annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 130 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 129 130 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#18453 - 10/09/2014 18:54 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvis nogen skulle interessere sig for Arnes nye forsøg på citatfusk, ved kun at bringe kommentarer fra Søren Brier, og ignorere den videnskabelige gendrivelse af dem, så kan de jo læse både Søren Briers artikel på videnskab.dk og svarene på hans kommentarer, som fik ham til at stoppe med at forsvare sine religiøse postulater. Det fremgår klart af både artiklen og kommentarerne, at Søren Brier tror på guddommelig indflydelse, og dermed er han som part i sagen ikke kvalificeret til udtale sig om, hvad der er godt for videnskaben.

Man sætter ikke en alkoholiker til at afgøre, om det er godt for afholdsmennesker at drikke. tosset

Hvis Arne vil bevise noget, må han selv komme med beviserne. Vi andre har hverken lyst eller forpligtelse til at gøre arbejdet for Arne.

Mvh

Ole Bjørn :o)

P.S. Jeg forudser, at Arne også vil forsøge at mistolke dette indlæg. griner


Top Svar Citer
#18454 - 11/09/2014 00:18 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
”Hvis nogen skulle interessere sig for Arnes nye forsøg på citatfusk, ved kun at bringe kommentarer fra Søren Brier, og ignorere den videnskabelige gendrivelse af dem, så kan de jo læse både Søren Briers artikel på videnskab.dk og svarene på hans kommentarer, som fik ham til at stoppe med at forsvare sine religiøse postulater. Det fremgår klart af både artiklen og kommentarerne, at Søren Brier tror på guddommelig indflydelse, og dermed er han som part i sagen ikke kvalificeret til udtale sig om, hvad der er godt for videnskaben.”

- Herregud, det er da dejligt at Arne har fundet sig endnu en lille slyngplante med jesus i e-mailbakken, der omsider ka’ forklare Arnes meninger. Dér ka’ slyngplanterne så sidde der og holde i hånd, mens de afventer post fra jesus med de gode råd til både videnskaberne og den politiske situation i øvrigt. Jamen, vi glæder os alle på forhånd ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#18459 - 14/09/2014 17:48 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Trosfrihed.dk bringer jo fast i højre side "Nyheder fra videnskab.dk", og her faldt jeg over en artikel: "Hvad er der uden om universet?", og derfra endnu et link: "Hvad skete der før Big Bang?"

Det er prisværdigt, synes jeg, at "Videnskab.dk" har mod til at berøre den slags spørgsmål (som her på "Trosfrihed.dk" af visse debattører ofte dømmes til afvisning som meningsløse)

Jeg hæfter mig ved slutordene fra lektor i kosmologi Steen H. Hansen fra Dark Cosmology Centret på Københavns Universitet:
Citat:
»De ligninger, som vi bruger til at beskrive universets udvikling, har en indbygget begrænsning i form af den såkaldte planck-tid, som er 10 (-43) sekunder. Og det giver ingen mening at udtale sig om, hvad der skete før den tid. Så hvis du er religiøs, er det helt ok at fabulere om, hvad der skete inden da, og så tager vi astronomer den derfra,« slutter Steen H. Hansen.
Så her har vi da en videnskabsmand, der accepterer, at "fabulere" over dét, videnskaben nok aldrig vil kunne opklare blinker

Og det passer jo ret så godt sammen med Søren Briers ord:
Citat:
Min pointe er, at såvel videnskab som religion er farlige i deres fundamentalistiske versioner. Ingen af dem dækker hele sandheden om virkeligheden.
blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#18460 - 15/09/2014 08:04 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Igen skal vi så se Arne gøre krampagtige forsøg på at mistolke en forskers udtalelse til fordel for hans egen tilbedelse af uvidenheden. Her måtte han dog gennem flere links til links på videnskab.dk for at finde noget, han kunne udlægge som støtte til hans påstand om, at videnskaben kan bruge religion til noget.

Og hvad er det så, Arne har fundet frem til?
Citat:
Jeg hæfter mig ved slutordene fra lektor i kosmologi Steen H. Hansen fra Dark Cosmology Centret på Københavns Universitet:
Citat:
»De ligninger, som vi bruger til at beskrive universets udvikling, har en indbygget begrænsning i form af den såkaldte planck-tid, som er 10 (-43) sekunder. Og det giver ingen mening at udtale sig om, hvad der skete før den tid. Så hvis du er religiøs, er det helt ok at fabulere om, hvad der skete inden da, og så tager vi astronomer den derfra,« slutter Steen H. Hansen.
Så her har vi da en videnskabsmand, der accepterer, at "fabulere" over dét, videnskaben nok aldrig vil kunne opklare
Men hvad er det, at Steen faktisk "accepterer"? Præcis hvad både Simon og jeg har hævdet i hele denne debat, at når man som Arne stiller meningsløse spørgsmål, så kan man frit opfinde fantasifulde svar på dem, for det har intet med videnskab at gøre. Videnskaben beskæftiger sig nemlig kun med den virkelighed, vi kan konstatere eksistensen af.

Arne har fortsat store problemer med at forstå det danske sprog, men jeg kan forsikre Arne om, at Steen ikke har den mindste respekt for religiøse fantasier, så bortset fra at Steen (modsat mig) er en svoren tilhænger af Standardmodellen, så har han det samme synspunkt på religion som jeg, og jeg har da en stående invitation fra ham til at komme ind på Niels Bohr Instituttet og diskutere mine kosmologiske hypoteser med ham og de andre kosmologer, når han ikke er i CERN for at deltage i partikelforsøg.

Den sidste sætning i Arnes citat; "dét, videnskaben nok aldrig vil kunne opklare", står helt for Arnes egen regning, for hverken Steen eller hans kolleger mener, at de nuværende grænser for videnskabelig indsigt er permanente begrænsninger for menneskelig viden. Endnu engang har Arne gjort sig til grin med sin hyldest af menneskelig uvidenhed. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#18461 - 15/09/2014 10:01 Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Når jeg ser Oles ord om mig:
Citat:
Her måtte han dog gennem flere links til links på videnskab.dk for at finde noget, han kunne udlægge som støtte til hans påstand om, at videnskaben kan bruge religion til noget.
så står det jo lysende klart, at Ole stadig ikke har fattet, at det jo ikke handler om, hvad videnskab kan bruge religion til (Videnskab kan selvfølgelig ikke bruge religion til noget som helst), næh det handler jo om, hvad vi mennesker (og ikke videnskaben) kan stille op med alt det, som videnskaben (her og nu) ikke magter, men som vi mennesker har behov for at forholde os til.

Og det var jo nøjagtigt dét, Steen H. Hansen sagde (men som åbenbart er uforståeligt for en "videnskabsfundamentalist") blinker

Dette bekræfter jo helt tydeligt Søren Briers ord:
Citat:
Min pointe er, at såvel videnskab som religion er farlige i deres fundamentalistiske versioner. Ingen af dem dækker hele sandheden om virkeligheden.
blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 130 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 129 130 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk