist: din undervurdering og arrogance (infame nedladenhed) overfor andre debattører uden at du overhovedet bevæger dig ind i en relevant tekstnær kritik, klær dig ikke, det er trættende og inerverende i længden

mig mentor? okay, det ka da godt være jeg gjorde min indflydelse gældende og viste en og anden hvad teologi var og ikke var og ja det gav pote et sted: 12; 12; 12; 12; og 12 igen igen
[x] Hanskrist: ja jeg forstyrrede måske nok en vis person som jeg bad droppe sin overfladiskhed, og istedetfor gå i dybden med teologien, ta teologien seriøs,
[x] Hanskrist: teologi har intet at gøre med at synes og tro noget om alt muligt som esther gør det, teologi har intet at gøre med en alternativ naiv realistisk gudeverden som man igen og igen kan referere til
[x] Hanskrist: for helvede da, jeg bliver så rasende, så rasende, når jeg ser hvordan "folk" i danmark bedriver teologi, forstår teologien

og min fortrøstning er at vi har universiteterne,,, heldigvis, og de udgør et værn imod al den overfladiskhed og sjofelhed der skyller ind over dette at være "troende" eller hva den kristne tro dækker over
[x] Hanskrist: vore dages folkereligiøsitet er slet ikke kristendom, men som en underviser på seminariet siger, de studerende aner intet om kristendommen men de forstår sig på kanalisering, healing, karma reinkarnation, astrologi, numerologi, tarot kort, etc etc,,,,
[x] Hanskrist: spiritualitet forbindes med alle disse foreteelser,, men sand spiritualitet findes hos eksistentialisterne, især mellemkrigstidens store af slagsen
[x] Hanskrist: new age er virkelig fortællingen om vestens intellektuelle forfald
[x] Hanskrist: og faldet begyndte i usa og har bredt sig til det europæiske kontinent
[x] Hanskrist: som Luther har fået sin vækkelse gennem paulus studier, så har socialisterne Barth og Tillich dette (og ja A. Schweitzer) og idag er det Badiou og Zizek og flere andre der betegner "Paul's new moment" i filosofien
[x] Hanskrist: Heidegger kommer frem til sin tidslighed gennem paulus studierne, ja der er en grund til at hovedværkerne hedder væren og tid og væren og begivenhed,,,
[x] Hanskrist: jeg tilhører denne Kairos linie (modsat logos linien) i kontinental europæisk filosofi
#14427 - 20/12/2012 13:17 Re: hvad de dog skriver [Re: Hanskrist]
ole bjørn Offline
bor her
Sted: Sverige/Danmark

Forståeligt nok har du i dit uddrag af chatten, Hansemand, ikke medtaget dit pinlige nederlag i vores diskussion om din manglende argumentation. Men jeg skal da gerne gentage mit spørgsmål her i en endnu klarere formulering:

Hvad er Heideggers "pointe", og hvad gør den rigtigere end alle andre filosoffers pointe?

Lad os nu få noget argumentation i stedet for dine hovedløse påstande. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)

#14438 - 20/12/2012 20:26 Re: hvad de dog skriver [Re: ole bjørn]
veteran
du er ret morsom bjørn, men så for tiende gang: 12/15/12 12:39 AM mit indlæg her i denne tråd

og der var ingen nederlag til dig, du råbte og skreg som et barn, hvilket du har gjort før, og jeg henviste igen og igen til hvor du kunne læse, nemlig her 12/15/12 12:39 AM

at glemme spørgsmålet om væren kalder Heidegger for værensglemsel og en sådan glemsel indebærer at man alene opfatter mennesket og dets tilværelse ud fra det værende,,,

sammenhold dette med hvad simon skrev:

Citat:
det er eksistensen, det værende, der var interessant i eksistensfilosofien, ikke idéen om noget evigt -

dette er netop totalt at miste pointen hos Heidegger

igen for 117 gang der er altså en rigtig god grund til at hovedværket hedder "Væren og Tid",,, ifølge simon skulle det hedde "det værende" lol, wauu han er skarp den gode simon, nå pjat, men jeg tror ikke på ham længere, han bluffer og har bluffet siden 2003
Side 3 af 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >

Seneste indlæg
Troens frihed
af Arne Thomsen
22/06/2025 21:40
Misforståelsen
af somo
21/06/2025 06:04
Hvad sker der i disse dage?
af somo
02/06/2025 08:12
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Nyheder fra DR
Person stukket ihjel i Viby: 'Hændelsen..
22/06/2025 21:23
Russisk missilangreb rammer ukrainsk øv..
22/06/2025 21:07
Advarsel om kraftig blæst på Storebæl..
22/06/2025 20:16
Knivstikkeri anmeldt i Viby: Politi arbe..
22/06/2025 20:04
Danmarks U21-herrer er ude af EM efter t..
22/06/2025 19:53
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Person stukket med skarp genstand er dø..
22/06/2025 19:15
Nu begynder Kristeligt Dagblads store so..
22/06/2025 18:00
Mindst 20 døde efter bombeangreb i kirk..
22/06/2025 17:12
Per Stig Møller har aldrig stolet på I..
22/06/2025 17:00
Kristeligt Dagblad mener: Vi længes eft..
22/06/2025 17:00