annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18502 - 23/09/2014 04:05 Re: Hjælp til funktionelle analfabeter - 3. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Altså, på cd’en ”Hønsemand & de andres skyld” ér der kun plads til offerrollesangen, nøjagtig som lydsporet på cd’en ”Arne & verdensbilledet”.
Der er bare ikke plads til andre informationer, hvorfor man altså kun ka’ forvente et genhør, der så desværre skråles ud hvor som helst . Måske det for Arnes vedk. er en renselsesproces, du ved, jesus som buddhist og alt det dér ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#18503 - 23/09/2014 07:48 Re: Hjælp til funktionelle analfabeter - 3. [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Man kan jo ikke ønske sig en mere overbevisende demonstration af funktionel analfabetisme end Hanskrists seneste konklusion, at når vi morer os over hans årevise gentagne misforståelser, så skyldes det, at vi er nazister! ler

Her må selv Arne se sig slået med flere længder i deres indbyrdes konkurrence om, hvem der er den førende FA'er på trosfrihed.dk. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)




Top Svar Citer
#18506 - 23/09/2014 11:12 Re: Hjælp til funktionelle analfabeter - 3. [Re: ole bjørn]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
nej eksemplet med tyskland i 1930 -erne har intet at gøre med at I skulle være nazister,

men den OS IMOD DEM (troldene/jøderne) kampagne af løgne og stempling af andre mennesker

Det viser rigtig meget om den der svinehund der åbenbart findes i alle mennesker og som pludselig før vi får set os om har taget fuldstændig magten fra os, fordi at fodre den (mætte og tilfredsstille den), bliver vores eneste store fornøjelse, eller det eneste der kan tænde os (hidse os op), vække os, få os op af stolen. Pludselig er der opstået en afhængighed vi har svært ved at gøre os fri af igen.

hverken du eller simon kan nu få bugt med denne jeres delvis bevidste såvel som ubevidste (emotionelt styret) vane og tvangsadfærd, ja fanatiske besættelse og afhængighed af at personhetze, intimidere, latterliggøre og ringeagte, som beklikke og belyve bestemte andre (dem I har stemplet som trolde og mindre begavede), fordi det er det eneste i jeres liv der kan få jer op af stolen, vække jer, ophidse jer.

ja det stikker dybt (subcortikalt, emotionelt amygdala styret som det er hos jer), er det endt for jer i en fanatisme som I ikke formår at gøre jer fri af.

Og det er ikke mig der er i offerrollen, men det er trosfrihed I ødelægger. Trosfrihed bliver mindre og mindre interessant, fordi jeres OS IMOD DEM dagsorden er fuldstændig vanvittigt at høre på for udenforstående.

Jeg tror folk ønsker debat med "mellemrums -respekt" ("jeg-du" respekt, hvor man ikke intimiderer andre, men skaber nyt eller større rum, rummelighed som forståelse mellem mennesker), jeg tror virkelig ikke der er nogen der ønsker at blive en del af jeres (din og simons) OS IMOD DEM personhetz, hvor folk konstant skal intimideres, ringeagtes og latterliggøres, såvel som beklikkes og belyves.

Jeres disrespekt er simpelthen for meget, og sammenholdt med jeres stempling og løgnekampagne det hele bliver bare for meget, ja det er sygt det I har gang i.

Trosfrihed er offer i jeres spil. Men både du og simon er også selv blevet ofre for jeres egen indre svinehund, som I har leget for meget med, fodret og tilfredsstillet i alt for høj grad, og nu kan I ikke komme fri af dette det mest primitive OS IMOD DEM lystcenter i os mennesker.

Det er hverken arne eller undertegnede der er i offerrollen, blot synes vi det er fuldstændig ødelæggende for trosfrihed og debatten. Der er jo ingen debatter længere, der er jo intet sundt længere. Alt hvad I foretar jer er en latterliggørelse og ringeagtelse andre.

Dog det der undrer mig mest, er at det lykkedes dig og simon at få michael og RoseMarie med på denne OS IMOD DEM dagsorden. I min vildeste fantasi jeg havde ikke troet dette muligt. Havde hele tiden troet at der var sunde kræfter tilbage her på stedet (i etisk moralsk sammenhæng, når det kom til stykket). Og det er der vi er nu, ved vejs ende nu, hvor det her simpelthen må STOPPE, høre op. Folk skal ind og tilslutte sig, at nu må det her simpelthen høre op, STOPPE.

Det bedste ville være om det kunne ske af sig selv, selvjustits, og uden at nogen skulle høre for deres fortids synder.


Jeg mener det er sygt at vi ikke frit kan relatere til hinanden. Ja det er sygt at vi skal ha den der OS IMOD DEM trolde PROGROM hængende over hovedet på os.

Træk den tilbage! og er I ikke mænd nok til at beklage jeres uheldige debatadfærd, så lad den blot død, død ud, så skal I ikke høre et ord mere herfor.

Men det må simpelthen stoppe nu, for det er ikke sjovt mere. Og igen jeg er ikke et offer, det er ikke derfor jeg siger det. Det er når jeg kigger på trosfrihed med overordnede briller, set udefra, det dur slet ikke det der foregår her på stedet. Og det må som sagt ha en ende.

At det bliver en flad fornemmelse og en kold tyrker for dig og simon det siger sig selv, afhængige som I er blevet af denne stil, uheldige debatadfærd, hvor I kan få afløb for de mest primitive tendenser i jer, i mennesket. Alle kan blive afhængig heraf, så det er det eneste der tænder en, motiverer og vække en til dåd, dette lille amygdala kick af adrenalin aggressivitet, ja forholdet er en kendt sag indenfor psykiatrien, især mande-psykologien.

At handle i moralsk etisk forstand er at bryde med sine adfærds tilbøjeligheder; og mange videnskabsfolk mener at religion netop er dette brud med vores naturlige primitive adfærds tilbøjeligheder (amygdala 450 millioner år gamle neurontyper) til fordel for at handle moralsk etisk (ACC: 15 millioner år gamle neurontyper, væsentlige for theory of mind, forhjernen; bevidsthed og reflektion, som dette at bryde med vore primitive adfærds-tilbøjelighederne til fordel for at handle i moralsk etisk forstand).

Det er den ACC (kun 15 millioner år gl neurontyper) moralsk etiske bevidste handling vi står og mangler her og nu på trosfrihed. Der skal bryde med vores 450 millioner år amygdala primitive adfærds-tilbøjeligheder.




PS:

og til dig simon synes jeg du skulle overveje ikke at skrive når du er stresset og i tidsnød. Disse dine mange indlæg der kører i samme rille, fordi de er skrevet i en hulens hast, fordi du er bange for at noget skulle gå din næse forbi, synes jeg du skulle droppe. Ta det roligt du opmærksomheds hungrende simon, RM løber ingen steder, vær ikke så stresset og bange. Og dit imagepleje af din profil her på trosfrihed overlever nok at du nøjes med at skrive når du har omløb og reflektion i hovedet. Uden tvivl du har et liv ved siden af trosfrihed, men tydeligt er det at du har trosfrihed kørende i hovedet 24 timer i døgnet. Din maniske periode her på trosfrihed taler sit tydelige sprog i den sammenhæng. Hvad er det der gør at du er bange for at bruge hovedet, reflektion og omløb; rolig neocortical virksomhed hvor ACC vinder over amygdala; og din hippocampus, dit overblik og din hukommelse igen kommer til sin fulde ret? Du har godt nok været manisk stresset i en lang periode nu mand! Hvor lang tid er det siden du har været helt rolig og fattet når du har sat dig til tastaturet og skrevet trosfriheds indlæg??????

Og ja dette spørgsmål burde vi alle stille os selv, hvad er det jeg er optændt af (hvilken ild) når jeg sætter mig til tastaturet i forbindelse min trosfriheds engagement?

Ville det være muligt om vi alle selvkritisk overvejede dette spørgsmål?

Hvad er det der styrer mig, hvad er det der stikker så dybt at det sætter al dialog/samtale, mellemmenneskelig respekt, ud af funktion, til fordel for et inferno af personlige intimideringer, latterliggørelse og ringeagtelse andre, som det primære. Hvad er det der gør at jeg lader mig styre og køre rundt af primitiv aggressiv OS IMOD DEM amygdala stress adfærd; frem for at jeg formår at bevare roen, holde hovedet kold, til genopbyggelse af hippocampus min, via en styrkelse af ACC som mine forhjernefunktioner.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#18508 - 23/09/2014 12:47 Re: Hjælp til funktionelle analfabeter - 3. [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Man kan jo ikke ønske sig en mere overbevisende demonstration af funktionel analfabetisme end Hanskrists seneste konklusion, at når vi morer os over hans årevise gentagne misforståelser, så skyldes det, at vi er nazister!.”

- Bare man ikke forventer selektivitet fra dén kant, nu hønsemand hellere vil knurre lidt over den forurettelse der blomstrer i maven, men dog skaber sysselsætningen i en for ham ganske uforståelig verden. I øvrigt hører det jo med til legen ”Paulusven” at rode sig lidt i navlen, du ved, gutten der altid skrev vrede breve til nær og fjern i ren forurettelse over ingen indflydelse at ha’ på noget som helst, og hønsemand synes sikkert den genealogiske linie passer mavefornemmelsen – det er nok det ”meditationer” drejer sig om ;)

”Her må selv Arne se sig slået med flere længder i deres indbyrdes konkurrence om, hvem der er den førende FA'er.”

- Altid moret mig over Arnes meninger, der ikke er nær så rodet som hønsemands hoved; næh, her har du et eksempel på hvordan man ka’ forsimple sit verdensbillede, med et: alt har en overnaturlig mening, finder du noget uden, ja da skaber du den selv og tilskriver den så verdensbilledet! Særligt morer jeg mig nu over, hvordan han hapser sine trosfæller her og dér, for altid sidenhen at opdage de sprang af krogen. Ak ja, det er altså heller ikke let at være en æblekæk glad troende, i en verden hvor folk vil vide hvad der foregår og ligefrem gider undersøge den, og ligefrem vurderer sandsynligheden af ens betragtninger ;)

Ellers en sjov tråd med mange tankebilleder – nyd endelig solens rester til os, jeg har fornemmelsen af kulden snart sænker sig nedover os som en russisk vinter – der jo altså også byder på solrige dage med høj himmel.

mvh
Simon


Redigeret af Simon (23/09/2014 12:49)
Top Svar Citer
#18509 - 24/09/2014 11:23 Re: Hjælp til funktionelle analfabeter - 3. [Re: Simon]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Arne gjorde ellers et "behjertet" forsøg i chatten på at demonstrere sin funktionelle analfabetisme og mangel på humor. Det viste sig, at han tog parodierne i Spademanns leksikon alvorligt, mens han hånede deres citater fra seriøse fagblade om psykologi. ler

Der stod ellers tydeligt, hvad der var ment seriøst og hvad der var en parodi på menneskers uvidenhed og autoritetstro, men det viste sig alligevel at være for svært for Arne, som ovenikøbet udnævnte det til "Oles leksikon". griner

Sådan kan det gå, hvis man både er FA og tilbeder af uvidenhed, og på toppen tillægger malede træstykker åndelige kræfter. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk